Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-14, 16:50
  #229
Medlem
M Nordströms avatar
Här får Peter Wolodarski kritik från DN veteranen Thomas Gür när Peter Wolodarski låter sin journalisten Stefan Lisinski skriva fakes news över vad Jimmie Åkesson sade på partiledardebatten som var den 6 maj 2018.

Citat:
Dagens Nyheters chefredaktör Peter Wolodarski borde skämmas för sin "agendasättande" journalistik. Det skriver tidningens tidigare medarbetare Thomas Gür efter att DN publicerat fake news om Jimmie Åkessons utspel om våldtäkter.

http://www.friatider.se/dn-veteranen...-borde-sk-mmas
__________________
Senast redigerad av M Nordström 2018-05-14 kl. 16:53.
Citera
2018-05-14, 17:06
  #230
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Här får Peter Wolodarski kritik från DN veteranen Thomas Gür när Peter Wolodarski låter sin journalisten Stefan Lisinski skriva fakes news över vad Jimmie Åkesson sade på partiledardebatten som var den 6 maj 2018.



http://www.friatider.se/dn-veteranen...-borde-sk-mmas


Thomas Gür har väl i och för sig mest skrivit för Svenskans ledarredaktion, och för Timbro?
Citera
2018-05-27, 07:02
  #231
Medlem
ace_secs avatar
"Prova DN:s kvalitetsjournalistik i 3 månader för endast 49:-"

Detta SMS/Mail har jag fått 2-3 gånger i veckan, senaste månaderna.

De har panik på DN. Panik.
Citera
2018-05-27, 11:40
  #232
Medlem
Alt-Kikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
"Prova DN:s kvalitetsjournalistik i 3 månader för endast 49:-"

Detta SMS/Mail har jag fått 2-3 gånger i veckan, senaste månaderna.

De har panik på DN. Panik.
Nej dom är bara måna om att du ska få ta del av kvalitetsjournalistik.
Citera
2018-06-10, 04:25
  #233
Medlem
Zwerchstands avatar
DN har haft ett antal artiklar om den n:te “möjlighet [till uppehållstillstånd] för vissa ensamkommande unga”* ~ 9000 afghaner som upptagit en anmärkningsvärd yta av mediatapeten på sistone. Lustigt nog skyltar pappersupplagans 1:asida den 7 juni (38 kr) med att saken ska avgöras senare under dagen, men inte alls den 8 (43 kr) att den avgjorts; att jämföras med SvD som varken den 7 (30 kr) eller 8 (35 kr) nämner saken.

DN anser således det vara viktigare som bör hända än vad faktiskt hänt: agendasättande i praktik. Möjligen kan det denna gång ha spelat in att röstutfallet vart jämnare än det bort bli.

Sedan Wolodarski blev chefredaktör ligger DN:s enda kontinuerliga kvalitet i lördagskryssen &/eller -kryptot, men även där märks ängsliga nyckelval.

* Riksdagen om ärendet från förslag till beslut: http://www.riksdagen.se/sv/dokument-...till_H501FiU49
Beslutet i siffror:
Citera
2018-06-10, 09:17
  #234
Medlem
Lågt och obehagligt. Wolle är ett svin.

Wolodarskis spred lögnen att Sandviken enligt nationalekonomiska kalkyler tjänar 500 miljoner på flyktingar, vilket omedelbart citerades av regeringen som stöd för deras flyktingpolitik. När jag fullfyllde min skyldighet som forskare och avslöjade felet vägrade DN rätta. I stället är deras lösning att kontakta min chef och försöka förstöra min karriär med hint att media kan attackera forskningsinsitutetet om jag fick vara kvar.
Citera
2018-07-15, 10:48
  #235
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Likadan som Metro nu. Det ser töntigt ut tycker jag när Metro och DN inleder artiklar med dessa djäkla stämplar: "Nej! Det är inte sant att..." Det skiter väl jag i vad såväl Metro som DN påstår vara sant eller inte.
Citera
2018-07-15, 17:55
  #236
Medlem
EnGodForlorares avatar
DN har blivit mycket bättre. Särskilt Örstadius statistiska genomgångar: https://www.dn.se/nyheter/sverige/fa...ner-i-sverige/ Men prenumeranterna som kommenterar blir vansinniga. De vill ju läsa om att allt är djävligt och så påstår tidningen att det är precis tvärtom! Kvalitetsjournalistikens dagar är räknade.
Citera
2018-07-15, 18:04
  #237
Medlem
Vädret är bättre--om man inte odlar. Anmälningsbenägenheten har ökat för sådana som blivit ihjälskjutna. Vi har en enorm tillväxt----särskilt på vårdköer och vaktpersonal på akuten.
Citera
2018-08-08, 12:28
  #238
Medlem
E.Erikssons avatar
Det är julafton för Wolodarski. Han får skriva i de progressivas favorittidning the Guardian. Denna tidning är allt det som Wolo önskar att DN vore.

Vad skriver han då om? Jo, att SD är krypto-nazister och att han hoppas på en ny december-överenskommelse för att neka deras väljare politiskt inflytande.

Det var oväntat!

https://www.theguardian.com/commenti...neral-election
Citera
2018-10-13, 11:47
  #239
Medlem
Wolodarski skriver i dag i sin ledare i Sveriges lokaledition till NYT att "Aningslösheten efter kalla kriget har gjort vårt öppna samhälle extra sårbart" (detta med anledning av denna gång de ryska köpen av mark och fastigheter i Åbo i Finlands kustlandskap).

Tänk vad judarna köpte upp för kaffepengar ryska folkets egendom och naturresurser under en ständigt berusad Jeltsin för att sedan sälja det med 10 000 % påslag och sen sticka med resväskorna till London och annat.

Eller ett annat perspektiv på saken för att gå i svar till Wolodarskis : så aningslöst Ryssland var efter Sovjets kollaps inför västs inställning och mottagande av detta.
Det tog inte mer än 10 år för NATO att nästan flytta sin östligaste postering till Rysslands gräns.

Wolodarski skriver som han tror att svenskar är byfånar som inte kan eller förstår någonting.
Men det kanske är lätt för honom att tycka så när han saknar rötter i Sverige som flykting i nutid och inte kan eller förstår folket eller landet ett jävla dugg.
__________________
Senast redigerad av Lantarbetaren 2018-10-13 kl. 11:50.
Citera
2018-10-13, 13:10
  #240
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
[…]

Sedan Wolodarski blev chefredaktör ligger DN:s enda kontinuerliga kvalitet i lördagskryssen &/eller -kryptot, men även där märks ängsliga nyckelval.

[…]
Tyckte väl det låg något och gnagde i bakhuvudet. Söndagskryssen skall det vara, det med gula tråden mellan bilderna, och litteraturkorsningen. Kryptot är nog SvD:s och i så fall bättre än Profilen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback