2018-04-22, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hur kunde denne söte lille pojk bli sånt monster...ser ut som "Bert"

https://minfil.org/G2x0i1e1bd/berts.jpg
Det är ju det som är så underligt. (Han ser precis ut som snälle Bert.) Polisen och även reportrar har grävt i PMs barndom och ungdom utan att finna något. Det enda är en intervju med en granne på den lilla orten PM och pappan bodde. Hon tyckte att PM var lite udda. Men det var pappan hon reagerade på. Ryslig karl som talade illa om PMs mor,på ett fult sätt som gick över gränsen..
Det tycks ju inte finnas någonting alls.(?) Skolkamrater,lärare,bekanta,universitetslärare,kur skamrater....
ingenting! Verkligen skumt i ett så litet land.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-04-22 kl. 01:29.
Citera
2018-04-22, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Amager-mannen, Peter Lundin och nu Peter Madsen, alla grova sexförbrytare och mördare.
Och dessa två,förstnämnda är redan populära ,Peter Lundin, är rena sexdrömmen och saknar aldrig villiga kvinns. Han framträder i Tv- med jämna mellanrum. Hans älskarinnor håller danskarna uppdaterade om graviditeter osv.
Ska jag jämföra med liknande typ i Sverige så får det bli Hagamannen,Ulf Olsson och den där Södermannen.
Ingen av dessa, har lockat till sig villiga kvinnor. Ingen av dem figurerar med kontakt-annonser iTv.
Peter Madsen, blir den tredje danska kändis mördaren, sadist han som sina föregångare,-kvinnorna från olika håll kommer med förtjusning att resa till hans isolerings--cell-för att pröva raket-mannens
nya experiment. Visst är detta sjukt? Tre sådana dårar och kvinnorna står i kö.
Och dessa tre danska dårar har vingmutter öron.
Blev lite nyfiken här. Är P.Lundin med i samhällsdebatter i TV, typ om fångars rättigheter?
Eller är det program som handlar om P.Lundins tillvarao i fängelset.Typ intervju, hur PL upplever tillvaron och hur han "saknar" kvinnlig fägring i fängelset? Vet du?
Citera
2018-04-22, 01:43
Medlem
https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/906556-vad-kan-peter-madsen-domas-till-for-straff
4 timmar sedan
Beskriver fängelset. Tycks vara väldigt humant. Jag som trodde fängelse i DK var väldigt tufft. Är det så humant i Svenska fängelser med?

På samma fängelse finns det även plats för tio kvinnliga fångar. Dessa sitter på en särskild avdelning och har möjlighet att själva bestämma om de vill arbeta med och ha sin fritid med män. Män har däremot inte tillgång till kvinnornas avdelning.

Utöver arbete mellan 7 och 15 varje dag, om Peter Madsen nu vill göra det, kan han studera bland annat danska, engelska och grönländska eller matematik. Det finns också en verkstad han kan arbeta i.

Efter arbetstimmarna finns det tid att tvätta, städa och laga mat, men också möjlighet att aktivera kropp och sinne. Man kan låna böcker, gå på "gårdtur" minst en timme om dagen, träna på fotbollsplanen eller i gymmet. Med tillstånd kan man också få gå på utflykter utanför fängelset, som olika kulturevenemang eller fisketurer.
Citera
2018-04-22, 02:00
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hur kunde denne söte lille pojk bli sånt monster...ser ut som "Bert"

https://minfil.org/G2x0i1e1bd/berts.jpg

He he, samma provoserande öron som Madsen.
Nej, men det är sant, Madsen såg normal ut där faktiskt. Han var nog en konstig prick redan då, men pubertetens påfyllning av testosteron kan inte ha varit bra för honom.
Senast redigerad av kugutt 2018-04-22 kl. 02:03.
Citera
2018-04-22, 03:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Skrev en hel del om det här i går och också om att han, redan i tidiga tonåren, kan ha begått sexuella övergrepp, våldtäkter m.m mot små barn, kanske viss tortyr inblandat också. Speciellt om det skulle vara så att han själv blivit sexuellt utnyttjad av sin pappa och ev manliga vänner till honom, och aldrig någonsin fick en förklaring eller ett "förlåt". Behöver inte ens ha hänt att han blivit utnyttjad, likväl tror jag att han inledningsvis - när han var så liten och klen - helt enkelt riktade sina sjuka drifter mot mindre och svagare, som smådjur och små barn.

Sedan, när han är runt 15-16 och den sexuella driften blir starkare, då tror jag att man kan förvänta sig vad som helst som han kan ha gjort, inklusive tortyr och mord. Men, på väl valda offer, nätta och små tjejer/kvinnor pga att han själv är rätt liten och klen. Men, vid t.ex ett sexualsadistiskt dåd så "ökar" hans styrka, i och med att aggressiviteten och den sexuella upphetsningen "när" varandra. Offer han då valt kan vara sådana som inte "saknas" så fort, som prostituerade, turister osv.
Barn är jag ytterst tveksam till sett till hans hårddisk. Vore han peddo hade han fyllt den med ämnet. Det finns ett par tre spår bara samt hans uttalande. Han har vuxna på filmerna. Mig veterligt är pedofiler övervägande utan sån störning också även om man vill sätta all världens diagnoser och epitet på dem...
Det är ju en parafili som han borde haft som prio 1 men det är sadism som han ägnar sig åt.
En villig hora i underläge (sett till sexakt och position) lär vara lätt att ge sig på redan som tonåring.
Senast redigerad av develi 2018-04-22 kl. 03:25.
Citera
2018-04-22, 03:31
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Ja det var mycket( bara) rollspel i Madsens liv. Dom här bilderna är ju nestan en parodi på rollspel.

https://ing.dk/sites/ing/files/illustration/2017/08/2988873444131279db8f8k.jpg

http://www.pioneernews.in/wp-content/uploads/2018/03/peter-madsen-reuters_650x400_41521608730.jpg
Bilden där de står på ubåten är ju rena kopian av att leka bad guy sett till position de intagit. En klassiker inom kriminella mc gäng och kåkfarare at stå bredbent som om de har pungbråck och med händerna på ryggen. Pinsam bild.
Citera
2018-04-22, 03:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boolwi
Mitt senaste pass är från 2014 och då fotades jag rakt framifrån, utan öron i bild.
Samma med körkort, flera år sen man tog bort sidobild. Mitt id på jobbet är också taget rakt framifrån.
Citera
2018-04-22, 03:39
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Bilderna som Greyhoundbus hittat och laddat upp, visar en ung man som verkligen liknar Amagermannen. SVT har tydligen uppmärksammat detta och laddat ned bild.
Är Madsen copy cat eller partner in crime?
Hoppas det verkligen är han då om media laddar bilder. Vore ju enormt kränkande annars att hamna i media från nåt när man var ung och tolkas som seriebrottsling..
Citera
2018-04-22, 03:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ulven (Vargen), ett listigt rovdjur, dom vördnadsfullt respekterar, undrar man lite om ....När är denna bild tagen?
Leker väl tuff, vargen är också en klassiker bland kriminella. Leader of the pack...throw me to the wolves and I will return leading the pack...
Saknar bara ACAB.
Citera
2018-04-22, 05:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Så har jag också tänkt, att han lyckats med mord tidigare och njutit av att ingen misstänker honom. En del av brottets njutning .Kanske var det så att han trodde han skulle klara sig nu med.
Ja, det tror jag med om det så är grova sexövergrepp eller rent av mord. Det är sällan man kan se så mycket som pekar på seriebrottsling som PM om man så ser till hans barndom, hans nuvarande mord och dess utförande, hans hårddisk, hans intresse för Amagermannen och polisiärt arbete, hans förmåga att gå in i rollspel och leva dubbelliv, hans sexliv, varningen via RPU att det är högst troligt det kan komma att upprepas för att inte tala om hans extrema kombination sett till sexuell sadism och personlighetsstörning.

Utöver detta finns hans förkärlek att ge sublima hintar och tala i gåtor.
Det bästa vore om sistnämnda kan ta överhanden, att han vill skryta, men lär nog inte ske i första taget eftersom RPU bekskriver att han är mkt bekymrad gällande påföljd (förvaring). Han kämpar nog med näbbar och klor om det blir en fällande dom i byretten.

1) Han har ett huvudmål med sitt liv och det är att ta sig själv bortom Karmanlinjen.

Redan som ung kommer Wernher von Braun in i bilden när hans raketer far åt helvete. Han tycker inte det är så noga att de landar mitt i byn för det gjorde von Brauns också.
Von Braun utvecklade V2 raketer (Vedergällningsvapen 2) och sen Saturn. PM ritar Saturnraketer som barn och idiotförklarar sin mor som inte begriper nåt. Sen hänger von Brauns porträtt i hangaren drygt 40 år senare.

Överallt i media beskriver han hur han utför alla farliga tester, att det är han ska skickas ut. Han skryter om hur noggrann han är sett ur säkerhet; att detta gör han för andras skull så ingen ska komma till skada. Han kör även en hjärteknipande version om att andra har familj och barn; att han då är bättre att skicka ut med risk att dö.

Vi vet dock att han fullständigt skiter i allt vad säkerhetsregler heter och vi vet att han helt saknar empati och samvete och bryr sig inte ett skvatt om andra:
Vi vet att detta är hans ultimata dröm utåt sett (den inre ses via mordet).
Det här är ett lysande exempel på hur han som psykopat förmår förvränga egocentriska mål till att låta som om han vore jultomten.

2) Han vet att han inte kan uppfylla sin dröm på egen hand.

Han ser till att andra uppfyller hans egocentriska och grandiosa dröm och jobbar gratis. Konceptet är påminner om en förfinad version från forna Tysklands slaveri för att bygga raketerna där han själv verkar se sig som Wernher von Braun. Nazisten Von Braun var teknisk direktör gällande raketbyggandet så det ligger inte fjärran att tro att PM via sitt RML skapat en slags rumsren version av Von Brauns Peenemünde.
Hos PM kallas det praktikanter, hobbysysslor och gratis mankraft via föreningsverksamhet.

Sen babblar han emellanåt om hur oumbärliga de är, pratar om gemenskap, ryggdunkar och lismar med jämna mellanrum när han kastar skiftnycklar och driver på för hårt med krav om att helst arbeta 24/7 dvs inser att han måste tona ner sig.
Han känner ingen gemenskap som psykopat och det går som en röd tråd i hans liv gällande samarbetsproblem, bristande säkerhet, att han skiter i regler - att han vill bestämma. Från DARK, till CS, till ubåtsföreningen har han helt misslyckats och blivit utkastad.
Parallellt med all denna egocentrering vill han göra sig ett namn i historien då han tänker sig bli först ut i rymden.
Mr Grandios superman som önskar uppleva en supersonisk psykopat upplevelse.
Nu i rätten beskyller han medarbetarna att raketen inte var klar och kör återigen en slags metafor. Han, kirurgen och narkosläkaren, skulle givetvis ha haft utbildade narkossköterskor som assistenter.

3) Han är med andra ord riktigt störd och är han slug på denna front - manipulerar fram sin livsdröm - så är han lika slug sexuellt sett i det fördolda. Därav min misstro att det var debut via mordet.

Jag hoppas han grämer sig nåt så in i helvete, att CS skickar ut testraketer på löpande band, florerar mycket i media internationellt och att PM har full tillgång till tv och tidningar i en framtida förvaring.
Har han enbart tillgång till brev ska jag med glädje uppdatera honom med tidiningsutklipp.

Han lär isf dunka huvudet i cellväggen fler ggr det patetiska kräket.
Senast redigerad av develi 2018-04-22 kl. 05:58.
Citera
2018-04-22, 06:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hoppas det verkligen är han då om media laddar bilder. Vore ju enormt kränkande annars att hamna i media från nåt när man var ung och tolkas som seriebrottsling..

Låter väldigt konstigt att dom skulle göra det.
Hittade inget sånt. Jag laddade upp bilden för tyckte de var så lika, vilket jag nu i efterhand ångrar eftersom det omöjligt kan vara amagermannen.
Citera
2018-04-22, 06:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Amager-mannen, Peter Lundin och nu Peter Madsen, alla grova sexförbrytare och mördare.
Och dessa två,förstnämnda är redan populära ,Peter Lundin, är rena sexdrömmen och saknar aldrig villiga kvinns. Han framträder i Tv- med jämna mellanrum. Hans älskarinnor håller danskarna uppdaterade om graviditeter osv.
Ska jag jämföra med liknande typ i Sverige så får det bli Hagamannen,Ulf Olsson och den där Södermannen.
Ingen av dessa, har lockat till sig villiga kvinnor
. Ingen av dem figurerar med kontakt-annonser iTv.
Peter Madsen, blir den tredje danska kändis mördaren, sadist han som sina föregångare,-kvinnorna från olika håll kommer med förtjusning att resa till hans isolerings--cell-för att pröva raket-mannens
nya experiment. Visst är detta sjukt? Tre sådana dårar och kvinnorna står i kö.
Och dessa tre danska dårar har vingmutter öron.
Sverige har knappast hamnat i bakvattnet sett till killer groupies.
Den första jag spontant tänker på är Ledzion gällande sadism och mord. Ett annat sadistiskt svin är Kjell-Åke Johansson. Skarakannibalen vill nu gifta sig med sin vårdare (hon fick sluta givetvis).
För övrigt är det flertal tjejer som mött svenska kriminella via sin yrkesroll som fallit pladask för deras manipulativa sida om det så är studerande, kriminalvårdare eller psykologer/terapeuter.
Listan kan göras lång gällande kriminella (utan parafilier) med allt från Clark Olofsson, via Tony Olsson till Fossmo.
Sett till Norge ligger väl Breivik bra till, i Finland är det Juha Valjakkala.
Hur man kan bli så blåst lär väl handla om ren naivitet, att tända på kriminella (spännande, farligt, förbjudet) och/eller att inbilla sig att om man blåser på knät så går det onda över - alltså nån sorts absurd modersinstinkt i kombination med att enbart se det som en stackars missförstådd sate som haft en taskig barndom.
... eller varför inte blunda för det ondskefulla, absurda och se dem som kreativa och driftiga charmtroll?
Serie om fenomenet:
https://www.viafree.se/program/samhalle/efterlyst/sasong-50/672441
Senast redigerad av develi 2018-04-22 kl. 07:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in