Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-04-18, 11:21
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringleader
Det bästa "knepet" är ett hälsosamt leverne.

Vad innebär det? För det lågt hängande frukten är väl att leva ett hyfsat normalt liv utan missbruk för det brukar slita rätt rejält. Men jag tror inte det är så illa för ts och då finns det väl nite så mycket kvar man faktiskt kan göra?
Undvika solen och ha bra gener. Att tro att det gör någon skillnad att äta vissa saker, utöva yoga och spela innebandy ett par gånger är nog att lura sig själv.
Citera
2018-04-21, 04:18
  #26
Medlem
Solkräm är det mest effektiva medlet mot rynkor. Att använda solkräm borde bli en del av din rutin.
Även om du sitter inomhus så når solens strålar dig genom fönstret. Börja använd solkräm varje dag som dessa kritvita och rynkfria asiater.
Var inte rädd att använda spf 50
Citera
2018-05-01, 19:30
  #27
Medlem
UVA (ger rynkor) går tydligen igenom glas, så icke UVB (solbränna).

Citera
2018-05-01, 19:41
  #28
Medlem
BewilderedHulders avatar
Kladda in fejjan några dagar i veckan med honung och låt verka en stund.
Citera
2018-05-02, 12:35
  #29
Medlem
KognitivDissonanss avatar
Jag solar så mycket jag kan och ser ung och trevlig ut. Måste väl bero på bra gener.

Men solen tycks hjälpa mig att se ung och trevlig ut, det är det jag försöker säga, i motsats till alla här.

Måttlig träning + bra mat och vitaminer, positiva tankar är mitt tips.

Inte lätt med positiva tankar i Sverige nuförtiden dock, när allt går åthelvete med landet. Man får tvinga sig till tänka positivt.
__________________
Senast redigerad av KognitivDissonans 2018-05-02 kl. 12:41.
Citera
2018-05-03, 14:48
  #30
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Är 32 men har inte fått en enda rynka än så länge och folk tycker jag ser ut som 20. Rekommenderar mycket alkohol, droger, sol, skräpmat, inte mycket fysisk aktivitet. Så har jag levt. Acceptera att det är genetiskt hur du ser ut.

Precis. Min farfar hade knappt en rynka när han dog vid 90 års ålder trots ett enormt ohälsosamt leverne med floder av sprit. Generna har störst betydelse. Det man själv kan göra är väldigt marginellt.
Citera
2018-05-08, 11:12
  #31
Medlem
Många som använder dermaroller säger att det tar bort små rynkor. Jag testade men orkade inte hålla på tillräckligt länge för att se skillnad, så jag kan inte uttala mig.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback