Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-29, 03:08
  #1
Avstängd
wwrs avatar
När jag Google-söker på information om USAs planerade flytt av sin ambassad i Israel till Jerusalem så får jag mest svar från Jerusalem Post.

Söker t.ex på "US embassy moves to Jerusalem"

Google anger att svaren är ganska färska. Men när man klickar länkarna är artiklarna ofta 1-5 månader gamla.

Jerusalem Post är en känd publikation som säkert crawlas ofta och torde hanteras korrekt av Google. Jag ser heller inget om uppdateringar av artiklarna.

Varför skiljer Googles datum så markant från publikationsdatum?

Jag har inte träffat på detta förut.

https://i.imgur.com/DDAGVja.jpg

Här är ett inlägg där detta framkommer
(FB) President Donald Trump erkänner Jerusalem som Israels huvudstad

Hoppas moderatorerna hjälper till att finna rätt tavla om denna inte är korrekt för ämnet.
__________________
Senast redigerad av wwr 2018-04-29 kl. 03:44.
Citera
2018-04-29, 03:55
  #2
Medlem
_RHCP_s avatar
http://www.thesempost.com/signals-in...earch-results/
Citera
2018-04-29, 04:04
  #3
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
http://www.thesempost.com/signals-in...earch-results/
Det är en intressant länk. Men jag tycker inte den helt besvarar varför Google inte helt enkelt sätter publikationsdatum för de artiklar som beskrivs ovan i JP.
Jag ser inget om uppdatering i JP. Har JP "smyguppdaterat" många äldre artiklar om ambassadflytten och Google valt att ta de nya datumen?
Citera
2018-04-29, 04:44
  #4
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det är en intressant länk. Men jag tycker inte den helt besvarar varför Google inte helt enkelt sätter publikationsdatum för de artiklar som beskrivs ovan i JP.
Jag ser inget om uppdatering i JP. Har JP "smyguppdaterat" många äldre artiklar om ambassadflytten och Google valt att ta de nya datumen?

Det gör de ju, via flera olika signaler. Men vissa sidor (som JP) skickar signaler som uppenbarligen gör att de verkar färskare än de är.
Citera
2018-04-29, 05:01
  #5
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Det gör de ju, via flera olika signaler. Men vissa sidor (som JP) skickar signaler som uppenbarligen gör att de verkar färskare än de är.
Det är ju en stor händelse, USAs erkännande av Jerusalem som huvudstad. Google och Jerusalem Post låter inte den hanteras på ett slumpmässigt sätt. Händelsen är dessutom aktuell just nu. Flera presidenter har lovat flytta ambassaden men alla har bangat ur på det löftet. Och just nu måste Trump visa att han inte backar på löftet.

Jag kan inte bevisa det. Jag kan hålla med om att det låter lite konspiratoriskt. Därför frågar jag här för att se om någon har en annan förklaring.

Jag undrar om JP och Google försöker sätta press på Trump. De drar fram gamla artiklar från den period Trump utfärdade löftet.

Men JP/Google gör det med falsk datering av artiklarna.
__________________
Senast redigerad av wwr 2018-04-29 kl. 05:20.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback