2018-04-24, 17:47
Medlem
Citat:
När klockan slog fyra hade advokaten fortsatt sin argumentation med att berätta att en av Madsens animerade filmer där en ung kvinna mördas är gjord av en "erkänd rysk konstnär". För vissa människor är en sådan film konst.

Någon som vet vad det är för film eller konstnär de snackar om?
Citera
2018-04-24, 18:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tycker att ÅK borde pressat PM om hans påstådda senaste utsaga "avgasolycka". Varför han inte kunde hissa upp Kims hela kropp (det kunde han ju i första utsagan "luckteorin" vilket det även finns skalenlig grafik på. I teorin gick ju detta alldeles utmärkt iallafall!) PM är en senig robust karl,KiM en liten späd kvinna på ca 60 kg. Att bevisa att styckning inte var transportstyckning tycker jag hade varit väldigt viktigt.
Och att kartlägga ubåtsrutten med kritiska frågor.

Men allt det andra då? Drygt 16 timmar till sjöss som man undrar vad PM sysslade med?
Att belysa det med kritiska frågor. För där har PM väldigt mycket att förklara.
Det är bara vad jag tycker.
Jo, jag har redan förstått vad du tycker - och det är inte samma fokus för ÅK sett till aktuellt mål.
ÅK är inte i huvudsak nyfiken på vad han sysslade med rent generellt. Han skiter i x antal timmar till sjöss:

Han måste förankra hela tiden i det som finns framtaget av krim.tekniker, av polis sett till data, mobil, rättsmedicin, vittnesiakttagelser, inköp av remmar osv.
Han försöker påvisa planering likaväl vilket är oerhört viktigt i detta svåra rättsfall som bygger mycket på indicier.

Vad skulle ÅK få ut mer av fanstyget gällande ubåtsrutt?
Att pressa PM - med aktuell RPU i åtanke - är som att ha en dialog med baron Von Münchhausen.

ÅK mål är att ringa in PM utifrån stämningsansökan och väckt åtal: Att det är sexuellt övergrepp och inte nåt brott mot griftefriden - förutom mord.

Han har sen fokus på att påvisa PM's lögner och han gör det från det befintliga som finns - dvs han förankrar i bevisning, via rättsmedicin:
Att det är lögn sett till tidsförlopp. Att han ljuger om om sticken. Att kroppen inte alls lär ha varit oskadad och oblodig. Att det snarare är sexuellt angrepp.

Citat:
Varför pressade inte ÅK PM på svar? Istället för att älta om PMs RPU och intresse för avrättningsvideos om och om igen?
Citat:
Jag tycker ÅK uppehållit sig för mycket (3 rättegångsdagar) runt PMs perversa intresse för avrättningsvideos (VIKTIGT) samt hans RPU (VIKTIGT).

Han ältar inte. Han har inte uppehållit sig för mycket kring PM's perversa intresse. Han påvisar att det finns ett samband med filmerna; att han tänder på övervåld:
--> att mordet är planerat och sexuellt <---

Att han sen betonar RPU är för att påvisa att han ÄR den patologiska lögnare som ses i ovanstående - vilket i sin tur sammanfaller med hans otaliga lögner om vad som hänt från det att han kliver i land.
Han visar att han ÄR så pervers och sadistisk.
Han visar att han ÄR kapabel till allt detta som psykopat:
Citat:
Citat:
Del för del sänker han PM. Han krasar sönder hans påståenden tills det återstår en halmgubbe.
Vad kvarstår då?
ÅKs gärningsbeskrivning förankrad i den bevisning och de indicier som framkommit.

Jag citerar mig själv gällande filmer:
Citat:
- PM har erkänt att han tänder på filmerna och ger förklaringen om sperma i kalsongerna kopplat till detta i närtid till mordet.
- Han har tittat på mordfilm endast 16 timmar innan mordet på Kim.
- Han har sparat filmerna i många år i olika mappar med namn. Han har med andra ord inte slösurfat.
- Via mobilundersökning ses att han sett på samma filmer via mobil som i dator. Han har således inte bara "råkat" klicka upp en film, det är en medveten handling.
- Filmerna överensstämmer med det sätt som Kim blivit mördad om det så gäller bindning, kvävning, avskuren hals eller misshandel med kniv samt tillspetsad skruvmejsel.
- Det sammanfaller även med sms om mordplan ett fåtal dagar innan mordet om att bindas i UC3, stickas med spett, snittas i halsen med en hobbykniv.
Senast redigerad av develi 2018-04-24 kl. 18:36.
Citera
2018-04-24, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Att skylla en strukturerad likstyckning på psykos och förvirring är ju skrattretande.

Och dessutom följdes detta rationella, nyktra beteende av en lögnkedja utan dess like.

Madsen har ju agerat på ett sätt som totalt motsäger hans och försvarets historia.

Han var helt klar i knoppen.
Precis. Men jag är inte jätteinsatt i juridik. Och med Linda Chen fallet samt den "patologiskt" ljugande Mats Alm i åtanke så blir jag orolig .Det gick ju inte att fastställa dödsorsak i det fallet. Vi i Sverige har dessutom strängare straff för mord än vad de har i DK. Så lite orolig är jag trots allt, om de bevis som framlagts i fallet räcker. Sedan kan man tycka att Betinas försvar var rent trams. Men hon har ju jobbat på åklagarsidan tidigare. Så juridiken kan hon.
Citera
2018-04-24, 18:35
Medlem
Dom hittade blod från kim wall i pm s ansikte. Skärskador uppkomna vid eller mkt nära dödsögonblicket. Enligt pm så dröjde det många timmar innan han styckade henne och då finns ingen annan förklaring till att de grava skärskadorna tillkom när han dödade henne.
Enligt psykutlåtande så är pm en narcisistisk ond människa med pervers dragning till döden och styckning
Citera
2018-04-24, 18:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Sedan kan man tycka att Betinas försvar var rent trams. Men hon har ju jobbat på åklagarsidan tidigare. Så juridiken kan hon.
Hon må kunna juridiken - men vad hjälper det om hon inte sår tvivel?
Om hon inte kan kontra mot ÅK.
Eller anser du att hon gjorde det och i så fall vad?
Citera
2018-04-24, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo, jag har redan förstått vad du tycker - och det är inte samma fokus för ÅK sett till aktuellt mål.
ÅK är inte i huvudsak nyfiken på att undra vad han sysslade med rent generellt. Han skiter i x antal timmar till sjöss:

Han måste förankra hela tiden i det som finns framtaget av krim.tekniker, av polis sett till data, mobil, rättsmedicin, vittnesiakttagelser, inköp av remmar osv.
Han försöker påvisa planering likaväl vilket är oerhört viktigt i detta svåra rättsfall som bygger mycket på indicier.

Att pressa PM - med aktuell RPU i åtanke - är som att ha en dialog med baron Von Münchhausen.

ÅK mål är att ringa in PM utifrån stämningsansökan och väckt åtal: Att det är sexuellt övergrepp och inte nåt brott mot griftefriden - förutom mord.

Han har sen fokus på att påvisa PM's lögner och han gör det från det befintliga som finns - dvs han förankrar i bevisning, via rättsmedicin:
Att det är lögn sett till tidsförlopp. Att han ljuger om om sticken. Att kroppen inte alls lär ha varit oskadad och oblodig.

Han ältar inte. Han har inte uppehållit sig för mycket kring PM's perversa intresse. Han påvisar att det finns ett samband med filmerna; att han tänder på övervåld:

Att han sen betonar RPU är för att påvisa att han ÄR den patologiska lögnare som ses i ovanstående - vilket i sin tur sammanfaller med hans otaliga lögner om vad som hänt från det att han kliver i land.

Tack för en synnerligen utmärkt genomgång! Som alltid

Ikväll på TV4 21.00 tas det upp av GW. Inte för att jag tror han har något att tillföra, men jag är nyfiken att se modellen av Nautilus i full skala.
Citera
2018-04-24, 18:44
Medlem
Citat:
ÅK är inte i huvudsak nyfiken på att undra vad han sysslade med rent generellt. Han skiter i x antal timmar till sjöss:

Att det är lögn sett till tidsförlopp. Att han ljuger om om sticken. Att kroppen inte alls lär ha varit oskadad och oblodig.

Ikväll på TV4 21.00 tas det upp av GW. Inte för att jag tror han har något att tillföra, men jag är nyfiken att se modellen av Nautilus i full skala. Troligen i genomskärning annars hade GW aldrig tagit sig in i helt stycke.
Citera
2018-04-24, 18:45
Medlem
Det verkar att ingen vet svaret till frågan som jag ställde tidigare.
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Den experten (jag kommer inte ihåg hennes namn) som undersökte u-båten sa i rätten att Madsens utsaga om att Kim dött p.g.a gaz carbonique stora halt i luften, stämmer inte. Försvaret ville att rätten skulle inte ta hänsyn till hennes vittnesmål p.g.a. hennes inkompetens på privata u-båtar. Vad hände? Tog rätten bort hennes vittnesmål?

Om rätten tar hänsyn till ub-experten, då, blir Madsen dömd för mord utan tvekan. En annan sak som kan fälla sadisten Madsen, är att rätten går med åklagarens påstående att han har utfört sexuellt våld mot Kim Wall. Han skulle aldrig köra Kim levande tillbaka om han hade förgripit sig på henne sexuellt.
Att Madsen frias för mord, är ett stort hån mot människans förnuft! Så tycker jag.
Senast redigerad av matematiker 2018-04-24 kl. 18:57.
Citera
2018-04-24, 18:46
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Precis. Men jag är inte jätteinsatt i juridik. Och med Linda Chen fallet samt den "patologiskt" ljugande Mats Alm i åtanke så blir jag orolig .Det gick ju inte att fastställa dödsorsak i det fallet. Vi i Sverige har dessutom strängare straff för mord än vad de har i DK. Så lite orolig är jag trots allt, om de bevis som framlagts i fallet räcker. Sedan kan man tycka att Betinas försvar var rent trams. Men hon har ju jobbat på åklagarsidan tidigare. Så juridiken kan hon.

Fast Linda Chen-fallet har bara ytlig likhet med Wall-fallet. Bevisläget mot PM är mycket bättre. I fallet med Chen så vet vi ingenting kring dödsfallet. Var hon var eller vilka som var där. I fallet Wall är det mycket klart var platsen för dödsfallet är och vilka som var där. Vi har dessutom stickskador som tillfogats före eller vid döden när det bara fanns en annan person närvarande.
Citera
2018-04-24, 18:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Ikväll på TV4 21.00 tas det upp av GW. Inte för att jag tror han har något att tillföra, men jag är nyfiken att se modellen av Nautilus i full skala. Troligen i genomskärning annars hade GW aldrig tagit sig in i helt stycke.
Det blev dubbla tack, hahahaha.
Men för att förstå ÅK måste man utgå från hans intentioner - hans stämningsansökan. Han är säkert lika nyfiken som oss att få veta förlopp men det är i huvudsak inte vad han är ute efter jurdidiskt sett.
Han måste slå sönder PMs lögner.
Han måste förankra i bevisning och rättmedicin för att framstå trovärdig.

Det finns ingen mening med att slösa mer tid på PM som ljuger och vrider så fort han öppnar mun OM det inte finns nåt att kontra med, nåt att hänga upp tingen på (bevisning) och utgå från.
Det är som att trampa luft och det för inte åtalet framåt.
Han ska leda i bevis.

Sen vill jag gärna veta vad Betina lyckats med - jag nöjer mig inte med nåt generellt trams eller stående ovationer där argumenten lyser med sin frånvaro. Alltså de som påstår detta, inte du.
Senast redigerad av develi 2018-04-24 kl. 18:53.
Citera
2018-04-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Det ska jag se.
Ja annars hade han fastnat med magen där man går ner till ubåten :-)
Citera
2018-04-24, 18:55
Medlem
Citat:
Det blev dubbla tack, hahahaha.
Men för att förstå ÅK måste man utgå från hans intentioner - hans stämningsansökan. Han är säkert lika nyfiken som oss att få veta förlopp men det är i huvudsak inte vad han är ute efter jurdidiskt sett.
Han måste slå sönder PMs lögner.
Han måste förankra i bevisning och rättmedicin för att framstå trovärdig.

Det finns ingen mening med att slösa mer tid på PM som ljuger och vrider så fort han öppnar mun OM det inte finns nåt att kontra med, nåt att hänga upp tingen på (bevisning).
Det är som att trampa luft och det för inte åtalet framåt.
Han ska leda i bevis.

Sen vill jag gärna veta vad Betina lyckats med - jag nöjer mig inte med nåt generellt trams eller stående ovationer där argumenten lyser med sin frånvaro.

Kanske för att dom var just Obefintliga. Däremot fick hon rätten, som reagerade fullt normalt sunt av filmerna, att framstå som Onormala! Inte smart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in