2018-05-08, 20:55
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Osannolikt korkat. SD:s värsta fiende är ofta dom själva.
Citera
2018-05-08, 21:04
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Sen gissar jag att ghandis syfte med sitt strejken inte var att han skulle få stryk, så den liknelsen faller ju platt.

Ett av syftena med passivt motstånd är att man får allmänhetens sympati när motståndarna släpper masken och griper till våld.

Citat:
Hur du kan få det till att det är mitt tankesätt förstår jag inte riktigt, jag har inte varit med och uttalat den domen.

Du startade en tråd där du snabbt får en stor svans av våldshyllande smyg-fascister utan att du säger ett enda ord om den saken. Dessutom kommer du med nån spetsfundig juridisk analys om att det nog inte är så illa att elda upp motståndarnas valstugor.

Är du 100% för fredlig demokrati och 100% mot alla former av politiskt våld? Tar du avstånd från din våldsamma hatsvans?

Ja eller nej?
Citera
2018-05-08, 21:08
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkycrow
Mm väldigt övertygande. Klockren jämförelse. Totalt jämförbart.

Tar du här och nu 100% avstånd från alla former av politiskt våld?
Citera
2018-05-08, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Ett av syftena med passivt motstånd är att man får allmänhetens sympati när motståndarna släpper masken och griper till våld.

Du startade en tråd där du snabbt får en stor svans av våldshyllande smyg-fascister utan att du säger ett enda ord om den saken. Dessutom kommer du med nån spetsfundig juridisk analys om att det nog inte är så illa att elda upp motståndarnas valstugor.

Är du 100% för fredlig demokrati och 100% mot alla former av politiskt våld? Tar du avstånd från din våldsamma hatsvans?

Ja eller nej?
Var ghandis syfte med sin sittstrejk att han skulle få stryk? Ja eller nej?
För övrigt så har jag inte ansvar över vad du eller någon annan i denna tråden skriver.
Citera
2018-05-08, 21:20
Medlem
Vedklyvens avatar
En "nyhet" som ingår i vänstermedias kampanjer för att motverka SDs framgång i valet.

Att SDs valstugor är hotade av AFA-packet o därmed jämställt klientel är väl helt klart.

Att detta nämnts i något SD-papper har omtolkats av Göteborgsmedia som att det varit en SD-strategi att bränna sina valstugor för att få uppmärksamhet o sympati. Tutas ut som en stor nyhet. Göteborgs-sossarna ("Soffan") hänger på.

Fy Faan för hycklarmedia!
Citera
2018-05-08, 21:22
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Vaddå "locka"? Med tanke på tidigare vandalisering så behöver man inte locka någon vaganspinkig vänsterfitta till att tutta på. Det sker av sig själv per automatik.
Citera
2018-05-08, 21:29
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Var ghandis syfte med sin sittstrejk att han skulle få stryk? Ja eller nej?

Ja. Det var högst förväntat att motståndarna skulle ta till våld. Det var också högst förväntat att detta skulle ge honom allt mer sympati och stöd på den internationella scenen.

Hade han blivit totalt ignorerad av motståndarna hade det inte funnits nåt syfte med en sittstrejk.

Citat:
För övrigt så har jag inte ansvar över vad du eller någon annan i denna tråden skriver.

Du har ansvar för vad du själv skriver och inte skriver.

Är du 100% för fredlig demokrati och 100% mot alla former av politiskt våld?

Undviker du att svara så vet vi var du står i debatten. Precis som blivit allt mer tydligt.
Citera
2018-05-08, 21:42
Medlem
Citat:
Ja. Det var högst förväntat att motståndarna skulle ta till våld. Det var också högst förväntat att detta skulle ge honom allt mer sympati och stöd på den internationella scenen.

Hade han blivit totalt ignorerad av motståndarna hade det inte funnits nåt syfte med en sittstrejk.

Du har ansvar för vad du själv skriver och inte skriver.

Är du 100% för fredlig demokrati och 100% mot alla former av politiskt våld?

Undviker du att svara så vet vi var du står i debatten. Precis som blivit allt mer tydligt.
Lögn, det var inte alls syftet med ghandis sittstrejk.

Var jag står är ju inte relevant för fem öre, tråden handlar om SD.
Men ja, jag är för fredlig demokrati, och är emot alla former av politiskt våld. Men som jag sagt flera gånger så är det inte jag som uttalat domen jag tidigare nämnde, däremot är det flera likheter, och med tingsrättens borde den ju vara applicerbar här.

Sen kan jag ju tala om att om jag satt i tingsrätten hade jag inte alls dömt som dom gjorde. Jag hade dömt personen för stöld, och om någon hade vandaliserat SD's valstuga gör dom sig skyldiga till brott, oavsett om syftet var att locka någon att vandaliserat den.
Citera
2018-05-08, 21:48
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Tar du här och nu 100% avstånd från alla former av politiskt våld?

Citat:
Varför skulle jag göra det

Därför att vi lever i en fredlig demokrati. Varför tycker du politiskt våld är ok?

Citat:
vad har det med topic att göra?

Trådstart:

Citat:
Om nu någon valstuga faktiskt blir nerbränd lär dom ju inte få sympati

Den som blir drabbad av politiskt våld brukar få sympati. Passivt motstånd går bland annat ut på att man väldigt fredligt provocerar motståndaren till att ta till våld. På så sätt får man ett moraliskt övertag, och vinner sympati hos omvärlden.

De som är fredliga demokrater har inga som helst problem att direkt ta avstånd från alla former av politiskt våld.

De som istället är smygfascister uttrycker sig så här:

Citat:
Men jo visst jag hoppas du har rätt i att SD förstått att offerrollen är överspelad vid det här laget, men jag är rätt långt ifrån övertygad. Stackars missförstådda SD:are Alla är så dumma mot oss och ovanligt korkade.
Citera
2018-05-08, 21:55
Medlem
lm5711s avatar
Citat:
Men ja, jag är för fredlig demokrati, och är emot alla former av politiskt våld.
[...]
om någon hade vandaliserat SD's valstuga gör dom sig skyldiga till brott, oavsett om syftet var att locka någon att vandaliserat den.

Tack, då är vi 100% överens om det som är viktigt. (Håller även med om juridiken du tog upp)

Det är här fokus i debatten borde ligga. Alla former av politiskt våld är helt oacceptabelt. Oavsett partifärg kan vi förenas i nolltoleransen mot det. Det ska inte ens skämtas lite om det när motståndarna drabbas, eller hur?

Jag tycker det var ett bra initiativ att sätta strålkastaren på hur nära till ytan det politiska våldet är i dagens Sverige.

Jag tycker även fler borde förfäras över detta, och hur rå debatten är när smygfascisterna försöker mobba sig fram i debatten. "Djungels lag och den starkes rätt" lyser igenom.
Citera
2018-05-08, 21:57
Medlem
Citat:
Den som blir drabbad av politiskt våld brukar få sympati.
Ja, men nu handlar det om ett uttalat syfte att få sin stuga nerbränd.

Hade någon haft en fredlig demonstration med ett uttalat syfte att få stryk så hade situationerna varit jämförbara.

Att du påstår att alla fredliga demonstrationer handlar om att få stryk och därmed sympati är ju rent trams.
Citera
2018-05-08, 21:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ja, men nu handlar det om ett uttalat syfte att få sin stuga nerbränd.
Uttalat syfte? Det räcker för fan att SD bygger en jävla stuga så blir den nerbränd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in