Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2012-11-22, 08:48
  #37
Medlem
RixOkUSKEnSfMs avatar
Mera bumps. Tycker vi ska få igång den här tråden igen, hade varit bra att ha en stor Autodesk Maya tråd!
Citera
2015-05-05, 16:21
  #38
Medlem
Balloonatics avatar
Hej, det är någon här som har hyfsade kunskaper om riggning som skulle kunna hjälpa mig?

Jag började med Maya förra veckan så här en jävla massa att lära mig. Mitt första projekt är en industriell robot arm. Men jag får den verkligen inte att bete sig som jag vill.

Kanske ska vänta och kolla om någon svara och kan hjälp mig innan jag förklarar mer i detalj.
Citera
2018-01-10, 20:05
  #39
Medlem
Nihennas avatar
Fixade Maya 2017 igår. Jag är dock så ringrostig då jag inte använt det på 6-7 år så skulle behöva tutorialen. Den vägrar att öppna när jag går in via Help>Tutorials dock, får bara ett felmeddelande.

Någon som vet var i filstrukturen som Tutorialen ligger, eller om man kan hitta den online någonstans?

Finns säkert andra tutorials, men om det är samma formgivning på tutorialen som det var år 2005-2011 så skulle jag vilja följa den då jag förstod den enkelt.
Citera
2018-05-02, 16:20
  #40
Medlem
Hexen666s avatar
Är det några 3d nördar här som arberar inom branschen? Hur ser arbetsmarknaden ut? Är konkurrensen hård? Har ni offentlig utbildning eller självlärda? Har suttit med Maya nu i ca 2 månader och försöker bli tillräckligt bra för att göra lite små frilansjobb eventuellt.
Citera
2018-05-10, 15:26
  #41
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Är det några 3d nördar här som arberar inom branschen? Hur ser arbetsmarknaden ut? Är konkurrensen hård? Har ni offentlig utbildning eller självlärda? Har suttit med Maya nu i ca 2 månader och försöker bli tillräckligt bra för att göra lite små frilansjobb eventuellt.

Kokurransen är rätt hård men allt handlar om vilket område du tänkar jobba i samt hur du presterar dina modeller. Vad gör du för något?
Citera
2018-05-10, 18:04
  #42
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder
Kokurransen är rätt hård men allt handlar om vilket område du tänkar jobba i samt hur du presterar dina modeller. Vad gör du för något?
Håller på med hard surface och bara allmänt försöker bli flytande i Maya. Om jag skulle få välja skulle jag gärna jobba med produktvisning, interiör, exteriör och kanske spelmiljöer.
Citera
2018-05-10, 18:14
  #43
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Håller på med hard surface och bara allmänt försöker bli flytande i Maya. Om jag skulle få välja skulle jag gärna jobba med produktvisning, interiör, exteriör och kanske spelmiljöer.

Inom spel så vill du frilanca som jag förstått det så lägger du upp modeller/assetpacks i unity, UE4 m.m.. eller t.om andra sidor som turbosquid som riktar sig till enbart modeller. 5ver är bra den också, där erbjuder man en specifik tjänst och håller kontakt me kunden. Dyraste modellerna med rig o animation är det som cashar in mest, runt 80 dollar per modell minus alla intäker som sidorna tar.

jobba länge och bra på din modell och presentera den riktigt snyggt, gör inte 100 modeller som är halvkassa, för all del gör 100 stycken med presentera inte dessa utan gör de i övningssyfte i så fall.

Rimligtvis med din kunskap och beroende på ambition m.m så kanske du kan dra in nån hundring i månaden om du gör allt rätt... det är realistiskt sagt alltså
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback