Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 16:01
  #12493
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foodcoma
Visste inte vilket forum jag skulle posta i så börjar här.
Då jag skaffade spotify väldigt tidigt har jag ett accountnamn som enbart består av 3 bokstäver, bokstäverna formar en av världens vanligaste internetfraser likställd med typ "hahaha".

Tror ni detta namn betingar något värde? Alltså typ är det försäljningsbart på något sätt och hur skulle ni isåfall gå tillväga?

Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Vid rätt köpare: 3-5 miljoner kronor.

Låter lite lågt. Jag skulle vija säga 8-11 miljoner kronor.
Citera
2018-05-16, 16:34
  #12494
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KitabAlAzif
Låter lite lågt. Jag skulle vija säga 8-11 miljoner kronor.

Du kan ha en poäng där. Men i så fall ska köparen komma från mellanöstern.
Citera
2018-05-16, 17:23
  #12495
Medlem
KitabAlAzifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Du kan ha en poäng där. Men i så fall ska köparen komma från mellanöstern.

Självklart, självklart. Håll ett öga på Nigeria, också. Marknaden där har växt lavinartat på senare år.
Citera
2018-05-16, 17:28
  #12496
Medlem
poxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foodcoma
Visste inte vilket forum jag skulle posta i så börjar här.
Då jag skaffade spotify väldigt tidigt har jag ett accountnamn som enbart består av 3 bokstäver, bokstäverna formar en av världens vanligaste internetfraser likställd med typ "hahaha".

Tror ni detta namn betingar något värde? Alltså typ är det försäljningsbart på något sätt och hur skulle ni isåfall gå tillväga?
Nej, ingen vill köpa ett jävla spotifykonto med namnet "lol". Hur lyckas du ens komma på tanken?
Citera
2018-05-19, 00:02
  #12497
Medlem
Geomeisters avatar
Som jag förstått det har feminister i USA börjat begära att Spotify ska ta bort alla material med diverse artister och band av anledningar som härleder till deras förflutna. Chris Brown, Ted Nugent, Red Hot Chili Peppers, Eminem och andra är det tal om nu.

Eminem? Världens största rappare? Red Hot Chili Peppers ett stort rock band som fortfarande drar många miljoner tittare på youtube även efter glansdagar i MTV? Gilla dessa eller inte, men skojar dom? Skulle detta gå igenom när X antal andra musiker försvinna och jag antar att många som kör Spotify likaså. Själva grejen med Spotify är ju att det ska kunna bytas ut mot en skivsamling. Om band med mycket material bara försvinner finns det ju färre och färre anledningar att överhuvudtaget ha tjänsten?

Hoppas Spotify INTE viker sig här.
Citera
2018-05-19, 10:49
  #12498
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geomeister
Som jag förstått det har feminister i USA börjat begära att Spotify ska ta bort alla material med diverse artister och band av anledningar som härleder till deras förflutna. Chris Brown, Ted Nugent, Red Hot Chili Peppers, Eminem och andra är det tal om nu.

Eminem? Världens största rappare? Red Hot Chili Peppers ett stort rock band som fortfarande drar många miljoner tittare på youtube även efter glansdagar i MTV? Gilla dessa eller inte, men skojar dom? Skulle detta gå igenom när X antal andra musiker försvinna och jag antar att många som kör Spotify likaså. Själva grejen med Spotify är ju att det ska kunna bytas ut mot en skivsamling. Om band med mycket material bara försvinner finns det ju färre och färre anledningar att överhuvudtaget ha tjänsten?

Hoppas Spotify INTE viker sig här.
Det vore för fan fördjävligt.
Citera
2018-06-01, 22:55
  #12499
Medlem
Frejrs avatar
Jag behöver ett alternativ till Spotify.
Jag lyssnar mycket på Amon Amarth, Raubtier, Motörhead och liknande musik.
Vad bör jag välja?
Citera
2018-06-02, 00:36
  #12500
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Jag behöver ett alternativ till Spotify.
Jag lyssnar mycket på Amon Amarth, Raubtier, Motörhead och liknande musik.
Vad bör jag välja?

Sök själv.
Tidal, Apple Music, Soundcloud..
Citera
2018-06-02, 00:37
  #12501
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Sök själv.
Tidal, Apple Music, Soundcloud..
Det är ju det jag gör ditt jävla mongo.
Citera
2018-06-02, 00:38
  #12502
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Det är ju det jag gör ditt jävla mongo.

Varför frågar du då?
Citera
2018-06-02, 00:41
  #12503
Medlem
Frejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Varför frågar du då?

Därför att jag vill ha tips av andra som har provat just dom tjänsterna, vad fan tror du?
Citera
2018-06-02, 00:44
  #12504
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frejr
Därför att jag vill ha tips av andra som har provat just dom tjänsterna, vad fan tror du?

Det kan väl du avgöra själv? Bara att söka på vilka artister och dess album som finns.
Du är inte bara curlad. Utan otrevlig också.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback