Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-03, 10:38
  #73
Medlem
johanizanoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanizanoob
Yes har fått en utdelning nu.
Har fått besked på två andra projekt kommer betalas ut den 30nov och 1dec. Så det rullar på som uttalat. Kommer dock inte investera mer nu.



Så då är två st projekt återbetalda med den givna avkastningen.
Jag har ett kvar där jag har fått utdelning ifrån och kommer återbetalas nästa år


Jag avvaktar själv med fler investeringar inom projektutveckling av fastigheter.
Citera
2017-12-28, 17:42
  #74
Medlem
Jag har investerat i fyra projekt via Tessin.
Projekt 1: Ränta har utbetalats varje kvartal enligt avtal.
Projekt 2-3: Räntan och insatsen återbetalad vid projektets slut enligt avtal.
Projekt 4: Projektet är försenat och löper på avtalad dröjsmålsränta i ytterligare några månader.
Citera
2018-03-01, 19:53
  #75
Medlem
Någon som kan berätta hur det gick med era investeringar? Hur mycket investerade ni samt hur mycket gick ni i vinst? och hur lång tid tog det?

Mvh
Citera
2018-03-29, 19:54
  #76
Medlem
"hello world"
Fick plötsligt ett arv som jag vill placera. Är totalt okunnig men är lite chansande personlighet dvs risktagare. Hur granskar man de olika projekten som erbjuds i Tessin? Ska man se på ekonomiska fakta, eller mer gå på ägare/ledningens personliga track record etc?
Citera
2018-04-16, 18:59
  #77
Medlem
SvendPris avatar
Nu börjar det kärva lite för Tessin. Flera låntagare återbetalar inte som utlovat.
Citera
2018-04-16, 20:12
  #78
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvendPri
Nu börjar det kärva lite för Tessin. Flera låntagare återbetalar inte som utlovat.


har du nån mer info? Jag har fått två utbetalningar i tid i år. en så tidigt som det gick och den andra direkt efter slutbesiktning.
Citera
2018-04-16, 23:57
  #79
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
har du nån mer info? Jag har fått två utbetalningar i tid i år. en så tidigt som det gick och den andra direkt efter slutbesiktning.

Kan meddela att Axxonen Properties har dragit in utdelningen i sina preffar tills vidare. De har rest kapital två gånger via Tessin.

Vederbörande ovan talade dock om lån, men den här informationen får du ta som en bonus.
Citera
2018-04-17, 05:50
  #80
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Kan meddela att Axxonen Properties har dragit in utdelningen i sina preffar tills vidare. De har rest kapital två gånger via Tessin.

Vederbörande ovan talade dock om lån, men den här informationen får du ta som en bonus.


Bra att veta!
De betalningar jag fått tillbaka är lån, ej preffar. Har bara 4 investeringar kvar nu som inte återbetalts. Alla förfaller iår. Spännande tider. Haha
Citera
2018-04-17, 22:49
  #81
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Bra att veta!
De betalningar jag fått tillbaka är lån, ej preffar. Har bara 4 investeringar kvar nu som inte återbetalts. Alla förfaller iår. Spännande tider. Haha

Hoppas du inte behöver dem, ifall att. Jag investerar via bolag, varför preffar är att föredra ur skattesynpunkt.
Citera
2018-04-18, 06:42
  #82
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reeves
Hoppas du inte behöver dem, ifall att. Jag investerar via bolag, varför preffar är att föredra ur skattesynpunkt.


Pengar man behöver är väl inte pengar man investerar, eller hur
Citera
2018-04-18, 20:54
  #83
Medlem
Reevess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Pengar man behöver är väl inte pengar man investerar, eller hur

Säg det till allmänheten
Citera
2018-05-29, 17:56
  #84
Medlem
Novus4212s avatar
Går inte så bra för Axxonen som tog in kapital via Tessin.

"Axxonen lägger ner"

https://www.expressen.se/dinapengar/...inte-saljbara/
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback