Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-18, 12:05
  #37861
Medlem
minilogos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SKiTSUR
God kväll gott folk.

Vet att det pratats om men väldigt lite om de röda Tramadol med märket HAB.

Jag har förstått att det är 200mg indiska. Att de ska vara väldigt bra enligt vissa samt lite sämre enligt andra.

Snabbvärkande enligt vissa, depot enligt vissa.

Är det någon som provat dessa och kan svara på mina frågor? Lånar en bild ifrån en användare i tråden på likadana tabletter.

https://m.imgur.com/mtVKOnM

Mvh
Hej!
Ätit dessa mycket, har kartongen bredvid mig.
De är av bra kvalite, väljer dessa framför svenska pga priset på röda HAB.
De är snabbverkande och alltså ej depot. Du behöver alltså inte krossa dessa innan du sväljer dem, oralt intag som gäller för tramadol.

Följdfråga: Hur lång tid innan ni känner av första effekterna?
Själv känner jag av det inom 15min när jag sväljer direkt på morgonen(gäller dessa röda HAB).
__________________
Senast redigerad av minilogo 2018-04-18 kl. 12:08.
Citera
2018-04-19, 20:22
  #37862
Medlem
vadsadusadus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Vilka är de bästa tramadolen enligt er åsikt? Snackar då om importerade. 200 mg:are

Jag kör på Tramax. "Bara" 100 mg:are men skitbra.
Citera
2018-04-21, 14:49
  #37863
Medlem
Hej!

Idag fick jag ett krampanfall vid 10:30.
Om jag skulle ta 200mg tramadol nu igen, alltså samma dag som jag fått ett krampeanfall. Löper jag större risk att få ett nytt krampanfall då?
Och finns det något jag kan äta/dricka som förebygger/höjer kramptröskeln?

Med vänlig hälsning,
Nobligania
Citera
2018-04-21, 18:48
  #37864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobligania
Hej!

Idag fick jag ett krampanfall vid 10:30.
Om jag skulle ta 200mg tramadol nu igen, alltså samma dag som jag fått ett krampeanfall. Löper jag större risk att få ett nytt krampanfall då?
Och finns det något jag kan äta/dricka som förebygger/höjer kramptröskeln?

Med vänlig hälsning,
Nobligania


Sömnbrist, dålig kost eller ingen kost alls , vätskebrist är det som ökar krampanfall (grand mals) så försök sova minst 8-9h varje kväll och ta aldrig tram om du har sovit dåligt , jag har skött dessa under 10 års knaprande av tramadol och aldrig råkat ut för krampanfall , men så fort jag har ej sovit bra eller ätit bra så vägra jag ta tram , och undvik koffein med.

Mat rik på tryptophan (ägg, bananer, tomater, kyckling , kalkon ) ska hjälpa mot kramper men vet inte 100% sanning i det.
Citera
2018-04-21, 23:03
  #37865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nobligania
Hej!

Idag fick jag ett krampanfall vid 10:30.
Om jag skulle ta 200mg tramadol nu igen, alltså samma dag som jag fått ett krampeanfall. Löper jag större risk att få ett nytt krampanfall då?
Och finns det något jag kan äta/dricka som förebygger/höjer kramptröskeln?

Med vänlig hälsning,
Nobligania

Vad händer egentligen inget ett krampanfall? Kan du beskriva det snälla? Hur känns det? Krampar hela kroppen eller bara delar? Skadade du dig?

Bör man vara rädd för krampanfall om man att ensam?
Citera
2018-04-22, 13:17
  #37866
Medlem
marleyminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnMungo
Vad händer egentligen inget ett krampanfall? Kan du beskriva det snälla? Hur känns det? Krampar hela kroppen eller bara delar? Skadade du dig?

Bör man vara rädd för krampanfall om man att ensam?

Ja. Om du t.ex råkar befinna dig på ett olämpligt ställe t.ex i en trappa (som jag nästan gjorde), ensam i skogen, ensam i vattnet whatever you get it. Eventuellt att du råkar bita dig i/av tungan etc.

Det som händer är att hjärnans nervceller blir överaktiva.

Jag har fått det ca 3-4 gånger just tack vare Tramadol och någon gång tack vare ett race på alla möjliga droger. Jag har även sett andra få det när jag låg på avgiftning.

Du känner ingenting, oftast inga förvarningar (möjligtvis plötsligt ljus/ljudkänslig) utan det bara slår slint, allt blir svart, och du hamnar på golvet och börjar tugga fradga, medan varenda muskel i din kropp spänns åt till sin fullaste potential, du skakar febrilt. Och när du vaknar efter några minuter minns du inte någonting alls, ibland kanske du inte ens minns vad du har gjort flera timmar innan. Du kanske inte minns vem du är eller vart du är, precis efter ett anfall.

Något man alltid ska göra om någon får krampanfall är att hålla i (vilande och försiktigt) huvudet eller lägga en kudde under huvudet på personen i fråga, så att denna inte slår i diverse saker som golv eller saker runtomkring, vilket skulle tillbringa ännu mer skada som du säkert förstår.



Citat:
Hej!

Idag fick jag ett krampanfall vid 10:30.
Om jag skulle ta 200mg tramadol nu igen, alltså samma dag som jag fått ett krampeanfall. Löper jag större risk att få ett nytt krampanfall då?
Och finns det något jag kan äta/dricka som förebygger/höjer kramptröskeln?

Med vänlig hälsning,
Nobligania

Stesolid eller andra kramplösande medel ska man alltid ha närvarande om det finns risk för krampanfall.
Det vore ren idioti att äta mer Tramadol, samma dag, om du frågar mig. Om du inte har Stesolid närvarande möjligtvis. Jag skulle fortfarande avråda dig oavsett. Hjärnan behöver vila.

Ät någon benzo och sov.

Mvh
__________________
Senast redigerad av marleymind 2018-04-22 kl. 13:28.
Citera
2018-04-22, 15:28
  #37867
Medlem
raven101s avatar
Ätit 300mg, första intag för 3h sedan (200mg). Känner inte av någonting än mer än att jag känner mig trött. Åt ssri fram tills för en vecka sedan. Kan det vara boven? Läste att folk kombinerat dessa men ändå kännt effekt.
Citera
2018-04-22, 22:26
  #37868
Medlem
Extremeflys avatar
Tamol XX 200 mg de röda, funkar dom bra? Hur står dom sig mot de vita signature Tamol XX?
Citera
2018-04-24, 16:50
  #37869
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly
Tamol XX 200 mg de röda, funkar dom bra? Hur står dom sig mot de vita signature Tamol XX?

Ska vara samma, sökte på detta här om dagen. Vissa föredrar vita, vissa röda. Det ska vara samma, bara olika bindningsmedel. Jävligt otydligt detta då det känns som att indiska "Signature" gör över 100 olika sorters tramadol.
Citera
2018-04-29, 21:45
  #37870
Medlem
StanleyKubricks avatar
Konstiga symtom vid tramadol

Hej,

Har tagit tramadol dagligen i ca 3 veckor.

Varierar på doser mellan 100-400 mg.

Idag hade jag väldigt ont i ryggen och tog då 200 mg direkt och fyllde sedan ett par timmar senare på med 100 mg.

Mådde bra efter det, var ute, handlade och satte igång en tvätt.
Satte mig sedan för att plugga och började känna mig yr, dåsig, smått illamående och väldigt väldigt svag i kroppen. Ungefär som när man får väldigt lågt blodsocker.

La mig då i sängen och fick svårt att hålla ögonen uppe och somnade strax därpå. Ca 40 min senare vaknade jag och mår då lite bättre, men känner mig fortfarande lite sådär. Svettas inte länge men känner mig fortfarande dåsig, svag och trött.

Berodde detta på tramadolen och isåfall varför?

Tycker jag ätit hyfsat bra.

Mvh

Edit innan post: förhandsgranskade mitt inlägg och såg att jag skrivit en del slarvfel som jag ordnade till. Brukar inte göra det och tror det beror på tillfälliga koncentrationssvårigheter
Citera
2018-04-29, 22:42
  #37871
Avstängd
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StanleyKubrick
Hej,

Har tagit tramadol dagligen i ca 3 veckor.

Varierar på doser mellan 100-400 mg.

Idag hade jag väldigt ont i ryggen och tog då 200 mg direkt och fyllde sedan ett par timmar senare på med 100 mg.

Mådde bra efter det, var ute, handlade och satte igång en tvätt.
Satte mig sedan för att plugga och började känna mig yr, dåsig, smått illamående och väldigt väldigt svag i kroppen. Ungefär som när man får väldigt lågt blodsocker.

La mig då i sängen och fick svårt att hålla ögonen uppe och somnade strax därpå. Ca 40 min senare vaknade jag och mår då lite bättre, men känner mig fortfarande lite sådär. Svettas inte länge men känner mig fortfarande dåsig, svag och trött.

Berodde detta på tramadolen och isåfall varför?

Tycker jag ätit hyfsat bra.

Mvh

Edit innan post: förhandsgranskade mitt inlägg och såg att jag skrivit en del slarvfel som jag ordnade till. Brukar inte göra det och tror det beror på tillfälliga koncentrationssvårigheter

Jag tycker att det du beskriver låter som klassiska biverkningar som man kan få ibland av Tramadol.
Citera
2018-04-30, 08:52
  #37872
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StanleyKubrick
Hej,

Har tagit tramadol dagligen i ca 3 veckor.

Varierar på doser mellan 100-400 mg.

Idag hade jag väldigt ont i ryggen och tog då 200 mg direkt och fyllde sedan ett par timmar senare på med 100 mg.

Mådde bra efter det, var ute, handlade och satte igång en tvätt.
Satte mig sedan för att plugga och började känna mig yr, dåsig, smått illamående och väldigt väldigt svag i kroppen. Ungefär som när man får väldigt lågt blodsocker.

La mig då i sängen och fick svårt att hålla ögonen uppe och somnade strax därpå. Ca 40 min senare vaknade jag och mår då lite bättre, men känner mig fortfarande lite sådär. Svettas inte länge men känner mig fortfarande dåsig, svag och trött.

Berodde detta på tramadolen och isåfall varför?

Tycker jag ätit hyfsat bra.

Mvh

Edit innan post: förhandsgranskade mitt inlägg och såg att jag skrivit en del slarvfel som jag ordnade till. Brukar inte göra det och tror det beror på tillfälliga koncentrationssvårigheter



Tror det beror på biverkningar, alt. abstinens. Jag har gått på tramadol länge, dock ganska oregelbundet. Men när jag gått på det så som du beskriver, dvs. varje dag i några veckor så får jag utsättningssymtom (abstinens). Speciellt får jag det när jag tar 'vanlig' tramadol, till skillnad från depot som jag är van vid. Så fort den 'vanliga' tramadolen går ur kroppen känner jag abstinens, dvs. 3-5 tim efter intag. Har du tillgång till depot så rekommenderar jag det, får inte alls sådana symtom då.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback