Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 07:20
  #37
Medlem
Lillstarks avatar
Jag köpte Bitcoin och Ether för totalt 3500kr om jag minns rätt men blev skraj och sålde när det började rasa, gick ca. 1000kr plus. Jag hade hoppats på att lösa bolånet och ha en mille över men man får väl vara glad för det lilla man får.
Citera
2018-04-17, 07:43
  #38
Medlem
Bränd och bränd. Man blir väl bränd om man säljer när kursen gått ner?

Låt oss säga att jag köpt 0.5 BTC vid 9k, går kursen ner och jag inte säljer har jag fortfarande 0.5 BTC.

Eller är jag helt ute och flyter?
Citera
2018-04-17, 08:00
  #39
Medlem
Fenjal888s avatar
Jag låg plus 100k på "toppen", men nu ligger jag nog back 25k. Det är ju tråkigt, men lätt att vara efterklok. Jag har lovat mig själv att inte titta på siffrorna på något år och se hur det ser ut sen.
Citera
2018-04-17, 09:57
  #40
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbuncle
Någon måste ju ha bränt sig. Genomsnittet är det viktiga. Vart tog pengarna vägen när Bitcoin kollapsade och hur många blev av med pengar de inte borde ha använt för att spela på Bitcoin?

Fan vet om det inte lurar en skitstorm långt inne i Bitcoin-bubblan.
Extremt många brände sig, garanterat. Poängen är att de inte diskuterar krypto. Dels för att i princip ingen som faktiskt är intresserad av krypto är bränd, det varierar snarare om man gjort 1000% eller 20 000% vinst. Dels för att de som gick in och blev brända inte direkt fick en trevlig upplevelse av området. Så de finns sällan i en sån här tråd.
Citera
2018-04-17, 12:38
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
Bränd och bränd. Man blir väl bränd om man säljer när kursen gått ner?

Låt oss säga att jag köpt 0.5 BTC vid 9k, går kursen ner och jag inte säljer har jag fortfarande 0.5 BTC.

Eller är jag helt ute och flyter?

Ja givetvis
Citera
2018-04-17, 13:07
  #42
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prz11
Ja givetvis
Perspektivet är ju faktiskt intressant med tanke på kronans fall. Har alla som har kronor bränt sig senaste åren? Nu diskuteras helt plötsligt hyperinflation som en lösning på den idiotiska situation Svergie satt sig i. Men skulle det innebära att alla i Sverige "bränner sig"? Vad är i sådana fall konsekvensen?
Citera
2018-04-17, 16:37
  #43
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
Bränd och bränd. Man blir väl bränd om man säljer när kursen gått ner?

Låt oss säga att jag köpt 0.5 BTC vid 9k, går kursen ner och jag inte säljer har jag fortfarande 0.5 BTC.

Eller är jag helt ute och flyter?
Du köper en vara för flera tusen som är värd några hundralappar.. Du är bränd
Citera
2018-04-17, 21:45
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Extremt många brände sig, garanterat. Poängen är att de inte diskuterar krypto. Dels för att i princip ingen som faktiskt är intresserad av krypto är bränd, det varierar snarare om man gjort 1000% eller 20 000% vinst. Dels för att de som gick in och blev brända inte direkt fick en trevlig upplevelse av området. Så de finns sällan i en sån här tråd.

Håller med, krypto snacket av alla nyfrälsta försvann runt februari. De som är kvar köpte under 1000 usd
Citera
2018-04-17, 21:55
  #45
Medlem
TheBouncers avatar
Man är bara bränd om man säljer... Än så länge håller jag.
Jag tror stenhårt på tekniken!!
Citera
2018-04-18, 01:34
  #46
Medlem
Bränd och bränd... ligger väl back runt 50%, men hoppet är det sista som överger en...
Citera
2018-04-18, 05:57
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBouncer
Man är bara bränd om man säljer... Än så länge håller jag.
Jag tror stenhårt på tekniken!!

Lite som jag skrev ovanför, man är bränd om man säljer. Is i magen måste man ha.
Citera
2018-04-18, 17:04
  #48
Medlem
I början av maj skulle jag köpa Lyrica på nätet. Men det fanns ingen sida kvar som accepterade swish så jag var tvungen att skaffa Bitcoin. Jag såg att kursen gick upp så jag satsade 13000 kr.
När bubblan sprack så började jag sälja. Tror att jag tjänat 80 000 kr ungefär.
Ibland har man tur.
__________________
Senast redigerad av didi2 2018-04-18 kl. 17:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback