Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-26, 13:43
  #1
Medlem
Knaviuss avatar
Har under det senaste året börjat må bättre, lärt känna mig själv bättre och med det insett hur jag vill leva mitt liv.

Jag har alltid varit en självständig människa och vill leva självständigt. Jag ser den amerikanska konservativa landsbygdskulturen som idealet jag strävar efter men tyvärr kan jag inte flytta dit p.g.a. yrke och familj.

Jag vill känna friheten av skogen och av att ha en sjö utanför huset, kunna ha ett aktivt friluftsliv och inte vara omringad av främlingar hela dagarna. Ta en promenad utan att se en enda människa.
Citera
2018-04-26, 13:45
  #2
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knavius
Har under det senaste året börjat må bättre, lärt känna mig själv bättre och med det insett hur jag vill leva mitt liv.

Jag har alltid varit en självständig människa och vill leva självständigt. Jag ser den amerikanska konservativa landsbygdskulturen som idealet jag strävar efter men tyvärr kan jag inte flytta dit p.g.a. yrke och familj.

Jag vill känna friheten av skogen och av att ha en sjö utanför huset, kunna ha ett aktivt friluftsliv och inte vara omringad av främlingar hela dagarna. Ta en promenad utan att se en enda människa.

Det är bara att flytta ut på obygden i Sverige.
Citera
2018-04-26, 13:50
  #3
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Det är bara att flytta ut på obygden i Sverige.
Det var ett enkelt svar. Förstår inte varför det skulle behöva vara svårare än så utifrån den helhetsbild TS gav om sina förutsättningar.
Citera
2018-04-26, 14:29
  #4
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Det är bara att flytta ut på obygden i Sverige.

Man kanske skall fundera ett varv till:

Det finns ju rätt många av samhällets tentakler som når obygden i Sverige för att suga näring ur denna.

Om nu TS verkligen menar att vara i fred och få klara sig själv och därför inte heller exempelvis önskar att vara skatte- och avgiftsbetalare för sådant han inte använder eller önskar bidra till.
Citera
2018-04-26, 14:37
  #5
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Man kanske skall fundera ett varv till:

Det finns ju rätt många av samhällets tentakler som når obygden i Sverige för att suga näring ur denna.

Om nu TS verkligen menar att vara i fred och få klara sig själv och därför inte heller exempelvis önskar att vara skatte- och avgiftsbetalare för sådant han inte använder eller önskar bidra till.

Eftersom jobbet verkar vara viktigt för honom så antar jag att han kan tänka sig att fortsätta betala skatt.

Alternativet är ju att flytta ut på obygden och leva av landet samt jobba svart i närområdet.

Man behöver inte ta sig så många funderare, svaren är väldigt enkla på denna fråga med de premisser som TS satt upp.
Citera
2018-04-26, 14:53
  #6
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Eftersom jobbet verkar vara viktigt för honom så antar jag att han kan tänka sig att fortsätta betala skatt.

Alternativet är ju att flytta ut på obygden och leva av landet samt jobba svart i närområdet.

Man behöver inte ta sig så många funderare, svaren är väldigt enkla på denna fråga med de premisser som TS satt upp.

Jag menar inte att du i sak har fel.
Jag ville endast belysa att regelverken inte är anpassade till en livsstil utan interaktion med kommuner, landsting och svenska staten. Dessa sista har ju en helt annan affärsidé än att lämna folk ifred.
Citera
2018-04-26, 14:54
  #7
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Jag menar inte att du i sak har fel.
Jag ville endast belysa att regelverken inte är anpassade till en livsstil utan interaktion med kommuner, landsting och svenska staten. Dessa sista har ju en helt annan affärsidé än att lämna folk ifred.

Det håller jag helt med om.
Citera
2018-04-26, 14:54
  #8
Medlem
Wretch32s avatar
Välkommen till Norrland.

Mvh
Citera
2018-04-26, 17:31
  #9
Medlem
sfrges avatar
Kolla om du får bo på Tarfalas forskningsstation under vintern. Det ligger mitt uppe i Kebnekaisefjällen. Där får du garanterat vara ensammen.
Citera
2018-04-26, 18:04
  #10
Medlem
Jernmaskens avatar
Ännu en med aspergers, gäääsp.
Citera
2018-04-26, 19:51
  #11
Medlem
Snorkeltrynes avatar
Känner igen mig lite TS, ju längre norrut du tar dig ju bättre blir de ju på den fronten. Sjöar och skog finns de ju gott om där uppe. Svenska norr är amerikanska södern.. Annars sök jobb som isbjörnsvakt på arktis, ska va fett bra säger dom. Ta med familjen.
Citera
2018-04-26, 20:02
  #12
Medlem
Knaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorkeltryne
Känner igen mig lite TS, ju längre norrut du tar dig ju bättre blir de ju på den fronten. Sjöar och skog finns de ju gott om där uppe. Svenska norr är amerikanska södern.. Annars sök jobb som isbjörnsvakt på arktis, ska va fett bra säger dom. Ta med familjen.

Räcker Dalarna? Vad jag hört är Borlänge/Falun-området väldigt överbefolkat. Är det vildmark 30-40 minuter utanför Östersund? Karlstad?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback