Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-16, 21:38
  #1
Medlem
frasselitos avatar
https://twitter.com/StegetEfter

Steget Efter är en satirtecknare av rang. Jag tycker bilderna är riktigt roliga och träffsäkra. Relevant i vår samtid, roliga kommentarer och snyggt målat.

Vad tycker ni om Steget Efter?
Citera
2018-04-16, 22:31
  #2
Medlem
Utopiantoss avatar
Jag instämmer. De handlar om svensk politik, är ofta inte politiskt korrekta och är ganska roliga.
Citera
2018-04-17, 08:00
  #3
Medlem
snivlems avatar
träffsäker, men naturligtvis redan rasiststämplad för att att han har mage att säga sanningen
Citera
2018-06-06, 23:37
  #4
Medlem
Readyfreddies avatar
Riktigt bra politisk satir.
Rätt snäll men tydligen alldeles för vass för somliga.
Citat:
Steget Efter skapar satir. Men satiren kommer inte från vänster, inte från vänsterns självutnämnda underifrån-perspektiv. Det är satir som oftar sparkar vänstern på smalbenet – och som gör ont. Men enligt ett skitnödigt sosseri skapar Steget Efter rasistisk propaganda.
http://iotakt.se/ett-skitnodigt-sosseri/

Sen är ju frågan om politisk satir ska ligga här eller under politik?
Citera
2022-07-12, 10:01
  #5
Medlem
Författaren anger på sin Twitterprofil: "Utan inbördes ordning: barn, radhus, fru, Nato, F-skatt, Led Zeppelin, fil.kand., Israel, monarki, katt, Paul Auster, Miles Davis." - är det någon som vet vem upphovsmannen till Steget Efter faktiskt är?
Citera
2022-12-10, 19:00
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasmoln
Någon som är avlönad av SD.
De har noggrant dolt detta som de lögnare de är.
SD-politikern Christopher Jarnvall i Norrköping är inblandad.

Ett företag kallat E-commerce Solutions and Payments Scandinavia AB registrerat hos Ann-Marie Fahlander i Oxie tar emot pengar av de efterblivna som gillar denna dynga. Men det är givetvis i första hand skattefinansierat av SD precis som "Blattar bråk" på YouTube var.

Jag gillar inte att mina skattepengar går till sånt här skräp.
hur menar du skattefinansierat...
Gissar att du inte ens vet vad skatt är eftersom du aldrig behövt betala någon - bidragssosse som du är.
Citera
2022-12-11, 17:01
  #7
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snivlem
träffsäker, men naturligtvis redan rasiststämplad för att att han har mage att säga sanningen

Rasiststämplad, menar du när SD vill köra över svenskar för någon med utländsk bakgrund blivit mördad?
Citera
2022-12-12, 11:10
  #8
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Håll vänligen tråden till Steget Efter och aspekter som har med tecknade serier att göra; fristående politiska diskussioner hänvisas till andra trådar och underforum.

/Moderator
Citera
2022-12-12, 22:19
  #9
Medlem
Steget efter är en frisk fläkt, annars är man van vid att satir alltid har ett vänsterperspektiv. Träffsäkra iakttagelser, enligt mig.
Citera
2022-12-25, 22:08
  #10
Medlem
Rebali179s avatar
Steget Efter är nog i nästan samma klass som Hans Lindström var.
Dock klår nog ingen Hans Lindström
Citera
2024-03-18, 14:50
  #11
Medlem
Dansflugans avatar
Vad har hänt med Steget Efter? Jag har inte sett serierna på ett tag.
Citera
2024-03-18, 20:25
  #12
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dansflugan
Vad har hänt med Steget Efter? Jag har inte sett serierna på ett tag.
Kontot på X/Twitter är borta. Så det verkar som om personen bakom har slutat.

Hittade detta inlägg på X/twitter från 8/3 i år
Citat:
Nej, han har tydligen dragit sig tillbaka, och var en del av en duo där en av dem har gått bort. Så tragiskt om det stämmer.
https://x.com/olakallqvist/status/17...452524021?s=20
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback