Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 19:42
  #3241
Medlem
Fixade nu så att om man klickar någonstans på bilden så blir det fullskärm, nu funkar allt för mig men om någon har problem så är det bara att hojta så ska jag försöka lösa det, annars kan man fixa det själv genom att titta på githubben bara.

Den borde uppdateras automatiskt annars är en länk här
https://c-c-c-c-c-c.github.io/
Citera
2018-04-17, 21:46
  #3242
Medlem
Sådär, nu är bakgrunden animerad också, men visst ska QR AZTEC koden också ändras typ varannan sekund eller något sånt?
Citera
2018-04-20, 09:08
  #3243
Medlem
Calos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anongoldfish
Fixade nu så att om man klickar någonstans på bilden så blir det fullskärm, nu funkar allt för mig men om någon har problem så är det bara att hojta så ska jag försöka lösa det, annars kan man fixa det själv genom att titta på githubben bara.

Den borde uppdateras automatiskt annars är en länk här
https://c-c-c-c-c-c.github.io/

Citat:
Ursprungligen postat av anongoldfish
Sådär, nu är bakgrunden animerad också, men visst ska QR AZTEC koden också ändras typ varannan sekund eller något sånt?

Stämmer! QR-koden uppdateras var femte sekund. Genom att bara rotera QR-koden en kant var femte sekund så ser det ut som att bilden ändras.
Citera
2018-04-20, 09:40
  #3244
Medlem
Calos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anongoldfish
Sådär, nu är bakgrunden animerad också, men visst ska QR AZTEC koden också ändras typ varannan sekund eller något sånt?

Kul att du lyckats! Roligt att se den här tråden vakna till liv igen.
Förresten! Extraherade ur typsnitten från original-appen som du kan använda dig utav till sidan:

http://anonfile.com/EdBfhcebbe/SL_Gothic.zip

Sen, en fråga; märker att även om jag låter sidan skapa fullskärm så blir det fortfarande vita ramar runtom, se nedan:

https://imgur.com/a/SN72sEJ

Tack!
Citera
2018-04-21, 10:07
  #3245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anongoldfish
Sådär, nu är bakgrunden animerad också, men visst ska QR AZTEC koden också ändras typ varannan sekund eller något sånt?
Citat:
Ursprungligen postat av Calo
Stämmer! QR-koden uppdateras var femte sekund. Genom att bara rotera QR-koden en kant var femte sekund så ser det ut som att bilden ändras.

Vad är det för Vits?

Bussarna, Tuben o Tvärbanan har ju Scanner, och då funkar inte en fejkad biljett.

I sommar får även Djurgårdfärjorna scanner, och antagligen Roslagsbanan också, och då är det helkört.
Citera
2018-04-22, 02:42
  #3246
Medlem
tantrs avatar
[quote=anongoldfish|63809563]
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015

Sådär, här är en så jag inte doxxar mig själv

https://c-c-c-c-c-c.github.io./

Ska fixa så bakgrunden blir animerad ikväll har jag tänkt.

Den är iallafall testad på bussar, tåg och spårvagn och funkar.


Då jag har ett annat projekt igång kom jag aldrig igång med appen...

Snyggt. Tycker dock du ska animera QR-koden, som den är i orginalappen.

Tex rotera den 45 grader var 7 sekund eller om du timear orginal appen när den ändras.

Alternativt spawna lite random pixlar i bilden så det ser ut som att den ändras.
Citera
2018-04-22, 13:59
  #3247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Vad är det för Vits?

Bussarna, Tuben o Tvärbanan har ju Scanner, och då funkar inte en fejkad biljett.

I sommar får även Djurgårdfärjorna scanner, och antagligen Roslagsbanan också, och då är det helkört.

Inga av tågstationerna eller bussarna jag tar är utrustade med scanners, och det vore ändå för mycket jobb att kontrollera varenda biljett så.

Är iallafall borta ett tag nu så kommer kanske aldrig fixa så att koden ändras, men den funkar ganska bra i nuläget.
Citera
2018-04-25, 06:30
  #3248
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anongoldfish
Inga av tågstationerna eller bussarna jag tar är utrustade med scanners, och det vore ändå för mycket jobb att kontrollera varenda biljett så.

För mycket jobb?

Scannar du inte din biljett/app så kommer du inte på fordonet ifråga, så det är inget 'jobb'.


Men du åker alltså bara på några få obskyra busslinjer i förorter där de har gamla avlagda innerstadsbussar? Men det kommer snart scanner där också.

För på (T), Pendeln och Tvärbanan är det ju redan scanner överallt, och scanner blir det även på t ex Djurgårdsfärjorna och övriga t ex Waxholmsfärjorna nu i sommar.
Citera
2018-04-25, 10:49
  #3249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
För mycket jobb?

Scannar du inte din biljett/app så kommer du inte på fordonet ifråga, så det är inget 'jobb'.


Men du åker alltså bara på några få obskyra busslinjer i förorter där de har gamla avlagda innerstadsbussar? Men det kommer snart scanner där också.

För på (T), Pendeln och Tvärbanan är det ju redan scanner överallt, och scanner blir det även på t ex Djurgårdsfärjorna och övriga t ex Waxholmsfärjorna nu i sommar.

Har du provat åka bussarna i stan?
Citera
2018-04-29, 14:18
  #3250
Medlem
Finns detta för Göteborg, aktuellt?
Citera
2018-05-17, 17:44
  #3251
Medlem
Hej bästa.Senaste funkar hur bra som helst på tricken,pendel,bussar,spärrar.Dra upp länken,full skärm,visa,klart.Men uppdatera med cirkulation var 5/7:e sekund snart innan scannrarnra börjar funka.Tack för allt.Niclas
Citera
2018-05-25, 23:40
  #3252
Medlem
Hej.
Uppdatera till helt pris 44:-.Som d e nu e d ungdomsbiljett pris 30:-.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback