• 14 009 online
  • 1 171 222 medlemmar
  • 60 399 916 inlägg
2018-04-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Stationär som jag byggde själv för några år sedan. Har funkat klockrent.

Hårddisken är denna: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1080281

en ssd-disk borde inte ge några ljud ifrån sig ,då får du kanske börja fundera på om det är grafikkortet som bråkar

t
Citera
2018-05-02, 15:40
Medlem
Hej,
Jag har en 8 år gammal ASUS-laptop med win 7. Jag kan ej mycket om datorer. Jag formaterade datorn för nåt år sedan och den funkar perfekt (nästan). När jag skriver en text i Wordpad eller Anteckningar kan jag sedan någon vecka tillbaka inte spara dokumentet. När jag försöker spara på skrivbordet står det "Ogiltigt filnamn." och när jag försöker spara i någon katalog står det "Det finns inga fler filer."
Jag använder självklart inga konstiga tecken eller så. Har googlat lite grann och hittade någon som skrev att man kan prova att ta bort ASUS Data Security Manager. Men det har ju funkat innan att spara dokument och jag vet inte hur viktigt detta program är. Kan det finnas något annat sätt att lösa detta?
Med vänlig hälsning
Kaskadspya
Citera
2018-05-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaskadspya
När jag försöker spara på skrivbordet står det "Ogiltigt filnamn." och när jag försöker spara i någon katalog står det "Det finns inga fler filer."

Bara ett Snabbförslag; Har du ledigt diskutrymme, så det inte är det som spökar, att hårddisken är full ?!

( Och man formaterar hårddiskar, inte datorer ... )
Citera
2018-05-02, 22:11
Medlem
Vet inte om det är rätt forumdel, men here we go.

Mitt problem. Jag har glömt lösenordet till min laptop, nån hp probook med win7.
Men jag kommer in i den, för jag använder fingeravtryck för att låsa upp den, eller ansiktsigenkänning. Men lösenordet har jag glömt.....
finns det nåt bra knep för att ta bort det utan att ange det? För jag är ju inne i den. Om man typ kan ta bort lösenordet med fingeravtrycket eller nåt likande.

Det här är nackdelen med att använda fingeravtryck o liknande för att låsa upp saker.
Tacksam för hjälp/tips
Citera
2018-05-03, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.sopis83
Mitt problem. Jag har glömt lösenordet till min laptop, nån hp probook med win7.
Men jag kommer in i den, för jag använder fingeravtryck för att låsa upp den, eller ansiktsigenkänning. Men lösenordet har jag glömt.....
finns det nåt bra knep för att ta bort det utan att ange det? För jag är ju inne i den. Om man typ kan ta bort lösenordet med fingeravtrycket eller nåt likande.

Hmmm, men inne i Kontrollpanelens AnvändarKonton/User Accounts kan man ju ändra lösen, och om du då har Fingeravtryck kan du väl antagligen identifiera dig med det där när du vill byta och ska ange ditt gamla, har du provat ?!

Annars är det ju bara att testa nåt av tipsen t ex här
Kod:
https://eforum.idg.se/topic/339136-återställa-lösenord-i-windows-7/

Finns fler här:
Kod:
https://www.google.se/search?&q=win7+tappat+lösenordet
Citera
2018-05-15, 23:25
Medlem
Får man fråga om ful-Windows här...? (Har fråga gällande div uppdateringar av W7 Ultimate 64b)
Citera
2018-05-16, 01:02
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omniman
Får man fråga om ful-Windows här...? (Har fråga gällande div uppdateringar av W7 Ultimate 64b)

Det finns annars en tråd där man diskuterar om Windows Update. Det finns även en stor tråd om crackad Windows och andra frågor inom denna värld.
Citera