Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 03:55
  #15121
Medlem
chillagal1s avatar
Hej, jag behöver lite råd från er med erfarna.

Om jag tar:
2mg 0-3ggr(max hoppas jag) i veckan mot panikångest.
1mg 0-2 gånger om dagen mot socialfobi.
0,5-1mg 30 min innan jag lägger mig.

Kan jag ta det under 2-3 veckor utan att behöva gå igenom otrevlig avtändning?
Citera
2018-05-16, 08:59
  #15122
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chillagal1
Hej, jag behöver lite råd från er med erfarna.

Om jag tar:
2mg 0-3ggr(max hoppas jag) i veckan mot panikångest.
1mg 0-2 gånger om dagen mot socialfobi.
0,5-1mg 30 min innan jag lägger mig.

Kan jag ta det under 2-3 veckor utan att behöva gå igenom otrevlig avtändning?
Ja, du kommer bilda en tolerans under de 2-3 veckor som du använder det. Men inte så pass att du ligger och krampar när du väl klipper dom efter 3 veckor.

Tror du kommer känna dig lite nedstämd några dagar men det går över med tiden. Såvida du inte trappar ur lite långsammare med någon annan bens som har lång halveringstid.
Citera
2018-05-16, 18:22
  #15123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megaman9
Känslan av att äntligen få tag i ksalol efter en månad utan att hitta några...inget slår det. Visst blir känslan skönare när man varit utan ett tag och sen stoppar i sig några ksalol
Absolut
Citera
2018-05-16, 19:49
  #15124
Medlem
zero414s avatar
Jag har telefontid med min Vårdcentral imorgon förmiddag vid kl.10:20 angående förnyning av mina Pregabalin (Lyrica) 150mg 3ggr per dygn för Epilepsi & Ångest. Hållt på i snart tre veckor att få det receptet förnyat och står nu Helt utan. Legat inlagd på Sjukhus tills Söndag då jag skrevs ut där på Eftermiddagen och fick med mig två doser. Hade även 4st Xanor söndag och måndag och fick 5st imorse runt 9-tiden vilket jag tog alla på en gång i stort sett för att kunna fått vila då jag sovit dålig väldigt länge efter ha bevittnat en rätt allvarlig våldtäkt på en tjejkompis. Men jag gjorde vad jag kunde och lyckades ta med henne därifrån. Desvärre var det för sent men lämnat vittnesmål till polis då en anmälan är gjord.
Hur som helst. Imorgon tänkte jag gå till min VC för att se till att mina Lyrica kommer in. Och tänker även önska om en kortare behandling med Xanor/Xanor Depot (Alprazolam) (alternativt Temesta vilket jag haft tidigare för sömn och ångest). Blivit diagnoserad med chock, krisreaktion och PTSD på psykatrin vid tre olika tillfällen av olika läkare och fick med mig Circadin 2mg för sömnen och Lergigan (som jag tar ihop med Buspiron 10mg) vid ångest och för klådan som uppkommit som en somatisk reaktion på traumat. Kommer be det mobila psykiatriska fältteamet i min stad följa med när jag träffar läkare på min VC för är rädd att dom inte ska ta mig på allvar pga av mitt tidigare missbruk. Men jag är renodlad heroinist med sporadiskt andvändande av Fentanyl men är som sagt nu avgiftad och ren och söker medicinsk vård genom dom rätta kanalerna för att inte återfalla eller bli tvungen att köpa t.ex FluAlprazolam eller Nitrazolam från nätet eller köpa Alprazolam (Ksalol 1mg i blister) på gatan. Vill enbart ha det som en trygghet hemma vid svårare ångest och inte för att överkunsumera.
Är.det någon som har några tips på hur jag ska gå till väga imorgon hos läkaren för att få den medicinska hjälpen jag behöver just nu?
Citera
2018-05-16, 20:13
  #15125
Medlem
Hur länge tycker ni "rus"tiden varar på alpra?
Citera
2018-05-16, 21:19
  #15126
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
Hur länge tycker ni "rus"tiden varar på alpra?
Kanske 4 timmar sen börjar det dala
Citera
2018-05-16, 21:51
  #15127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Kanske 4 timmar sen börjar det dala
Okej, tack men det måste väl finnas nånslags "afterglow" känns som det iaf tkr jag personligen.
Citera
2018-05-17, 16:02
  #15128
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
Okej, tack men det måste väl finnas nånslags "afterglow" känns som det iaf tkr jag personligen.
Jo afterglowen varar ett tag efter 4 timmar
Citera
2018-05-17, 23:54
  #15129
Medlem
zero414s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grabbh
Hur länge tycker ni "rus"tiden varar på alpra?

För mig rör det sig om allt som allt ungefär 6 timmar. Och då räknar jag med tiden det tar för att nå maximal koncentration och effekt, sen själva effekten ("ruset" i högre doser och i annat än medcinskt syfte) och till slut "utsättningen" (come down). Tror min tidsuppfattning och erfarenhet av Alprazolam stämmer rätt så bra överns med det man kan läsa på FASS. Tog själv en hög dos (5mg, utländska Ksalol 1mg i blister så kan röra som en aningen mindre dosering ifall det inte är "orginal produkt" från Galenika) i förrgår och den effekten jag fick då kändes av efter ungefär 45min och lyckades få mig att vilat någon timma men när jag vaknade mådde jag rätt dåligt igen. Rörde sig då totalt om ungefär 2,5 till 3,5 timmar.
Citera
2018-05-21, 19:01
  #15130
Medlem
Hejsan hejsan!

Kommer få in ca 100 st riktiga ksalol nu på fredag.
Hur ska man avnjuta dessa på bästa sätt? Ni benzare som vet. Svälja? smälta under tungan? rövpanna? blanda in andra substanser? alla tips välkomnas.

Har ingen bred erfarenhet av benz/alprazolam.
Citera
2018-05-21, 19:25
  #15131
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lirre88
Hejsan hejsan!

Kommer få in ca 100 st riktiga ksalol nu på fredag.
Hur ska man avnjuta dessa på bästa sätt? Ni benzare som vet. Svälja? smälta under tungan? rövpanna? blanda in andra substanser? alla tips välkomnas.

Har ingen bred erfarenhet av benz/alprazolam.
Svälj som vanligt o njut behöver du lite boost avnjut nån kall öl eller cider och känn att livet leker
Citera
2018-05-22, 12:36
  #15132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn30
Svälj som vanligt o njut behöver du lite boost avnjut nån kall öl eller cider och känn att livet leker

Sir! I will do just that =D
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback