• 8 896 online
  • 1 166 475 medlemmar
  • 60 193 216 inlägg
  • 2
  • 3
2018-04-13, 22:37
Medlem
Oheligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livshack
Jag gömmer mitt på olika ställen samtidigt. Om jag köper en femma delar jag upp den i 3-4 små bags som jag lägger varstans i rummet, så om någon skulle hitta en påse har jag "reserver".

Tupperware-lådor funkar bra, även glasburkar. Tuggummipåsar funkar rätt bra med.

Detta är fruktansvärt vågsamt, ty vid husrannsakan, skulle de upptäcka dessa, kommer åklagaren se ert förfarande som förberedelse till överlåtelse av narkotika, vilket bär ett minsta straff en god sträcka norr bortom ringa narkotikabrott - mängden oavsedd.
Citera
2018-04-14, 00:27
Medlem
Mackanfpss avatar
Det blev glas/plåtlock konserv (typ syltburk). När mina gäster går nära min maskerade "syltburk" så anar dom inget Tack för tipsen!!
Citera
2018-04-14, 00:46
Medlem
Mackanfpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohelig
Detta är fruktansvärt vågsamt, ty vid husrannsakan, skulle de upptäcka dessa, kommer åklagaren se ert förfarande som förberedelse till överlåtelse av narkotika, vilket bär ett minsta straff en god sträcka norr bortom ringa narkotikabrott - mängden oavsedd.

Den som först syndar,, den kastar den första stenen!!? Precis!! Vi sitter i samma båt.....
Citera
2018-04-14, 01:58
Medlem
Oheligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackanfps
Den som först syndar,, den kastar den första stenen!!? Precis!! Vi sitter i samma båt.....

Det är min övertygelse att ni ej har någon som helst kännedom om ordspråket ni använder er av.
Citera
2018-04-14, 08:01
Medlem
Förvarar det i vanlig matlåda. Det bruna i kylen och det gröna i frysen.
Citera
2018-04-14, 14:53
Medlem
Jag förvarar mitt i en glasburk i en helsvart shaker som sedan står svalt.
Citera
2018-04-14, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAGED
Syltburk duger fint. Ska det förvaras längre än någon månad så hade jag lagt det i frysen.

Abbas rom-burk som är lufttät fungerar bäst och är perfekt storlek har jag hört från Obama
Citera
2018-04-16, 13:28
Medlem
r0bzs avatar
Jag använder en TigtVac från Smoketower och den fungerar alldeles utmärkt. Gräset håller sig färskt och doftfritt i och med vakuumet som uppstår. Kan rekommenderas.
Citera
2018-04-17, 04:33
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondieman
Jag förvarar det i en kryddburk bland mina andra kökskryddor

Smart!

Har hört en historia om en person som använde något i pulverform. Han hade det alltid i en sockerskål på köksbordet. Vid husrannsakan genomsöktes hela huset eller lägenheten men efteråt var såklart "sockret" kvar. Kanske är en "Urban Legend" men sensmoralen är; "Hide in plain sight"
Citera
2018-04-18, 20:32
Medlem
Mackanfpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MexicanTacoLord
Abbas rom-burk som är lufttät fungerar bäst och är perfekt storlek har jag hört från Obama

Bra idé!! Min syltburk är lite stor
Citera
2018-04-19, 10:15
Medlem
Milldues avatar
Klarade en husransakan med hund..hade lagt det på insidan av badrumsventilen (utsuget) under skumgummidynan.. Antar att utsuget tog bort all lukt som hunden kunde uppfatta från badrummet och att det blåstes ut i det fria. Finns ju ventiler som suger ut luft lite här och var ex i köksfläkten..

Lägg i en påse, lossa ventilen (2 ståltråds fjädrar som höll min ventil) satt en bit skumgummi inuti ventilen..la röket bakom denna och som sagt inte ens hunden klarade det. Fungerar på mindre mängder..
Har man hg/kg blir det värre.
Citera
  • 2
  • 3