Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2018-05-06, 07:16
  #61
Medlem
72mms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLikeGiraffes
Bitcoin kostade från början 6 cent och ligger idag på ca 9800usd
Det är väl som så att det har gått från noll? Bitcoin är mig veterligen det enda monetära system som har skapat sitt eget värde från ingenting. Till och med guld hade väl ett inbyggt värde som metall innan vi människor började använda det monetärt.

Fast ska man vara petig så antar jag att genesis-blocket faktiskt kostade något att skapa i rena elkostnader, så teoretiskt kanske det är skiljt från noll. Akademiskt isf.
Citera
2018-05-07, 03:29
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 72mm
Det är väl som så att det har gått från noll? Bitcoin är mig veterligen det enda monetära system som har skapat sitt eget värde från ingenting. Till och med guld hade väl ett inbyggt värde som metall innan vi människor började använda det monetärt.

Fast ska man vara petig så antar jag att genesis-blocket faktiskt kostade något att skapa i rena elkostnader, så teoretiskt kanske det är skiljt från noll. Akademiskt isf.
S

Själva värdet ligger ju i teknologin dvs blockchain.
Säkra transaktioner decentraliserat
Citera
2018-05-08, 23:58
  #63
Medlem
Psychadelic1s avatar
Att priset sköt så högt bevisar bara hur lite förtroende folk har för sina regeringar, sedan FOMO i min mening!

Började använda det i 2016 i syfte att beställa olagliga preparat, inte blivit bränd på denna "bubbla" entrypoints vid 5400 i november samt 6700 när man fick tillbaka på skatten, fortsatte såklart investera så fort man fick tillfälle även i December för jag tror på teknologin. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge Sedan ska man ju inte investera mer än man har råd att förlora, och du har inte förlorat något förrän du har sålt till -
Citera
2018-05-09, 11:18
  #64
Medlem
Ja, jag ligger fortfarande bra plus då jag köpte in mig första gången för flera år sedan, men gick in med mer i december. Ligger nog lite minus eller plus/minus 0 på de nu efter återhämtningen. Blev tyvärr indragen i hypen trots jag inte är nyfrälst, alla vänner, och alla på jobbet snackade om det, hela tiden, så det var svårt att stå emot om jag ska vara ärlig.

Funderade på å sälja runt vad som visade sig vara toppen, och sedan funderade jag än hårdare i början av raset, men tänkte att jag skulle fortsätta sitta på det långsiktigt. Ångrade det lite då det sjönk mer än jag trodde det skulle göra. Är okej med det nu efter återhämntning dock. Hade säkert missat den istället om jag sålt ut mig.
Tror jag ska börja försöka swingtrada lite mer och inte bara sitta still i båten. I alla fall med 50% av innehavet.
Citera
2018-05-11, 13:04
  #65
Medlem
Jag investerade 10k i Ripple(XRP) när den låg på $0.24. investerade ytterligare 30k vid $1.67. Sen investerade jag ytterligare 20k vid $2.1-2.2, Jag blev riktigt blind när den helt plötsligt flög upp till $3.4 och tänkte aldrig att jag säljer, den kommer skjuta upp till $10 lätt(orealistiskt).

Så just nu ligger jag runt 30k back, men har minskat förlusterna nu när det har svängt så mycket upp och ner då jag säljer och köper i toppar o dippsen.

Jag gick in med tankesättet att hålla pengarna fram tills sommaren för att boosta semesterkassan lite. Men det blir väl ingen semester det här året. Hoppas den återhämtar sig och avslutar det här året på topp, då är jag nöjd och har lärt mig så sjukt mycket på vägen.
Citera
2018-05-13, 19:16
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Hej!

Hur många här på Flashback är vanliga svenssons som investerade i Bitcoin på 13-20k och sitter just nu och slår sig själva när Bitcoin bara dyker och dyker? Någon som har blivit riktigt bränd som vill säga hur mkt ni förlorat, vad ni köpte på osv?

Jag köpte själv på 16k, men jag la in på olika alts och lyckades 3-4x min investering så är ändå bra nöjd, även fast Bitcoin brände mig hårt. Sålde alla mina coins på 8.2k

Jag var nära att investera, men vågade inte. Sen såg man det stiga i november, december och då ångrade jag mig, men vågade ändå inte, för man vet aldrig när det dyker.
Avundas de grabbar som har en känsla för sånt där och nu står som vinnare. Hur mycket jag än läser på infinner sig aldrig känslan för när något ska stiga eller dyka och när.

Hur håller ni koll ni som lyckas?
Citera
2018-05-16, 20:00
  #67
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wesdom
Jag var nära att investera, men vågade inte. Sen såg man det stiga i november, december och då ångrade jag mig, men vågade ändå inte, för man vet aldrig när det dyker.
Avundas de grabbar som har en känsla för sånt där och nu står som vinnare. Hur mycket jag än läser på infinner sig aldrig känslan för när något ska stiga eller dyka och när.

Hur håller ni koll ni som lyckas?
Jag kan hjälpa dig, följ min Telegram www.t.me/NGCryptoCalls
Citera
2018-05-16, 21:39
  #68
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Jag kan hjälpa dig, följ min Telegram www.t.me/NGCryptoCalls

Ja eller inte...
Citera
2018-06-17, 21:08
  #69
Medlem
Tror man på tekniken så blev man aldrig bränd utan man fortsätter bara att köpa nu när det va billigare sen man köpte sist. Vanligt folk som försöker trada denna marknad är de som kommer bli brända.
Citera
2018-06-18, 07:20
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wayweary
Tror man på tekniken så blev man aldrig bränd utan man fortsätter bara att köpa nu när det va billigare sen man köpte sist. Vanligt folk som försöker trada denna marknad är de som kommer bli brända.

Tror man på tekniken är man totalt efterbliven om man köper krypto till att börja med.
Bankerna kommer skapa sitt egna system med krypto om det ska användas i framtiden.

Det är knappast så att krypto någonsin kommer fungera utan hjälp av banker.
Citera
2018-06-18, 19:15
  #71
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Tror man på tekniken är man totalt efterbliven om man köper krypto till att börja med.
Bankerna kommer skapa sitt egna system med krypto om det ska användas i framtiden.

Det är knappast så att krypto någonsin kommer fungera utan hjälp av banker.

För att tro på tekniken måste man veta vad tekniken är för något vilket du inte verkar veta då du inte verkar förstå att det finns så mycket mer användningsområden för Blockchain än bara som valuta!

Verkar vara en standard inom Crypto, dom som är emot det har endast koll på Bitcoin och inget annat medans dom som verkligen har koll ser den enorma potentialen med Blockchain inom massvis med olika användningsområden.

Med de sagt så kommer majoriteten av dagens Crypto inte finnas om 1-2 år då de är bara massa skräp, men dom fåtal som tar sig igenom helskinnade kommer bli enorma! Därför är de viktigt att göra sin egen research!
__________________
Senast redigerad av KingKerry 2018-06-18 kl. 19:21.
Citera
2018-06-18, 20:32
  #72
Medlem
Köpte på mig ett par hundra ETHERS under 2016, ökade med ännu ett par hundra under DAO-krashen.
Rekommenderade folk här på flashback att göra samma sak, hoppas några av er lyssnade.

Visserligen har det inte varit kul att se sitt net worth krasha så mycket, men känner mig ändå ganska stabil på mitt cold storage med ETHEREUM vid ett snitt på 150kr styck, tror definitivt inte det kommer gå så långt ner.

Hoppas det har gått bra för alla er andra.

Är för övrigt fortfarande sniken på att ha fumlat bort en massa ripple och waves.. investerade i waves ICO men kan inte claima en enda token ;(
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback