• 27 386 online
  • 1 165 044 medlemmar
  • 60 152 095 inlägg
2018-04-15, 05:27
Medlem
Tjena problemlösare.. Eller vad man nu ska säga.
Har nu suttit i ca 3 månader och tyckt att det skulle vara riktigt kul att börja tatuera, eller alltså testa/lära sig.
Nej jag ska inte dra över några polare på ett par öl och förstöra deras hud utan tänkte arbeta på fejkskinn/grisskinn ett tag och sen göra den första på mig själv. (Hade tänkt tatuera vaden, går i jeans 362 dagar om året så behöver inte direkt bry mig om det)

Det jag menar helt enkelt är inte att jag vill hålla på att fula mig med tatueringar som många här tydligen gjort utan jag vill lära mig mer som en hobby och om jag blir någorlunda bra så tänkte jag kanske söka lärlingsplats.
Jag har folk runt omkring som möjligtvis skulle kunna lära mig men ingen jag har direkt kontakt med i dagsläget så tänkte bara höra om ni har några snabba svar på dessa frågor? ^^

1. Har hört flertal gånger att grisskinn är ganska bra att börja tatuera på. Jag har möjlighet att få tag på vildsvinsskinn, det bör väl funka lika bra? Eller ska jag investera i skinn från tatueringshemsidor?

2. Har läst många som frågat men det har varit mycket blandade svar angående killerink? Engelska sidan.. Någon som testat deras nybörjarkit eller vet om färgen är godkänd i sverige?

3. Har läst att vissa frukter är bra att tatuera på också, är grapefrukt bland de bättre eller var det ett skämt jag läste? Banan är väl något som många kör på?

Hoppas inte jag gör några riktiga tatuerare arga nu eller så utan jag vill verkligen köra det här seriöst. Och angående tatueringen på mig själv så kan jag visa upp resultatet sen om det får er mer på att se om jag kommer fucka upp eller inte ^^

Nej men tacksam för hjälp
Citera
2018-04-15, 09:03
Medlem
Pallestroms avatar
Har aldrig hört men låter väl lämplig att testa på djurskinn och frukt😁🤔
Citera
2018-04-15, 09:48
Medlem
Galdars avatar
Finns bra fake skinn som heter reelskin , dom flesta fake skinnen suger och är svåra att göra rent på färg rester , och dom dyrare reelskin kan man även stretcha , hört att grisksinn är bra men det luktar äckligt har jag hört. Kolla på Youtube det finns hur mycket turtotials som helst allt från hur du applicerar stenciler till info om olika nålar och färg etc

Lycka till
Citera
2018-04-16, 14:03
Medlem
1. Har hört flertal gånger att grisskinn är ganska bra att börja tatuera på. Jag har möjlighet att få tag på vildsvinsskinn, det bör väl funka lika bra? Eller ska jag investera i skinn från tatueringshemsidor?

det är oftast relativt enkelt att kolla hos sin lokala chark om gris skinn, de blir bara glad att slippa kassera det.
Gällande majoriteten av fejk skinn så är det inte i närheten av vanligt, och är inte rättvist att jämföra heller.

2. Har läst många som frågat men det har varit mycket blandade svar angående killerink? Engelska sidan.. Någon som testat deras nybörjarkit eller vet om färgen är godkänd i sverige?

nu har jag ingen koll på deras sida eller utbud.

3. Har läst att vissa frukter är bra att tatuera på också, är grapefrukt bland de bättre eller var det ett skämt jag läste? Banan är väl något som många kör på?

banan fungerar utmärkt.
Citera
2018-04-16, 22:03
Medlem
Tack så jättemycket för alla svar, har beställt från killerink och de verkar något seriösa hittils i alla fall. Kommer göra min första tatuering på fejkskinn nu i veckan men jag glömde lägga till stencilpapper. Finns det någonstans man kan gå och köpa det eller är det bara beställa? kostar ju lika mycket för frakt som för själva papprerna tänkte jag. Och åter igen, tack för alla svar
Citera
2018-04-17, 15:09
Medlem
Köp bra maskin (ämnad för den stil du tänker göra). Har tatuerat ett tag och är hyffsad på det. Lägg upp gärna up lite motiv du ritat så tar vi det därifrån
Citera
2018-04-19, 21:03
Medlem
Kul att så många faktiskt svarade
Fick hem kittet idag och ska precis sätta mig och testa på mitt första fejkskinn, glömde som sagt stencipapper men det är ju fejkskinn så tänkte att jag ritar på det först med någon penna som går att tvätta bort bara. Kanske lägger upp resultat sen om jag inte är allt för missnöjd.

Men ingen som vet en fysisk butik som säljer stencilpapper?
Som svar till Hasskiil så kan jag slänga upp något sen, just nu tänkte jag testa tipsen som följde med
Citera