Citat:
I mediakriget om mångkulturen har Göteborgspostens medarbetare Aleksandra Boscanin gjort ett kort inlägg om de särskilt utsatta områdena. Enligt henne ser utvecklingen inte lovande ut.
Den svensk som har tid att följa olika medier i frågan vet nog varken ut eller in vid det här laget. Är allt i stort sett toppen toppen med några mindre problem som kommer att lösa sig själva bara mångkulturalisterna i sina diasporor kommer i arbete som vår stadsminister uttrycker det, eller har vi seriösa problem som kommer att ta upp till fyra generationer att lösa. Om de nu går att lösa.
Inte gott att veta, men Aleksandra efterlyser debatt som den oberoende liberal hon sannolikt är.
Själv minns jag vad några unga män sa till mig när jag hälsade på i mångkulturen. "Det här är vårt nu". Så jag önskar Aleksandra lycka till med den där debatten.
http://www.gp.se/ledare/svenska-områ...rige-1.6033452
Den svensk som har tid att följa olika medier i frågan vet nog varken ut eller in vid det här laget. Är allt i stort sett toppen toppen med några mindre problem som kommer att lösa sig själva bara mångkulturalisterna i sina diasporor kommer i arbete som vår stadsminister uttrycker det, eller har vi seriösa problem som kommer att ta upp till fyra generationer att lösa. Om de nu går att lösa.
Inte gott att veta, men Aleksandra efterlyser debatt som den oberoende liberal hon sannolikt är.
Själv minns jag vad några unga män sa till mig när jag hälsade på i mångkulturen. "Det här är vårt nu". Så jag önskar Aleksandra lycka till med den där debatten.
http://www.gp.se/ledare/svenska-områ...rige-1.6033452
Citat:
”I Lindängen gäller inte svenska lagar, utan traditionen från hemländerna. Och släktens storlek.”
Detta citat ur artikeln belyser på ett utmärkt sätt varför kraftigt åtstramad anhöriginvandring är ett absolut måste. Ett argument att använda mot KD som tror den enda humana hållningen är att låta familjemedlemmar komma till migranten i Sverige. Familjen blir precis lika återförenad om migrantpappa hjälps hem till familjen i hemlandet, för så vida inte familjen riskerar personlig förföljelse av hemlandets regim, något ytterst få riskerar att bli. Särskilt sunnimuslimer i sunnimuslimskt dominerade länder torde löpa väldigt liten risk för förföljelse. Vore det annorlunda hade nog inte så många familjefäder lämnat fruar och barn efter sig i hemländerna.