Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 21:26
  #25
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mininium
Lägre omsättning idag än föregående dagar. Tankar om det? Gick in med 0,95 som GAV (har ärligt talat inte läst på mig tillräckligt om företaget, kände mig uttråkad tbh )
Kan nog bli bra om dom lyckas få upp omsättningen i företaget och tjäna pengar. Men aktien har gått upp mycket på kort tid så kan falla mer självklart. Bokslutet för 2017 var väl inte direkt imponerande om man ser till börsvärdet, så typisk högrisk och förhoppningsbolag kan stå i 10 kr om ett par år eller i 10 öre
Citera
2018-04-23, 20:03
  #26
Medlem
QkNNs avatar
FYYYYYYyyyy fan vilket skit. förlora 15% på 1 dag. Tur som fan jag sålde för den har sjunkit 20% till.

Är det någon som tror denna kommer vända nångång?
Citera
2018-04-24, 00:55
  #27
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
FYYYYYYyyyy fan vilket skit. förlora 15% på 1 dag. Tur som fan jag sålde för den har sjunkit 20% till.

Är det någon som tror denna kommer vända nångång?
Volatil aktie så självfallet kan den vända lika fort som den sjunkit.
Citera
2018-04-27, 14:11
  #28
Medlem
QkNNs avatar
Vändningen nära nu?
Citera
2018-05-04, 00:15
  #29
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Vändningen nära nu?
Över +18% idag så resan mot i första hand 1 kr har börjat.
Citera
2018-05-04, 16:25
  #30
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Över +18% idag så resan mot i första hand 1 kr har börjat.
Den resan har ju aktien redan gjort Sist kursen gick upp kraftigt så backade den under ett par dagar mer än uppgången. Men vist kan vi se 1 krona men om det inte kommer några goda nyheter i samband med det eller om Q1-rapporten ser lika dålig ut som årsredovisningen 2017 lär kursen rasa ner igen. Men då aktien är kraftigt haussad så behövs varken Q1 eller nyheten vara speciellt bra/stor för att kursen ska flyga upp
En annan detalj är att företaget har cash ut året bara sedan kan det behövas fylla på, vet att vissa haussare på placera menar att företaget tjänar pengar. Men enligt dom rapporterna som har släppts tidigare så är det tydligt att dom inte gör det därför blir Q1 spännande tvivlar på att dom går med vinst men vi får se.
Men det kan bli en bra aktie för det med tiden är väldigt högrisk nu men om bolaget växer så blir det mer stabilt. Kunde gott gärna köpt på mig en chanspost därför jag följer bolaget men vill nog inte hoppa in nu då dom gått upp kraftigt. Kunde köpt på 60 öre får några dagar sedan men fega ur lite och väntade på 50 öre och kanske till och med 40. Sen spelar det kanske inte så stor roll egentligen om företaget lyckas om kan klev in på 70 eller 50 öre men men
Citera
2018-05-04, 17:44
  #31
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagSerUfo
Den resan har ju aktien redan gjort Sist kursen gick upp kraftigt så backade den under ett par dagar mer än uppgången. Men vist kan vi se 1 krona men om det inte kommer några goda nyheter i samband med det eller om Q1-rapporten ser lika dålig ut som årsredovisningen 2017 lär kursen rasa ner igen. Men då aktien är kraftigt haussad så behövs varken Q1 eller nyheten vara speciellt bra/stor för att kursen ska flyga upp
En annan detalj är att företaget har cash ut året bara sedan kan det behövas fylla på, vet att vissa haussare på placera menar att företaget tjänar pengar. Men enligt dom rapporterna som har släppts tidigare så är det tydligt att dom inte gör det därför blir Q1 spännande tvivlar på att dom går med vinst men vi får se.
Men det kan bli en bra aktie för det med tiden är väldigt högrisk nu men om bolaget växer så blir det mer stabilt. Kunde gott gärna köpt på mig en chanspost därför jag följer bolaget men vill nog inte hoppa in nu då dom gått upp kraftigt. Kunde köpt på 60 öre får några dagar sedan men fega ur lite och väntade på 50 öre och kanske till och med 40. Sen spelar det kanske inte så stor roll egentligen om företaget lyckas om kan klev in på 70 eller 50 öre men men
Varken du eller jag vet något om framtiden så spekulationer som dina känns.... högst spekulativa.
Citera
2018-05-04, 18:44
  #32
Medlem
JagSerUfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Varken du eller jag vet något om framtiden så spekulationer som dina känns.... högst spekulativa.
Jo det var väl du som började spekulera att resan mot 1 krona börjat Gav bara min syn på saken sen är det en blandning av rena spekulationer och även en del fakta. Bokslutet ligger ute för 2016 och 2017 och det är inte mycket att hurra för men kan som sagt förändras med tiden. Bolaget behöver öka omsättningen minst sagt, är inte direkt imponerad av den låga omsättningen dom har sen behöver dom självklart vända minus mot plus. Men dom jobbar på saken att nå ut till kunder så vi får se. Att kassan räcker ut året är något som Vdn sagt men detta har jag läst på placera men kändes som det inte var skitsnack. Har även läst där att bolaget gör pengar men tvivlar på det om någon här vet mer så sänd ett pm eller kom med fakta. Om Q1 visar positiva resultat och ökad omsättning så lär kursen explodera.
Citera
2018-07-02, 20:22
  #33
Medlem
QkNNs avatar
Har Attana nått botten?

Har ju gått stadigt utförs ett tag nu. Men verkar ha stannat vid på 0.55-0.6.

Dom verkar även ha en del potentiella kunder på gång, det kanske talar för ett lyft inom kort? Någon som har mer koll än jag?
Citera
2018-07-12, 01:03
  #34
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QkNN
Har Attana nått botten?

Har ju gått stadigt utförs ett tag nu. Men verkar ha stannat vid på 0.55-0.6.

Dom verkar även ha en del potentiella kunder på gång, det kanske talar för ett lyft inom kort? Någon som har mer koll än jag?
Som jag sa för ett par månader sen resan mot 1 kr har börjat!
Citera
2018-07-12, 19:51
  #35
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Som jag sa för ett par månader sen resan mot 1 kr har börjat!
verkar inte så dock. 0.5 nu...
sålde 2 dagar efter efter jag följt handeln lite mer nogrannt. köpte på 0.564 sålde på 0.546.

De har ju en omsättning av aktierna på typ 100k om dagen. Ruskigt lågt. Ett mirakel att jag lyckades komma ur.
Citera
2018-12-20, 18:29
  #36
Medlem
Vad tror vi om detta egentligen? 😅 Dåligt med action
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback