Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-07, 11:09
  #253
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Då har det börjat röra på sig i PHI. Tolkar senaste PM där kvartal 4 i det brutna räkenskapsåret påvisar nytt omsättningsrekord som att bolaget nu stadigt ökar försäljningen kvartal för kvartal.

De senaste dagarnas rätt kraftiga kursökningar pekar mot att fler och fler anar att emissionsfrossan var överdriven och bolaget kan gå break even under 2018. Ser mycket lovande ut.
Citera
2018-05-07, 20:22
  #254
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Då har det börjat röra på sig i PHI. Tolkar senaste PM där kvartal 4 i det brutna räkenskapsåret påvisar nytt omsättningsrekord som att bolaget nu stadigt ökar försäljningen kvartal för kvartal.

De senaste dagarnas rätt kraftiga kursökningar pekar mot att fler och fler anar att emissionsfrossan var överdriven och bolaget kan gå break even under 2018. Ser mycket lovande ut.

Yep, instämmer.
Citera
2018-05-17, 09:05
  #255
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RealRoastBeef
Tror på exit 2019-q1 2020. Nästa rapport snuddas break even och i oktober är break even ett faktum. Vad det kommer göra för kursen får man spekulera i på egen hand.

Med nya app suite kommer man nå en långt större kundkrets då hela forskningsprocessen blir i "wizard"-form. Bara att klicka i vad man vill ha så får man datan. Kom även ihåg vad som är på gång i bonusen GlycoImaging. Där har det grävts fram att patent söktes redan 2016 för denna nanoteknik.

Marknaden är för tillfället avvaktande vilket nog är en kombination av risigt börshumör och en osäkerhet över om kassan måste stärkas framöver. Jag tror en emission skulle bli minimal med en utspädning på 3-5%. OM det nu blir någon sådan. Tvivlar skarpt på det. Pengarna bör räcka minst året ut och försäljningen tar nu fart. Högst intressant fas I bolagets historia.

Du trodde fel va? https://www.avanza.se/placera/telegr...46-mln-kr.html
Citera
2018-05-17, 09:53
  #256
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Du trodde fel va? https://www.avanza.se/placera/telegr...46-mln-kr.html
Jag vet inte hur många gånger jag har varit på väg att sälja mina aktier i PHI men jag har inte riktigt vågat ta klivet. Idag är jag sur att jag inte har gått ur.

Visst, den kommer (förmodligen) stiga upp igen men det är trist som fasen att se pengarna försvinna.
Citera
2018-05-17, 11:59
  #257
Medlem
Dom kommer lägga emissionspengarna på sin egna säljorganisation för att nå svarta siffror iår
ok..
jag försöker vara så biased som möjligt här men det betyder att dom inte lyckats sälja tillräckligt genom sina återförsäljare dom senaste åren så nu är det mer fokus på direktförsäljning och då måste pengar in och då drabbas vi aktieägare och så späds aktierna ut ganska mycket mer än väntat ?

En smått ändrar affärsplan? Mer fokus på egenförsäljning istället för Avyttring?
Men jag vill förstå rätt här, visst är deras mål fortfarande att bli uppköpta ? eller försöka stå på egna ben istället
Citera
2018-05-17, 21:30
  #258
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Ja den kom oväntat och jag hade fel. Inte helt oväntat med en emission iofs men av den magnituden fanns inte på min karta. Max 20miljoner hade jag i mina worst case scenarion. Är bara att bita ihop och laga efter läge. Bolaget har alla bitar på plats förutom volymförsäljning vilket en förstärkt säljorganisation bör kunna få ordning på.

Får se vad som står i prospektet när det dyker upp. Något extra bör vara på gång med tanke på emissionens storlek?

Edit: och gällande tid för exit är min gissning fortfarande aktuell. 🙂
__________________
Senast redigerad av RealRoastBeef 2018-05-17 kl. 21:32. Anledning: Tillägg
Citera
2018-05-24, 10:52
  #259
Medlem
Ja vill sänka mitt gav. Men när kommer man kunnma köpa dom här företrädes aktierna på kurs 23? Eller ska man lika gärna köpa som vanligt? Aldrig varit med om en sån här emission innan
Citera
2018-07-07, 11:23
  #260
Medlem
Tror ni att det är en bra eller dålig idé att vara med på deras emission? Hur ser utsikterna för detta bolag ut? Tänker mig inte något långsiktigt innehav, utan vill bara sälja aktierna relativt snabbt och casha in.
Citera
2018-07-07, 15:16
  #261
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonatiuh
Tror ni att det är en bra eller dålig idé att vara med på deras emission? Hur ser utsikterna för detta bolag ut? Tänker mig inte något långsiktigt innehav, utan vill bara sälja aktierna relativt snabbt och casha in.

Vem vet på 10 års sikt men om man siktar mot att fyrdubbla omsättningen från 2,2msek så lär det inte vara nån direkt kurshöjare kortsiktigt. Försäljningen har varit riktigt klen i flera år nu.
Citera
2019-02-02, 11:29
  #262
Medlem
2019 är året som saker och ting verkligen kommer att börja hända! Får vi ett EXIT iår eller nästa år?

”PHI går All In i USA med den största satsningen i Bolagets historia.
Förmodligen har de med sig all tillgänglig personal huvudkontoret kan avvara
och naturligtvis erbjuds de amerikanska labben en riktigt bra deal. Jänkarna gillar bra affärer väl?
Dealen är riktigt smart upplagd. Köper man instrumentet får man tillgång till PHI´s App Suite på köpet. Förmodligen 1 års användning. Smart ur flera aspekter då användaren snabbt kommer igång med labbandet + väl bekant med Suitens olika delar lär man signa upp sig efter året gått = nya intäkter till PHI


https://99ans.blogspot.com/2019/01/u...sBuy2Gct7Ua7-U
Citera
2019-02-25, 10:54
  #263
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Intressant läge nu i PHI. Det spekuleras i om detta är ett Due Diligence och en utvärdering inför ett framtida uppköp. Märk väl att det är ett life science TOOLS-bolag och inte ett forsknings/läkemedels-bolag.

https://www.phiab.se/leading-life-sc...ment-with-phi/

Utöver detta har samarbetet med Biospherix utvidgats efter att Biospherix framgångsrikt testat HoloMonitor i deras inkubatorer. Forskningsartiklar från detta kommer presenteras i mars på ett större event i Baltimore.

Intressant läge för bolaget tycker jag.
Citera
2019-02-25, 11:01
  #264
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Skall tilläggas att VD Egelberg tidigare pratat om möjligheterna att endast sälja t.ex instrumentdelen medan PHIAB behåller mjukvarudelen. Ett upplägg som nog kan vara mycket gynnsamt för en aktieägare och attraktivt för en köpare då programsupport och utveckling ligger på PHIAB.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback