Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Jag tycker att ÅK borde pressat PM om hans påstådda senaste utsaga "avgasolycka". Varför han inte kunde hissa upp Kims hela kropp (det kunde han ju i första utsagan "luckteorin" vilket det även finns skalenlig grafik på. I teorin gick ju detta alldeles utmärkt iallafall!) PM är en senig robust karl,KiM en liten späd kvinna på ca 60 kg. Att bevisa att styckning inte var transportstyckning tycker jag hade varit väldigt viktigt.
Och att kartlägga ubåtsrutten med kritiska frågor.
Men allt det andra då? Drygt 16 timmar till sjöss som man undrar vad PM sysslade med?
Att belysa det med kritiska frågor. För där har PM väldigt mycket att förklara.
Det är bara vad jag tycker.
Jo, jag har redan förstått vad du tycker - och det är inte samma fokus för ÅK sett till aktuellt mål.
ÅK är inte i huvudsak nyfiken på vad han sysslade med rent generellt. Han skiter i x antal timmar till sjöss:
Han måste
förankra hela tiden i det som finns framtaget av krim.tekniker, av polis sett till data, mobil, rättsmedicin, vittnesiakttagelser, inköp av remmar osv.
Han försöker påvisa planering likaväl vilket är oerhört viktigt i detta svåra rättsfall som bygger mycket på indicier.
Vad skulle ÅK få ut mer av fanstyget gällande ubåtsrutt?
Att pressa PM - med aktuell RPU i åtanke - är som att ha en dialog med baron Von Münchhausen.
ÅK mål är att ringa in PM utifrån stämningsansökan och väckt åtal: Att det är sexuellt övergrepp och inte nåt brott mot griftefriden - förutom mord.
Han har sen fokus på att påvisa PM's lögner och han gör det från det befintliga som finns - dvs han förankrar i bevisning, via rättsmedicin:
Att det är lögn sett till tidsförlopp. Att han ljuger om om sticken. Att kroppen inte alls lär ha varit oskadad och oblodig. Att det snarare är sexuellt angrepp.
Citat:
Varför pressade inte ÅK PM på svar? Istället för att älta om PMs RPU och intresse för avrättningsvideos om och om igen?
Citat:
Jag tycker ÅK uppehållit sig för mycket (3 rättegångsdagar) runt PMs perversa intresse för avrättningsvideos (VIKTIGT) samt hans RPU (VIKTIGT).
Han ältar inte. Han har inte uppehållit sig för mycket kring PM's perversa intresse. Han påvisar att det finns ett samband med filmerna; att han tänder på övervåld:
--> att mordet är planerat och sexuellt <---
Att han sen betonar RPU är för att påvisa att han ÄR den patologiska lögnare som ses i ovanstående - vilket i sin tur sammanfaller med hans otaliga lögner om vad som hänt från det att han kliver i land.
Han visar att han ÄR så pervers och sadistisk.
Han visar att han ÄR kapabel till allt detta som psykopat:
Citat:
Citat:
Del för del sänker han PM. Han krasar sönder hans påståenden tills det återstår en halmgubbe.
Vad kvarstår då?
ÅKs gärningsbeskrivning förankrad i den bevisning och de indicier som framkommit.
Jag citerar mig själv gällande filmer:
Citat:
- PM har erkänt att han tänder på filmerna och ger förklaringen om sperma i kalsongerna kopplat till detta i närtid till mordet.
- Han har tittat på mordfilm endast 16 timmar innan mordet på Kim.
- Han har sparat filmerna i många år i olika mappar med namn. Han har med andra ord inte slösurfat.
- Via mobilundersökning ses att han sett på samma filmer via mobil som i dator. Han har således inte bara "råkat" klicka upp en film, det är en medveten handling.
- Filmerna överensstämmer med det sätt som Kim blivit mördad om det så gäller bindning, kvävning, avskuren hals eller misshandel med kniv samt tillspetsad skruvmejsel.
- Det sammanfaller även med sms om mordplan ett fåtal dagar innan mordet om att bindas i UC3, stickas med spett, snittas i halsen med en hobbykniv.