Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-13, 16:23
  #445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Den är väl inte särskilt märkvärdig? Det kunde stått BMW istället för OPEL på den här, inga extremt stora skillnader.
http://www.opel.se/content/dam/opel/...76x322_mrm.png

Bara 8-cylindrar, drygt 400 hästar och en förklädd sportbil i lyxförpackningen skiljer dom åt. Och iofs 1,2 miljoner kronor.

Annars såg dom ju ganske lika ut vindruta och fyra däck har ju dom båda!
Citera
2018-05-13, 17:06
  #446
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusMancuso
Bara 8-cylindrar, drygt 400 hästar och en förklädd sportbil i lyxförpackningen skiljer dom åt. Och iofs 1,2 miljoner kronor.

Annars såg dom ju ganske lika ut vindruta och fyra däck har ju dom båda!
Det var väl "visual apperance" som diskuterades, inte hästkrafter och cylindrar? Eller menar du att en bil blir snyggare om den har fler cylindrar och kostar snuskigt mycket pengar?
Citera
2018-05-13, 17:07
  #447
Medlem
Ja för jag älskar bilar men surar inte. Skickar kärleksblickar till bilen med leende så kommer ägaren och ler till mig. Vänder blicken och går. Vill ej vara desperat tjej som raggar för hag blev kär i bilen 😂😂😂🤣🤣🤣
Citera
2018-05-13, 17:49
  #448
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacheteAnders
How to spot a WT? när man anser att Volvo är en fin bil
Ja, TS måste vara WT grande! Vem faaaaaan bryr sig om en Volvo som kommer bli supervanlig? JAg kan titta lite extra om det kommer en raritet, typ en fin 164 eller 264.
Citera
2018-05-13, 22:20
  #449
Medlem
Ja volvobögarna tror att dom åker fina bilar, sista volvon jag hade var en 760 i slutet av 80talet men jag vet bara en volvo som är värd att beundra o det är 242 turbo gr A orginal 1985 ja med centrummuttrar o alubakaxeln.
Citera
2018-05-14, 07:28
  #450
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zepofan
Det var väl "visual apperance" som diskuterades, inte hästkrafter och cylindrar? Eller menar du att en bil blir snyggare om den har fler cylindrar och kostar snuskigt mycket pengar?
Snyggare prislapp? Dyra bilar visar mest att man har mycket penger och det imponerar nog på en del.
Citera
2018-05-14, 19:04
  #451
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Snyggare prislapp? Dyra bilar visar mest att man har mycket penger och det imponerar nog på en del.
Ja, så är det nog i många fall. Många skulle säkert gå att lura genom att montera Ferrari-hästar och namn på coupemodeller som är betydligt billigare.
Citera
2018-05-19, 14:32
  #452
Medlem
Vargfars avatar
Den sista riktiga Volvon för mig var 850/V70. Volvo och V90n kan möjligtvis bli det nya blatteåket istället för Bmw med stornäsan Zlatan i marknadsföringen. Saab det var grejer det. Synd att man har en stat som inte ser till Sveriges bästa längre. Svenska staten borde ha gått in och räddat Saab likt hur nederländska staten gick in och räddade Dafs lastbilsdel i början av nittiotalet. Och gjorde märket tillfälligt statligt.
__________________
Senast redigerad av Vargfar 2018-05-19 kl. 14:36.
Citera
2018-05-19, 20:34
  #453
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vargfar
Den sista riktiga Volvon för mig var 850/V70. Volvo och V90n kan möjligtvis bli det nya blatteåket istället för Bmw med stornäsan Zlatan i marknadsföringen. Saab det var grejer det. Synd att man har en stat som inte ser till Sveriges bästa längre. Svenska staten borde ha gått in och räddat Saab likt hur nederländska staten gick in och räddade Dafs lastbilsdel i början av nittiotalet. Och gjorde märket tillfälligt statligt.

Din rasism kan du lämna utanför det här forumet, här snackar vi bilar!

Varför skulle staten rädda SAAB?
Hur många miljarder skulle svenska staten skyffla in i detta förlustbolag?

Problemet med SAAB var att de inte tillverkade tillräckligt bra bilar, därför ratade köparna märket och därför gick bolaget i konkurs.

En biltillverkare som inte får sina bilar sålda går inte rädda, det var kört för SAAB långt innan konkursen, hade staten gått in med pengar hade det bara förlängt lidandet och kostat ytterligare miljardbelopp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback