Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-16, 01:51
  #121
Medlem
Haha "hatar tapas" sen märker man att det är nån sjukt svennig jäkel som vart på pinchos och nu utesluter tapas som skit. hahhahaha.

Ja pinchos suger. tapas är dock jävligt nice

pinchos är nå jävla halvfabrikat ställe. typ samma kvalla på maten som burger king och kan knappast vara en bra representation för tapas.
Citera
2018-05-16, 02:18
  #122
Medlem
Vem0ths avatar
Älskar tapas, avskyr tapasrestauranger. Det är öppna rån enligt mig. 3 skivor vällagrad(kanske 18-20mån?)Serrano för 90kr, en kronärtskockhjärta för 85kr, 4 steka padronpaprikor för 70kr.

För att inte lämna stället hungrig behöver man punga ut över 500kr.

För samma peng kan man bjuda vänner på en fantastisk kväll hemma.
Citera
2018-05-16, 02:53
  #123
Medlem
Inser att jag gjort något "fult" och varit DEN som kläckt ur sig "Jag delar helst inte". Jag har inte ens reflekterat över att det skulle vara en grej, men i slutändan är det bäst att vara ärlig, för att undvika komma hem bitter efter en utekväll....

Jag är otroligt petig med min mat och det finns mycket jag inte äter, så att dela rätter med andra och avsmakningsmenyer och liknande funkar ALDRIG för mig. Jag brukar snällt hinta om detta när man sitter på resturangen och frågan "ska vi ta avsmakningsmeny?" kommer upp.
Jag säger bara "Jag är petig med maten så jag tar det helst inte", det brukar inte bli nått tjafs eller sura miner.

Helt ologiskt för mig att dela på 10 rätter med 3 personer när dom beställer in en massa tjafs jag inte äter, typ kronärtskocka eller padroner.

De få gångerna mitt sällskap har insisterat på att dela tapas så har dom delat och exkluderat mig, det gjorde inte mig någonting. Jag är sjukt nöjd bara jag får beställa in mina 5 tapas och äta av dom.
Det slutar ofta med att jag beställer in 4-5 olika vegetariska rätter (är ett fan av ost t.ex) och går därifrån asnöjd.
Citera
2018-05-16, 03:41
  #124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XX-Ambar
Tapas ska man käka i baren, precis som man gör i Spanien. Inte sitta vid ett jävla bord. Man har alla tapas inom synhåll då i små fack, sen har man självklart små ölglas på 2 dl som konstant fylls på.
Det Svenska konceptet suger negerkuk!

"Du har hängt mycket i spanien eller?"

Kan meddela dig att i Spanien så äter man mestadels tappas vid ett bord och INTE i en bar, förslagsvis så kan både bord och stol vara i materialet plast. Priset brukar vara mellan 1-3 euro per tapas.

Restaurang (en lokal med diverse inredning, stolar och bord, med ett angränsande kök) kallas det. Precis som i sverige. Som du skriver, är ofta rätterna färdiga vid den där baren som du talar om, som man beställer vid, sen går och sätter sig (vid borden och stolarna jag nämnde ovan) för att sen bli serverad det du har pekat på.

Om du menar "det svenska konceptet", med att man beställer via en meny på bordet, så ja, det är lite luffigt, rätterna ska vara färdiga i baren, eller vart fan man nu väljer att placera det.

Det du tänker på är sushibandet i skärholmen

Frågor på det?
__________________
Senast redigerad av Ollebolle1g 2018-05-16 kl. 03:52.
Citera
2018-05-16, 03:43
  #125
Medlem
Mvks avatar
TS har rätt.
Tapas är trams och inget man ställer upp på om man är hungrig.
Och nej, alla tjejer tycker inte om tapas.
Min mor hatar sånt och vill precis som mig och mina syskon ha rejält med mat.

Hade kunnat acceptera skiten om allt kostade hälften så mycket.
En minihamburgare stor som en kattvagina går loss på 40 spänn.
4 dadlar inlindande i bacon 46 kr.

Har inga problem med att slaska med stora plånboken men maten ska vara värd det också.

Det enda bra pinchos gör är dock app-konceptet.
Vill inte ha en servitris som springer runt, tar beställningar av 20 bord, frågar om maten smakar bra, tar betalt etc.
Beställa och betala maten i mobilen utan mänsklig kontakt är grejer det.
Citera
2018-05-16, 03:46
  #126
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Det enda bra pinchos gör är dock app-konceptet.
Vill inte ha en servitris som springer runt, tar beställningar av 20 bord, frågar om maten smakar bra, tar betalt etc.
Beställa och betala maten i mobilen utan mänsklig kontakt är grejer det.

Värdelöst tycker jag. Sist fick alla i sällskapet maten vid olika tillfällen. Jag var klar innan någon annan fick mat, och hade jag väntat hade den blivit kall och smakat skit. Sedan har kvaliteten på maten ofta brustit också. Undviker helst stället, känns inte bättre än en snabbmatsrestaurang fast kostar det dubbla minst.
Citera
2018-05-16, 03:57
  #127
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurglaren
Värdelöst tycker jag. Sist fick alla i sällskapet maten vid olika tillfällen. Jag var klar innan någon annan fick mat, och hade jag väntat hade den blivit kall och smakat skit. Sedan har kvaliteten på maten ofta brustit också. Undviker helst stället, känns inte bättre än en snabbmatsrestaurang fast kostar det dubbla minst.

Ni beställer mat via en app utan servitör och klagar på att alla 15 rätter inte är klara samtidigt?
Det är ju idén med såna ställen, att man går och hämtar maten när den är klar.
Men ja, pinchos suger rent gastronomiskt.

Santa maria degig tacobröd och axfood skinka får munnen att vattnas.
Citera
2018-05-16, 04:15
  #128
Medlem
Gurglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Ni beställer mat via en app utan servitör och klagar på att alla 15 rätter inte är klara samtidigt?
Det är ju idén med såna ställen, att man går och hämtar maten när den är klar.
Men ja, pinchos suger rent gastronomiskt.

Santa maria degig tacobröd och axfood skinka får munnen att vattnas.

Jag tror de flesta Pinchos ser vilket bord det är och samordnar någorlunda. Varit på några olika och detta var enda gången de gjorde sådär, man brukar ju vilja äta tillsammans...
Citera
2018-05-16, 07:51
  #129
Medlem
norther1s avatar
Jag tycker att tapas är riktigt ett riktigt trevligt koncept och har aldrig haft några problem med det, snarare så har det varit perfekt till ett AW och en familjemiddag. Asså typ vid AW:et så hamnade jag brevid en riktigt stel jävel med det undgicks tysta stunder, vi kunde ju alltid prata om käket. På familjemiddagen åt jag mig mätt på typ 10 olika grejer.
Citera
2018-05-16, 08:43
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZrankFane
Jag tycker att Pinchos i Norrköping lyckats helt okej med Tapas-konceptet. Det enda som inte är det minsta logiskt är att man beställer själv, hämtar maten själv och serverar i princip sig själv på egenhand. Och ändå har de mage att be om dricks. För vad då egentligen? Så går man därifrån och har gett 50-100kr till någon som sagt hej till en och visat oss till bordet...

Ber om dricks?
Finns ingen restaurang som "ber om" det.
Du dricksar om du fått bra service naturligtvis, om du vill.
På Pinchos förstår varenda jävel, i synnerhet de som jobbar där, att någon dricks inte är aktuell.

Om du av någon outgrundlig anledning tycker det är jobbigt att inte betala dricks framför en kypare du inte sett röken av på hela kvällen kan du enkelt regga ditt kort i appen, betala när du känner för det och bara gå.

Maten har dock mycket övrigt att önska på Pinchos. Det är som ett dyrt McDonalds.
Ska man äta tapas finns det få som är så "dåliga" som Pinchos. Men det är ett jävligt bra och trevligt hak när man har barnen med sig. Alltid uppskattat.
Citera
2018-05-16, 08:52
  #131
Medlem
ShallowInfidels avatar
Det enda jag hatar med tapas är priset. Vill man bli mätt och belåten är det så jävla dyrt sett till maten man faktiskt får.

Käkar hellre annat vid utgånt enbart på grund av det.
Citera
2018-05-16, 10:43
  #132
Medlem
__don__s avatar
Och när notan kommer in så drar nån 'Men jag beställde ju bara vitlöksbröd och kroketter varför ska jag betala lika mycket som alla andra' fast hen åt minst lika mycket pata några och manchego som alla andra.

Fy fan för att äta tapas med ett sällskap större än 2...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback