Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-19, 20:07
  #5857
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Hur många vill du repatiera? Jag vill repatiera typ 2 miljoner och ge nästan alla som har bakgrund utanför Sverige och grannländerna sitt hemlands medborgarskap. Om Sverige ska bli som det var så måste vi typ ha 88% svenskar iställer för 58% som vi snart har.

Då har vi olika visioner. Men hur ska det överhuvudtaget kunna genomföras har du tänkt, med ett AfS som kanske får 4% och ett SD på 20-25%? Dvs max 30% (och jag tror inte de får riktigt så mycket ens).
Citera
2018-04-19, 20:13
  #5858
Medlem
JustinTrudeaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stina1981
Alla röster på AfS är en röst på sjuklövern. Kan ni leva med det?
Glöm att de kommer in i riksdagen. Kommer inte hända.

Nej tvärtom är en röst på SD bortkastad om de inte blir större än båda blocken. Det är till och med bättre att rösta på S eller M för att stärka invandringskritikerna inom blocken.

Bäst är det så klart att rösta in Kasselstrand i riksdagen
Citera
2018-04-19, 20:40
  #5859
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Då har vi olika visioner. Men hur ska det överhuvudtaget kunna genomföras har du tänkt, med ett AfS som kanske får 4% och ett SD på 20-25%? Dvs max 30% (och jag tror inte de får riktigt så mycket ens).
Finns massor att saker att göra jag har skrivit dem många gånger.
Citera
2018-04-19, 20:56
  #5860
Medlem
UNPROFORs avatar
Detta närmande till 'öppen svenskhet'-tramset behöver de klargöra, annars går min och många andras röst till NMR.
Citera
2018-04-19, 20:58
  #5861
Medlem
Sinestros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J39
Finns massor att saker att göra jag har skrivit dem många gånger.

Jag tänker inte leta efter dina förslag.
Citera
2018-04-19, 21:11
  #5862
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNPROFOR
Detta närmande till 'öppen svenskhet'-tramset behöver de klargöra, annars går min och många andras röst till NMR.

Vilket närmande?
Citera
2018-04-19, 21:12
  #5863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UNPROFOR
Detta närmande till 'öppen svenskhet'-tramset behöver de klargöra, annars går min och många andras röst till NMR.

Håller med! Jag är medlem i partiet men om de inte går klargör detta, helst i ett pressmeddelande, så funderar jag på att rösta på NMR istället. Jag förväntar mig att AfS inriktning är etnonationalistisk.
Citera
2018-04-19, 21:12
  #5864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UNPROFOR
Detta närmande till 'öppen svenskhet'-tramset behöver de klargöra, annars går min och många andras röst till NMR.

Många är lessa på otydliga och hala politiker (vi ser hur det gick för SD). I slutet av dagen är detta problematiskt då det blir lättare att ändra ståndpunkter i efterhand, eftersom man aldrig tidigare har sagt något tydligt. De vågar inte ta tydlig ställning eftersom de kanske vill ha valmöjligheten öppen att backa från vissa ståndpunkter de egentligen nu har, ifall det skulle börja bli jobbigt senare (och jobbigare kommer det definitivt bli). AfS må vara bättre än SD, men jag litar inte på dem helt.

Just nu känns det som att de erkänner svenskarnas existens, men samtidigt välkomnar icke-européer in i genpolen (Hahne var exempelvis snabb med att försöka rekrytera Hanif Bali i samband med hans avgång från M). De vill ha kraftig återvandring ja, men de skulle aldrig våga säga i TV att exempelvis en somalier aldrig kan bli svensk. De må vara radikala, men de är fortfarande politruker. Till skillnad från en organisation som NMR.
__________________
Senast redigerad av IKN 2018-04-19 kl. 21:15.
Citera
2018-04-19, 21:29
  #5865
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Håller med! Jag är medlem i partiet men om de inte går klargör detta, helst i ett pressmeddelande, så funderar jag på att rösta på NMR istället. Jag förväntar mig att AfS inriktning är etnonationalistisk.

Eftersom det inte finns något som tyder på att AfS står bakom Öppen Svenskhet-tramset så förstår jag inte vad som ska klargöras.
Citera
2018-04-19, 21:35
  #5866
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Eftersom det inte finns något som tyder på att AfS står bakom Öppen Svenskhet-tramset så förstår jag inte vad som ska klargöras.

Du har en poäng.

Det som ska klargöras är huruvida man vill ha ett etniskt homogent Sverige eller ej. Om så är fallet så ska man repatriera folk på grund av dess etnicitet vilket motsäger Jeff Ahls uttalande.
__________________
Senast redigerad av Fashy 2018-04-19 kl. 21:38.
Citera
2018-04-19, 21:36
  #5867
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Eftersom det inte finns något som tyder på att AfS står bakom Öppen Svenskhet-tramset så förstår jag inte vad som ska klargöras.

De har aldrig uttalat sig i frågan från första början så hur kan du veta? Det är inte klokt eller hälsosamt att blint stå bakom en organisation som du har en tendens att göra (du är dock knappast den enda ska sägas). Det var precis samma visa med SvP förut.

Att Jeff har sagt att AfS inte vill utvisa "på etnisk grund" samt hur snabb Hahne var att försöka rekrytera Hanif Bali efter han blev utkickad från M ger en god fingervisning av deras position. Om inte annat är tydlighet viktigt, så jo de bör klargöra detta innan valet. Tystnad är å andra sidan också ett typ av svar.
__________________
Senast redigerad av IKN 2018-04-19 kl. 21:38.
Citera
2018-04-19, 22:00
  #5868
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fashy
Du har en poäng.

Det som ska klargöras är huruvida man vill ha, till stor del, ett etniskt homogent Sverige eller ej. Om så är fallet så ska man repatriera folk på grund av dess etnicitet vilket motsäger Jeff Ahls uttalande.

Alternativ för Sveriges politiska program tydliggör vilka repatrieringsgrunder som kommer att gälla. Det talas bland annat om invandrare som fuskat sig till uppehållstillstånd och medborgarskap, brottslingar och människor som inte kan tala svenska. Om du verkligen är medlem i partiet så borde du veta detta och att det Jeff Ahl skrev därmed ligger i linje med partiets fastlagda politik. Med det sagt så har Markus Jonsson, som till skillnad från Ahl sitter i AfS partistyrelse, tagit avstånd från påståendet att ett mångetniskt samhälle kan fungera på ett harmoniskt sätt. Detta avståndstagande lade han fram i egenskap av AfS-representant så det är självklart att partiet inte vill ha ett mångetniskt Sverige.

Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Det är inte klokt eller hälsosamt att blint stå bakom en organisation som du tycks göra.

Jag vare sig är eller tänker bli medlem i Alternativ för Sverige så någon blind lojalitet förekommer inte. Däremot så kommer jag förmodligen att rösta på partiet men det återstår att se.

Citat:
Att Jeff har sagt att AfS inte vill utvisa "på etnisk grund"

Det är inte särskilt sensationellt för oss som har läst partiets program där det framgår vilka repatrieringsgrunder som kommer att gälla.

Citat:
samt hur snabb Hahne var att försöka rekrytera Hanif Bali efter han blev utkickad från M ger en god fingervisning av deras position.

Jag betraktar fortfarande inte den där tweeten som ett seriöst försök att värva Hanif Bali utan snarare som något som var riktat mot hans "hatsvans". Men jag vet naturligtvis inte exakt hur han tänkte men det kan du säkert ta reda på genom att kontakta honom.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback