• 36 894 online
  • 1 166 171 medlemmar
  • 60 190 856 inlägg
Igår, 08:16

Medlem
NotBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bindningstid
Ja det säger de i alla fall. Du kan inte veta säkert :-)
Det vore ju olagligt för dem att säga att de inte loggar och logga ändå.
Igår, 12:30

Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotBad
Olagligt? Vilken lag tänker du på då?
Vilseledande marknadsföring kanske.
Igår, 13:04

Medlem
LasseHandgranats avatar
Citat:

Vilseledande marknadsföring, kanske. Däremot så vore ett sådant tilltag fullständig dödsstöt för en VPN tjänst då dom som nyttjar tjänsten värnar om sin integritet. Kan inte VPN leverantören hålla vad dom lovar så kommer kunderna att lägga benen på ryggen. Det är en brutal marknad att erbjuda integritet och integritetsskyddande tjänster.
Igår, 14:07

Medlem
Citat:

Jaha vilken lag då? De flesta följer inte ens svenska lagar då de ej befinner sig i Sverige.
Igår, 21:36

Medlem
NotBads avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Olagligt? Vilken lag tänker du på då?
Vilseledande marknadsföring kanske.

Citat:
Ursprungligen postat av LasseHandgranat
Vilseledande marknadsföring, kanske. Däremot så vore ett sådant tilltag fullständig dödsstöt för en VPN tjänst då dom som nyttjar tjänsten värnar om sin integritet. Kan inte VPN leverantören hålla vad dom lovar så kommer kunderna att lägga benen på ryggen. Det är en brutal marknad att erbjuda integritet och integritetsskyddande tjänster.

Citat:
Ursprungligen postat av bindningstid
Jaha vilken lag då? De flesta följer inte ens svenska lagar då de ej befinner sig i Sverige.
Formulerade mig fel. Menade påståendet mer som en fråga. Får företag bara skriva att de inte loggar och logga ändå?
Igår, 22:18

Medlem
Citat:
Formulerade mig fel. Menade påståendet mer som en fråga. Får företag bara skriva att de inte loggar och logga ändå?
"Får"? För vem? Mamma?
Det är klart att det inte är sjysst att säga en sak och göra en annan, men sånt händer ju dagligen i alla brancher.
Idag, 00:05

Medlem
http://www.dagensjuridik.se/2017/11/...skar-utskicken

Hur går det med deras utredning? någon som hört något om de?
Idag, 17:33

Medlem
Berr Bs avatar
Fick mitt "tiggarbrev" idag från Innerstans Advokatbyrå. Så nu kan jag själv se vilken bluff det här är. Filmen, vilket är en porrfilm som jag aldrig har hört talats om, har enligt advokatbyrån laddats ned och framför allt spridits vidare via en torrentsida som jag aldrig ens besökt. 7k spänn ska de ha har de tänkt (innan 5 maj).

Visst, jag är inte guds bästa barn vad gäller nedladdning men jag vet vad jag laddar ner och framför allt vet jag var jag har gjort det ifrån. Det här var så många lögner staplade på varandra så det blev nästan löjeväckande.

Nä, jag tror inte riktigt att jag kommer att gå med på den här "förlikningen".
Idag, 20:15

Medlem
beaver_ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berr B
Fick mitt "tiggarbrev" idag från Innerstans Advokatbyrå. Så nu kan jag själv se vilken bluff det här är. Filmen, vilket är en porrfilm som jag aldrig har hört talats om, har enligt advokatbyrån laddats ned och framför allt spridits vidare via en torrentsida som jag aldrig ens besökt. 7k spänn ska de ha har de tänkt (innan 5 maj).

Visst, jag är inte guds bästa barn vad gäller nedladdning men jag vet vad jag laddar ner och framför allt vet jag var jag har gjort det ifrån. Det här var så många lögner staplade på varandra så det blev nästan löjeväckande.

Nä, jag tror inte riktigt att jag kommer att gå med på den här "förlikningen".
Är det inte olagligt det som de gör? Nån borde anmäla detta pengahoreri de sysslar med.