• 8 149 online
  • 1 172 362 medlemmar
  • 60 450 389 inlägg
  • 1
  • 2
2018-05-16, 20:44
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadMax66
Vad är er erfarenhet av det här? Jag gör ofta det för att jag är uttråkad helt enkelt och jag har ingen annan att umgås med. Anledningar till att jag inte gillar dem kan variera, men beror ofta på att de är svin med vidrig människosyn t ex.

Varje gång jag gör det så ångrar jag mig i efterhand. Jag blir irriterad på personen för den beter sig som ett svin och ibland blir man t o m utskämd pga personen. Att försöka prata en sån person till rätta är helt meningslöst oftast och de blir själva kränkta för att man inte ger dem rätten att bete sig hur de vill emot andra.

Är jag ensam om att göra det här? Jag klarar inte av att vara ensam i för långa perioder, en hel dag är alldeles för mycket för mig. Jag vet att jag borde skaffa nya vänner men det är lättare sagt än gjort och jag vill höra hur andra brukar hantera det här problemet. Accepterar ni att andra beter sig dåligt mot andra så länge är de är schyssta mot er och accepterar ni även att de beter sig illa mot er?

Då är det bättre att vara själv för man blir som man umgås, eller åtminstone påverkas man negativt av att känna så där.

Sen går du med i nån aktivitetsgrupp eller samtalsgrupp, kolla nätet efter det du gillar eller behöver, och får nya vänner.
Citera
2018-05-16, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, då var jag väldigt missnöjd med mig själv och jag såg det som min uppgift att hjälpa andra som mådde dåligt. Jag kände mig behövd och därför umgicks jag med dessa människor även fast jag visste att vi inte var bra för varandra. Det är ju bra att du inte har några problem med att vara ensam men så är det inte för alla. Det är så lätt att hamna i dåligt sällskap även fast du inte verkar tro det.

Nej, tydligen så är det inte så för alla. Jag tror att ni är i majoritet. Jag är mycket fascinerad över fenomenet.

Dåligt sällskap är inte samma sak som ett sällskap som sårar eller suger energi ur en.
Citera
2018-05-16, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakespeareare
Du lever bara en gång, var hellre ensam än att umgås med människor du inte trivs med. Jag och min man har extremt få människor i vårt liv, lyckligtvis tycker vi båda att ytliga och falska relationer tar mycket mer än vad det ger.

Det är extremt svårt att hitta bra människor i dagens samhälle, men några få här och där går absolut att få tag på.

Hur kan du ens känna dig ensam så där mycket när alternativet är att umgås med människor du starkt ogillar? På internet finns massa intressant att ägna sig åt, fritidsanläggningar finns det gott om, finns massor med mycket spännande svenska klassiker att läsa etc. etc.

Väl talat!
Citera
2018-05-16, 21:02
Medlem
hrwdtjs avatar
Associate with men of good quality if you esteem your own reputation; for it is better to be alone than in bad company.

George Washington
Citera
2018-05-16, 21:18
Medlem
Talking-Donkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadMax66
svin med vidrig människosyn t ex.
?
Men är meningen med umgänge endast att du själv ska må bättre och få ut det du vill ?
I vissa fall, kanske man ska umgås med folk för andra anledningar.
T.ex svinen med kass människosyn. Vad tyckte dom om dig, tror du? Varför ville dom vara med dig?
Citera
  • 1
  • 2