Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 08:12
  #385
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Den är ganska lång. Det står vad jag söker, hur jag är. Att jag inte vill ha kontakt med de utan bild eller presentation.

Om någon skriver något otrevligt i ett första meddelande svarar jag inte. Inte heller om de inte läst vad jag söker.

Jag tycker det är ganska rimligt att vilja se vem man pratar med, de ser ju mig. Dessutom så finns det anledningar till varför vissa inte visar sig på bild (otrogna etc).

Jag uttrycker tydligt att jag är ointresserad av tillfälligt sex, och att jag söker en relation.

Du ger dem med andra ord mycket att hänga upp sig på, samt en beskrivning av hur DU uppfattar dig själv. Vilket inte alltid är detsamma som hur ANDRA uppfattar dig. Varför "bjuder" du på det? Det har ingen relevans för en framtida relation. Den mannen kommer att uppfatta dig på sitt vis, och älska dig för den du är, i hans ögon, inte den du tror dig vara.

Hur vet du vad du söker? Ingen, av de män jag levt med (endast längre förhållanden) har varit någon jag letat efter. Kärleken låter sig inte styras av mallar, bilder och presentationer på appar. Ni letar efter en nål i en hösstack.

Säger en del om ditt utseendekomplex.

Nä, det gör du inte om du lägger upp bilder där, i samma snitt, som här! Dina bröst är alltid i fokus, eller annat sexrelaterat. Det lockar inte till sig män som vill ha en relation! Inse det!
Citera
2018-04-26, 08:27
  #386
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Du ger dem med andra ord mycket att hänga upp sig på, samt en beskrivning av hur DU uppfattar dig själv. Vilket inte alltid är detsamma som hur ANDRA uppfattar dig. Varför "bjuder" du på det? Det har ingen relevans för en framtida relation. Den mannen kommer att uppfatta dig på sitt vis, och älska dig för den du är, i hans ögon, inte den du tror dig vara.

Hur vet du vad du söker? Ingen, av de män jag levt med (endast längre förhållanden) har varit någon jag letat efter. Kärleken låter sig inte styras av mallar, bilder och presentationer på appar. Ni letar efter en nål i en hösstack.

Säger en del om ditt utseendekomplex.

Nä, det gör du inte om du lägger upp bilder där, i samma snitt, som här! Dina bröst är alltid i fokus, eller annat sexrelaterat. Det lockar inte till sig män som vill ha en relation! Inse det!
Eh va? Jag skriver ganska öppet eftersom jag inte vet vad som kommer att hända. Självklart kommer han att göra det men det är ganska standard att beskriva intressen och personlighet. Sedan får väl vederbörande skapa sig en egen uppfattning. Det ena tar inte ut det andra.

Det är lite knepigt att diskutera det här med personer som helt saknar erfarenhet av datingsiter.

Nej jag vet inte EXAKT vad jag söker och det är inte vad jag skriver. Men jag har hittills inte tänt på män över 60 eller 19-åringar. Eller nazister.
Jag ser det som att jag sparar deras tid genom att också uttrycka detta.

Vad säger? Att man vill se vem man pratar med? Det är lite som att folk gick med en säck över huvudet på krogen.

Jag är övertygad om att det finns män som kan hålla två tankar i skallen samtidigt, bara för att du inte fattar att människor är komplexa så betyder det inte att det är lag.


Detta är egentligen inte ens topic utan det är din sedvanliga tröttsamma smutskastning under någon slags pretens att du ”bryr dig”
Citera
2018-04-26, 08:33
  #387
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Eh va? Jag skriver ganska öppet eftersom jag inte vet vad som kommer att hända. Självklart kommer han att göra det men det är ganska standard att beskriva intressen och personlighet. Sedan får väl vederbörande skapa sig en egen uppfattning. Det ena tar inte ut det andra.

Det är lite knepigt att diskutera det här med personer som helt saknar erfarenhet av datingsiter.

Nej jag vet inte EXAKT vad jag söker och det är inte vad jag skriver. Men jag har hittills inte tänt på män över 60 eller 19-åringar. Eller nazister.
Jag ser det som att jag sparar deras tid genom att också uttrycka detta.

Vad säger? Att man vill se vem man pratar med? Det är lite som att folk gick med en säck över huvudet på krogen.

Jag är övertygad om att det finns män som kan hålla två tankar i skallen samtidigt, bara för att du inte fattar att människor är komplexa så betyder det inte att det är lag.


Detta är egentligen inte ens topic utan det är din sedvanliga tröttsamma smutskastning under någon slags pretens att du ”bryr dig

Sorgligt, att du ser det så.
Män är inte allt här i livet. Den dagen du släpper fokus på att hitta nån som passar dina önskningar, så kommer han stå framför dig.

Du har rätt. Jag har, tackolov, ingen erfarenhet av dessa sajter. Hade jag haft dina erfarenheter, så hade jag lämnat direkt, eller ändrat min egen presentation/bild, för att försöka locka bättre folk/män.
Citera
2018-04-26, 08:38
  #388
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Sorgligt, att du ser det så.
Män är inte allt här i livet. Den dagen du släpper fokus på att hitta nån som passar dina önskningar, så kommer han stå framför dig.

Du har rätt. Jag har, tackolov, ingen erfarenhet av dessa sajter. Hade jag haft dina erfarenheter, så hade jag lämnat direkt, eller ändrat min egen presentation/bild, för att försöka locka bättre folk/män.
Självfallet inte, och det påstår jag inte heller. Människor använder datingsiter av flera anledningar. Många har inte ett socialt nätverk där man har möjligheten att träffa andra, andra trivs inte på krogen. Personer med heltidsarbete och fritid har helt enkelt inte tid att leva i din hippie-fantasivärld.

Du har helt enkelt inte förstått ett uns av vad som förmedlas här.
Citera
2018-04-26, 08:45
  #389
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Självfallet inte, och det påstår jag inte heller. Människor använder datingsiter av flera anledningar. Många har inte ett socialt nätverk där man har möjligheten att träffa andra, andra trivs inte på krogen. Personer med heltidsarbete och fritid har helt enkelt inte tid att leva i din hippie-fantasivärld.

Du har helt enkelt inte förstått ett uns av vad som förmedlas här.

Det är ingen fantasi!
Den finns för dig också, om du vill.

Jag fattar massor. Det räcker med att visa sin nuna på fejjan, så får man förlag och stötar. Jag fattar. Klart det är värre på "kn*llsajter!

Men håll du ditt hov här, och ändra inte på något. Du får nog nya resultat, vad det lider. Eller?
Citera
2018-04-26, 11:12
  #390
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag har inte skrivit någonting överhuvudtaget om ifall kvinnor vill ha saker eller inte. Det är bara du som skriver om det.

Ja jag skrev om att skämma bort och skämmas bort och du svarade ju mig så det var ett jävla snorkigt och märkligt svar, tappade du tråden? Att metafilosofiskt prata om att skämma bort/skämmas bort utan att inkludera ge och ta är ju verkligen intellektuellt självmord så jag hoppas verkligen inte det var vad du försökte göra här.

Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Ja, det är ju mannens fel alktihopa....

Och då har vi ju inte ens börjat prata om graviditet.

Eget ansvar verkar inte existera för vissa.

Kvinnor vill bli behandlande som barn men respekterade som vuxna.
Citera
2018-04-26, 12:00
  #391
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt

Kvinnor vill bli behandlande som barn men respekterade som vuxna.

Innan jag läste den här tråden trodde jag mest att det där var ett hånfullt uttryck från "anti-feminister". Men nu vet jag inte.

Tydligt att flera här inte vill lösa problem utan gnälla utan att ta in sin egen del, precis som småbarn.

Det finns folk (ok endast en jag kan namnge) som suttit i koncentrationsläger och funderat på hur deras handlingar försatt dem i den situationen. Det är iofs extremt moget och få skulle nog förmå det.

Det tog mig till tonåren innan jag förstod varför jag var mobbad, märkligt nog slutade det kort därefter. Inte anser jag att det var mitt fel att jag blev mobbad i 5-6år, däremot kunde jag genom att förstå min roll ta mig ur den och slippa mobbningen. För jag ville förbättra min situation och lösa problemet.

Här sitter man på nätet, en plats där man själv styr sin upplevelse och beklagar sig över att den inte är bra. Och det är någon annans fel.
Citera
2018-04-26, 12:14
  #392
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Innan jag läste den här tråden trodde jag mest att det där var ett hånfullt uttryck från "anti-feminister". Men nu vet jag inte.

Tydligt att flera här inte vill lösa problem utan gnälla utan att ta in sin egen del, precis som småbarn.

Det finns folk (ok endast en jag kan namnge) som suttit i koncentrationsläger och funderat på hur deras handlingar försatt dem i den situationen. Det är iofs extremt moget och få skulle nog förmå det.

Det tog mig till tonåren innan jag förstod varför jag var mobbad, märkligt nog slutade det kort därefter. Inte anser jag att det var mitt fel att jag blev mobbad i 5-6år, däremot kunde jag genom att förstå min roll ta mig ur den och slippa mobbningen. För jag ville förbättra min situation och lösa problemet.

Här sitter man på nätet, en plats där man själv styr sin upplevelse och beklagar sig över att den inte är bra. Och det är någon annans fel.

Ja visst hela denna tråden är en icke-diskussion egentligen, kvinnor beter sig inte bättre bara det att vi män gnäller mindre och den mesta raggningen står män för så fler män kommer rent statistiskt att göra bort sig bara pga hur vi för oss mellan könen men skall man tro många kvinnor i denna tråden så är kvinnor experter på att ta dissar tydligen men det vet vi ju alla som lever i verkligheten är absurt skitsnack, dom flesta kvinnor är så rädda att bli dissade att dom aldrig ens skulle våga ragga och är man då en sådan som aldrig vågar ragga så är det allt bra jävla förmätet att sen då sitta där och klaga på hur andra raggar eftersom man får nöja sig med andras ragg eftersom man själv är en massiv fegis. Skall jag dra vidare med mobbning som en metafor här så kan man säga att kvinnor på datingsajter är som mobbare som klagar över att det finns för många att mobba.
Citera
2018-04-26, 21:55
  #393
Medlem
Flechettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Återigen. Det här är en form av hederskultur där ”kvinnor som jag” på något vis är skyldig till mäns beteenden. Att det finns ett ”rätt” sätt att vara kvinna på och knäcker man den koden så är det inget problem. Jag är ju inte förvånad eftersom det här är Flashback.
Detta är ett jävla problem men jag tror inte ni fattar det. För det är bekvämt och enkelt att beskylla kvinnor för mäns beteenden istället för att sätta strålkastaren på dem. Detta gör både män och kvinnor. Jag förtjänar respekt, inte hot och hat. Det är INTE mitt fel att vissa personer inte klarar ett nej.

Jag tror att vi har tolkat de tidigare inläggen olika; hur jag tolkar det är att många (alla?) tycker att folk som beter sig illa är fel, men frågan är om det går att lösa det eller om det bara är "fact of life". Precis som många andra skriver så finns dryga människor överallt, och varenda kille som någonsin spelat onlinespel vet hur sjukt klimat det är och hur mycket skitsnack det förekommer där.

Hur jag tolkar skribenterna i de tidigare inläggen är: "du har alltid ett val, om alternativkostnaden blir för hög kan du helt enkelt sluta". För att återigen dra parallellen till arbetslivet: låt oss säga att varje gång jag loggar in på LinkedIn så kommer det 30 mail från folk som skriver "Är du också fett sugen på att flippa burgare på Donken? Snacka med mig, jag rekryterar för snabbmatsindustrin!" Vill jag ha ett jobb på Donken? Nej tack. Fy fasen vad jobbigt att få alla dessa mail. Men vad är alternativet? Om inte min vistelse på LinkedIn vägs upp av att andra, bättre, rekryterare är intresserade av mig och ger mig ett upplevt värde, ja då loggar jag ut och glömmer den tjänsten och går vidare med mitt liv.

Folk här säger inte att alla killar har rätt och att du har fel - de säger att du är naiv.
Citera
2018-04-26, 22:04
  #394
Medlem
Alltid lite fascinerad över sådana män.
Jag tänkte en gång att jag skulle göra en fake tjejprofil för att kanske få lite inspiration över hur man flirtar och snackar med tjejer (för jag är typ socialt handikappad), men jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Man undrar ju om detta fungerar någonsin, eller varför fortsätter detta beteende hela tiden?
Citera
2018-04-27, 09:50
  #395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ccbyme
Alltid lite fascinerad över sådana män.
Jag tänkte en gång att jag skulle göra en fake tjejprofil för att kanske få lite inspiration över hur man flirtar och snackar med tjejer (för jag är typ socialt handikappad), men jag visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Man undrar ju om detta fungerar någonsin, eller varför fortsätter detta beteende hela tiden?

Vad är alternativet?
Citera
2018-04-27, 10:42
  #396
Medlem
pillowpops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Fellow kvinnliga Flashbackare (med heterosexuell läggning)

Jag har hängt på datingsajter till och från rätt länge (ja, hoppet är det sista som dör och jag är en vidrig slampa så har vi avklarat den biten)

Citat:
Jag har också hängt fram och tillbaka sedan många år, ibland med långa uppehåll men jag är van användare av dejtingsajter.

Under den tiden har jag noterat vissa beteenden hos männen, som jag har lite svårt att förstå.

* de som efter en diss (eller uteblivet svar) helt plötsligt slänger förolämpningar trots det initiala smöreriet
Citat:
Har hänt någon enstaka gång.
*de som hänger upp sig på något i ens presentation och skriver en novell om varför jag har fel.
Citat:
Vad jag minns aldrig hänt mig.
* De som endast vill visa sitt fejs på kik eller liknande
Citat:
Träffar på såna då och då men då får det vara. Jag har kontakt enbart på dejtingsajten.
* De som skickar samma genomskinliga spam till alla
Citat:
Får ibland långa texter som man fattar är samma till alla, när det hade räckt med typ "Hej, så du tycker om kaffe. Jag med vilken sort gillar du?" Det behövs så lite ...
* De som kräver svar på varför man inte svarar alternativt de som vid svaret ”ej intresserad” blir djupt kränkta. Ofta de som saknar bild dessutom
Citat:
Haha, den där är lite fascinerande. Hänt mig väldigt sällan, men när jag inte svarat blir en del arga. Och när jag svarat "Tack för messet men ..." så är vissa missnöjda med det och vill då ha svar på varför, "du känner ju inte mig" osv. Men det finns ju alltid de där jobbiga människorna bland både tjejer och killar, antar jag. Jag svarar numera aldrig om jag inte är intresserad.
* män som trycker på att de är vill ”skämma bort” en- stor varningssignal.
Citat:
Aldrig råkat ut för.

Här är bara ett axplock. Era erfarenheter av detta?

Som du ser så känner jag igen lite av varje, men jag bryr mig noll om ovanstående utan fokar bara på det som är bra och intressant när jag är online. Har inte tid med annat.

Edit: Ser inte ut riktigt som jag trodde ovan, men mina svar är i rutorna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback