Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-10, 15:00
  #3829
Medlem
Skrattgrabbens avatar
Denna soliga dag tänkte jag gå ut i skogen och lägga mig på något bekvämt ställe, ensam för att sedan blossa lite. Går vandringsleder och elljusspår kors och tvärs i skogen, men dock en väldigt stor skog - dvs väldigt mycket skog bortom alla skogsvägar. Vad bör jag tänka på? Kan tillägga att jag är en ordentlig rookie som inte vill någon ont eller störa allmänheten på något sätt. Är så nojjig men känner den ivriga förväntan pulsera genom kroppen.
Citera
2018-05-10, 23:53
  #3830
Medlem
-Zex-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Denna soliga dag tänkte jag gå ut i skogen och lägga mig på något bekvämt ställe, ensam för att sedan blossa lite. Går vandringsleder och elljusspår kors och tvärs i skogen, men dock en väldigt stor skog - dvs väldigt mycket skog bortom alla skogsvägar. Vad bör jag tänka på? Kan tillägga att jag är en ordentlig rookie som inte vill någon ont eller störa allmänheten på något sätt. Är så nojjig men känner den ivriga förväntan pulsera genom kroppen.
Att någon skulle bry sig om dig håller jag för osannolikt. Och ännu mindre sannolikt är att de skulle bli störda av dig och ditt blossande..

Knata ut ett par meter i skogen och tänd den, inget att noja över.
Citera
2018-05-11, 09:51
  #3831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pimpside
det kan vara fel också jag tror bara

Okej
Citera
2018-05-11, 11:20
  #3832
Medlem
Drumedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Denna soliga dag tänkte jag gå ut i skogen och lägga mig på något bekvämt ställe, ensam för att sedan blossa lite. Går vandringsleder och elljusspår kors och tvärs i skogen, men dock en väldigt stor skog - dvs väldigt mycket skog bortom alla skogsvägar. Vad bör jag tänka på? Kan tillägga att jag är en ordentlig rookie som inte vill någon ont eller störa allmänheten på något sätt. Är så nojjig men känner den ivriga förväntan pulsera genom kroppen.

Som någon annan skrev, tror ingen direkt bryr sig. Ta det bara lugnt. Göm försiktigt jointen i handen om någon joggare skulle springa förbi.

Har oftast en joint i handen när jag är ute och vandrar i skogen, och hittills har ingen brytt sig. Har väl varit ett gäng ungdomar som kollat lite storögt på mig engång, men inte mer än så. Håller man det snyggt så brukar det inte bli problem.

Det enda jag brukar backa på är om en barnfamilj går förbi, då brukar jag vända. Vill inte förpesta ungens tillvaro med min rök. Och kan tänka mig att en nybliven farsa reagerar ganska starkt på om det kommer en flummare.
Citera
2018-05-12, 01:05
  #3833
Medlem
Concubines avatar
Nu har man rökt i varierande mängder i ca 7 år men saknar ändå koll, varför är brunt billigare? Hört att det inte brukar vara så i de flesta andra länder dock.
Citera
2018-05-12, 01:13
  #3834
Medlem
fuskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Nu har man rökt i varierande mängder i ca 7 år men saknar ändå koll, varför är brunt billigare? Hört att det inte brukar vara så i de flesta andra länder dock.

Jag tänker gissa fritt!
Lättare att förvara gör att man kan köpa större volymer.

Nattis
Citera
2018-05-12, 10:42
  #3835
Medlem
Tjo, vet någon hur länge cannabis håller? Har det i en zip påse.
Citera
2018-05-12, 12:30
  #3836
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Nu har man rökt i varierande mängder i ca 7 år men saknar ändå koll, varför är brunt billigare? Hört att det inte brukar vara så i de flesta andra länder dock.
Jag betalar ungefär lika mycket för hasch som gräs. Haschet är lite billigare men det är nog för att det är en lite bättre snubbe.
Citera
2018-05-13, 03:40
  #3837
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fukit
Tjo, vet någon hur länge cannabis håller? Har det i en zip påse.

Om det är mörkt, torrt och svalt förvarat minst ett halvår kanske upp till ett år beroende på hur torkat det är. Vill du ha det längre så kan du stoppa det i frysen och tina försiktigt när det ska fram, men undvik kylskåpet för då kondenseras det fukt och kan bli mögligt.
__________________
Senast redigerad av Pungdom 2018-05-13 kl. 04:04.
Citera
2018-05-16, 15:38
  #3838
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Concubine
Nu har man rökt i varierande mängder i ca 7 år men saknar ändå koll, varför är brunt billigare? Hört att det inte brukar vara så i de flesta andra länder dock.

Billigare/lättare att smuggla.

Det är vad jag har fått för mig är helt enkelt att det tar upp mindre volym samt luktar mindre.
Man får ju lättare plats med brunt än grönt i tarmkanalerna
Citera
2018-05-16, 15:58
  #3839
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Denna soliga dag tänkte jag gå ut i skogen och lägga mig på något bekvämt ställe, ensam för att sedan blossa lite. Går vandringsleder och elljusspår kors och tvärs i skogen, men dock en väldigt stor skog - dvs väldigt mycket skog bortom alla skogsvägar. Vad bör jag tänka på? Kan tillägga att jag är en ordentlig rookie som inte vill någon ont eller störa allmänheten på något sätt. Är så nojjig men känner den ivriga förväntan pulsera genom kroppen.

Är själv väldigt nojig vad gäller att röka ute bland folk, men när det kommer till skogen så känner jag mig oftast väldigt trygg.

För att vara extra säker, tänk på hur vinden ligger och efter att du har rökt så byter du ställe.

Det ska väldigt mycket till för att:
1. Någon känner lukten
2. Denna någon även råkar veta vad det är för typ av lukt.
3. Denna någon kan lokalisera källan till lukten.
4. Denna någon ringer polisen
5. Att polisen ens tycker att det är värt att göra något åt saken.

Det kommer gå bra
Citera
2018-05-17, 14:22
  #3840
Medlem
Magnituds avatar
Kan det vara dumt att röka när man tar antipsykotiskt medicin? Va kan hända och vad händer
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback