Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-09, 10:02
  #1
Medlem
Har alltså aldrig själv prövat på detta fenomen riktigt, har varit sugen en längre tid men har tyvärr varken tagit steget fullt ut eller varit tillräckligt ihärdig i att mina vänner skall joina!

Så, min fråga lyder följande: är det någon här som har tips ang. detta? Vart kan man röra sig om det är första gången? Har läst en del trådar men tänkte höra själv, som nybörjare inom ämnet. Allmänna tips mottages varmt, allt är välkommet!
Citera
2018-05-09, 11:27
  #2
Avstängd
Polemikas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiveYearsDead
Har alltså aldrig själv prövat på detta fenomen riktigt, har varit sugen en längre tid men har tyvärr varken tagit steget fullt ut eller varit tillräckligt ihärdig i att mina vänner skall joina!

Så, min fråga lyder följande: är det någon här som har tips ang. detta? Vart kan man röra sig om det är första gången? Har läst en del trådar men tänkte höra själv, som nybörjare inom ämnet. Allmänna tips mottages varmt, allt är välkommet!
Vet inte riktigt hur det är i Göteborg, men i Norrbotten finns extremt många bunkrar som är grymt kul att gå ner i.
Citera
2018-05-09, 14:03
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polemika
Vet inte riktigt hur det är i Göteborg, men i Norrbotten finns extremt många bunkrar som är grymt kul att gå ner i.


Berätta mer
Citera
2018-05-09, 21:26
  #4
Medlem
sommarlovs avatar
Göteborg som är urgammal och en industristad och såklart massor med spännande objekt.

Jag har tyvärr inget att tipsa om, jag bor inte där.
Men det är bara att Googla runt.

Gå inte ner i avlopp och kväv er eller ramla inte ner från höjder.
Dödsfall har inträffat förr...
Citera
2018-05-09, 22:12
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Göteborg som är urgammal och en industristad och såklart massor med spännande objekt.

Jag har tyvärr inget att tipsa om, jag bor inte där.
Men det är bara att Googla runt.

Gå inte ner i avlopp och kväv er eller ramla inte ner från höjder.
Dödsfall har inträffat förr...

Jo precis, har kikat runt lite och finns synnerligen mycket att se! Vore bara gött med lite specifika tips om ställen m.m. Ska definitivt iaktta försiktighet så det inte står om något dödsfall i Göteborgs Posten, tack för tips
Citera
2018-05-10, 00:29
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FiveYearsDead
Jo precis, har kikat runt lite och finns synnerligen mycket att se! Vore bara gött med lite specifika tips om ställen m.m. Ska definitivt iaktta försiktighet så det inte står om något dödsfall i Göteborgs Posten, tack för tips
Jag brukar tipsa om några olika ställen när frågan dyker upp.

Visa Mod, en tunnel i hamnområdet på Hisingen. Sök i tråden, ligger på Oljevägen. Även om tunneln är igenlåst för det mesta så är denna plats ganska häftig även om man bara står på utsidan. Man får känna på atmosfären, kan man säga.

Under Angeredsbron. På Angeredssidan av bron kan man gå ner för en trappa på ena sidan av körbanan, där möter en låst gallerdörr. Enkelt att klättra runt dörren om man står på räcket och är någorlunda vig (det är inget stup eller liknande, så inget att oroa sig för). Sen när man står under brons körbana möter en ganska häftig plats, man skulle kunna sitta där och njuta av utsikten eller rent av umgås. Kanske inte riktigt UE men på sätt och vis är det UE. Man lär nästan garanterat vara ostörd vilket gör platsen ganska unik.

När det gäller övergivna platser har jag inte så stor koll. Jag har däremot bra koll på bergrum och tunnlar. De flesta är låsta men det brukar löna sig att åka runt och kolla olika ingångar då och då. Genom åren har jag hittat 20-30 nånting upplåsta/uppbrutna ställen.
Citera
2018-08-10, 13:25
  #7
Medlem
zvebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 43344
Jag brukar tipsa om några olika ställen när frågan dyker upp.

Visa Mod, en tunnel i hamnområdet på Hisingen. Sök i tråden, ligger på Oljevägen. Även om tunneln är igenlåst för det mesta så är denna plats ganska häftig även om man bara står på utsidan. Man får känna på atmosfären, kan man säga.
Var faktsikt där och besökte för nån vecka sedan, igen bommat med kättingar och lås och någon lapp om att dem spränger inne i tunneln just nu. Men mäktig ingång måste jag säga. Tackar för detta tips!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback