Citat:
Ursprungligen postat av
Naknoemo
Som jag sa, du bevisar ingenting, du vill bara att det ska vara sant, men dina löjliga kopplingar.
Genetik
är bevis. Det blir liksom inte vetenskapligare än genetik, i frågor som denna. Och faktum är att det är endast genetik det handlar om, när man skall avgöra vilket folk ett folk är; allt annat är helt irrelevant. Vita amerikaner som talar engelska och identifierar sig som amerikaner osv, är liksom fortfarande genetiska tyskar, eller genetiska svenskar, eller genetiska italienare, och så vidare, trots att de inte kan svenska, tyska, italienska och känner inte någon större politisk eller kulturell tillhörighet med deras modersländer. Du är vad din genetik gör dig till. Vår genetik säger att vi är assyrier; vår genetik säger att vi är genetiskt mest lika armenier, inte syrier, libaneser eller andra folkgrupper från Levanten. Då är vi med andra ord, assyrier.
Rent tekniskt hade det varit mer korrekt att kalla oss armenier än araméer, bara så du förstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknoemo
Du kan inte svara på denna fråga genom enbart genetiks forskning
Jo, det kan jag visst. Sedan är det inte heller enbart genetiken som styrker det obestridliga faktumet, att vi är assyrier. Genetiken, geografin, ethnonymen, lingvistiken, allt pekar på att vi är assyrier och inget annat än assyrier. Ingenting pekar på att vi är araméer, precis ingenting. Att språket vi talar härstammar från arameiska, det är absolut inte ett bevis på att vi är araméer, lika lite som att mandéer eller irakiska judar skulle vara araméer (de talar också olika neo-arameiska dialekter, men de lider inte av den här sinnessjukdomen som vissa assyrier gör).
Problemet är att du är en ärthjärna som inte fattar någonting, särskilt inte avancerade ämnen som genetik. "En kung sa så", det är liksom på den nivån du ligger, jävla fårskalle. Du är inget annat än en korkad blatte som tänker med röven.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknoemo
du kan få en indikation som du kan basera en theory på, men det är allt det är
Vad vetenskapliga analfabeter som du själv måste lära er, är att en teori inom vetenskapen, är synonymt med fakta. Gravitation är liksom "bara en teori", precis som big bang och evolution. Tror du att det kallas
evolutionsteorin för att det är påhittat trams eller? En teori är en
förklaringsmodell, och vetenskapliga teorier förklarar verkligheten.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknoemo
genetisk forskning kan visa att 2 olika folkslag som härstammar från 2 olika platser i världen kan va nära besläktade varann vilket inte är logiskt
^^ Det här är smart arab baklänges.
Alla assyrier är genetiskt mer lika varandra än vad vi är något annat folk på planeten. Och vi har genetiskt kortast avstånd, till armenier, irakiska judar och anatolier, inte till syrier. Detta innebär att vi är genetiska assyrier, inte araméer.
Precis alla etniska svenskar har högre genetisk likhet med andra skandinaver och finnar än vad de har med japaner eller negrer. Just därför är svenskar,
svenskar, och inte egyptier, japaner eller kongonegrer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknoemo
det blir ännu mer luddigt när man bor i samma område och parar sig med människor från en annan etnicitet, sanningen är du vet inte ens vad som är Assyrisk genetisk kodning och Arameisk.
Så araméerna, som levde geografiskt närmast fenicier, och talade ett semitiskt språk som var lingvistiskt närmast kanaanitiska (den grenen fenicier och hebréer talade), borde alltså ha varit genetiskt närmast armenier? Retorisk fråga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknoemo
Du kan heller inte pinpointa genetik till något område, det är bara löjligt, genetiskt bakgrund är en sak, men det kan inte ge dig någon korrekt vetenskaplig svar från vart exakt man levde, det måste du tolka själv.
Här har du var den akademiska, populationsgenetiska professorn,
Dr. Doug McDonald (notera edu-domänen, vilket betyder att han är en riktig akademiker, alltså en seriös vetenskapsman,
här är en av hans tredimensionella genetikkartor; där armenier hamnar, hamnar även vi), placerade mig, helt utan att veta något om min etniska bakgrund:
http://i1006.photobucket.com/albums/af183/EliasAlucard/Genomics/EliasAlucard_Full_20111006234958BGA1.png~original
http://i1006.photobucket.com/albums/af183/EliasAlucard/Genomics/EliasAlucard_Full_20111006234958BGA2.png~original
http://i1006.photobucket.com/albums/af183/EliasAlucard/Genomics/EliasAlucard_Full_20111006234958BGA3.png~original
^^ Notera sista bilden, mitt i prick över Assyrien. Det blir liksom inte mer assyriskt än så. Alla assyrier och syrianska wannabe-araméer hamnar där jag hamnar. Här har du var de ursprungliga och riktiga araméerna levde; de var grannfolk med judarna och fenicierna:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/6/6a/Kingdoms_of_the_Levant_Map_830.png
Deras genetiska profil var med andra ord, högst sannolikt, av levantinsk typ. Att deras språk senare fick stor spridning i hela Mesopotamien, har med spridningen av alfabetet att göra, inte att de helt plötsligt avlade bort assyrierna. Judarna skiftade också till arameiska, hela regionen (minus Egypten) som tillhörde neo-assyriska riket, talade arameiska kring Jesus' tid. Detta beror som sagt på spridningen av alfabetet till assyrierna, som i sin tur, gjorde arameiska till officiellt språk i Assyrien, av assyrierna själva. Detta språkskifte underlättades av att akkadiska och arameiska var nära besläktade semitiska språk, precis som när arabiska spreds via islam, så skiftade så småningom arameiska talare till arabiska, eftersom det var lätt att byta från arameiska till arabiska. Precis som arabiska som språk fick högre status än andra semitiska språk i mellanöstern pga islam, fick arameiska högre status än andra semitiska språk pga dess starka association med alfabetet. Detta, och enbart detta, är varför assyrierna började tala arameiska. Eftersom så många semitiska folkgrupper gick över till arameiska, förlorade arameiska dess etniska status som språk; du kan liksom inte hävda arameisk etnicitet pga språket.
Detta är inte konstigare än att de flesta svenskar idag kan engelska, medan väldigt få svenskar kan ryska.
Citat:
Ursprungligen postat av
Naknoemo
"Det är så här intelligenta människor resonerar och tänker, det är så här man verkligen vet saker och ting."
Kör upp den där menningen upp i röven på dig din osäkra lilla fjant, du dömer mig baserat på korkade stereotyper efter jag gjort ett inlägg, men skryter om hur intelligenta människor resonerar och tänker, för det är ju så intelligent? Är du inte en hycklare nu? Eller hur ska du ha det? Ska du inte hålla dig till vetenskaplig fakta?
Fan vad korkad du är. Du förstår tydligen inte sarkasm och när någon driver med dig och hånar dig över att du är så förståndshandikappad. Läs om meningen, och försök förstå, att jag ironiserade över att du använder helt fel metodik, och att jag insinuerade att det
verkligen inte är så här den vetenskapliga metoden fungerar, "en gammal kung sa så, då är det så"

Tror du att det är så astrofysiker resonerar när de försöker lösa universums mysterier?
Shit vad efterbliven du är. Du är verkligen genetiskt korkad. Herregud mannen, man tappar verkligen allt hopp för mänskligheten, med hönshjärnor som dig.