Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-04-17, 03:55
  #13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobelol
Håller med dig. TS vet ju vad detta krampanfall berodde på. Detsamma gällde mig när det gällde benzo. Sa ingenting om mitt bruk till läkare. Fick lite stesolid. Dagen efter var man bra igen. Slapp staten betala för massa undersökningar.
Precis varför ska man berätta för mycket för? Ju mindre man berättar desto bättre.
Citera
2018-04-17, 04:38
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Precis varför ska man berätta för mycket för? Ju mindre man berättar desto bättre.

Precis. Krampanfall av tramadol är ju heller inte ovanligt. Det hör man ju talas om ofta.
Får man dock kramp/ep anfall utan att ha tagit nått. Ja då ska man garanterat uppsöka vård.
Men i detta fall vet vi ju alla vad TS kramp anfall berodde på. Luriga tramadol helt enkelt.
I mitt eget fall var det flunitrazolam rc bensen som orsakade det. Efter 1 veckas bruk av dem.
Jag drog hem dagen efter jag legat på sjukan över natten,.skippade röntgen av hjärnan mm då jag redan visste vad det berodde på fast läkarna tyckte jag skulle göra mer undersökningar. Då besparade jag staten lite pengar iaf.
Citera
2018-04-18, 20:27
  #15
Medlem
Fick ett grand mal anfall efter ett dagsintag på mer än 1500mg. Krampade stående, stel som en pinne föll jag baklänges ner i klinkersgolvet. Frugan ringde pling-plong. Kom tillbaka till medvetet tillstånd efter ca 15 min med ambulanspersonal runt mig.

In till akuten.
När jag klarnat lite fick jag panik p.g.a. intaget av tram så jag ställde mig upp, drog loss ekg, portacart mm. Och stolpade ut från akuten och tog bussen hem. Utan prover etc.

Smart för stunden då...borde nog stannat kvar för MR/CT undersökning känner jag nu i efterhand.

Ta't lungt med trammen!
Läskigt med dessa anfall.
Citera
2018-04-18, 22:33
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrwarp
Fick ett grand mal anfall efter ett dagsintag på mer än 1500mg. Krampade stående, stel som en pinne föll jag baklänges ner i klinkersgolvet. Frugan ringde pling-plong. Kom tillbaka till medvetet tillstånd efter ca 15 min med ambulanspersonal runt mig.

In till akuten.
När jag klarnat lite fick jag panik p.g.a. intaget av tram så jag ställde mig upp, drog loss ekg, portacart mm. Och stolpade ut från akuten och tog bussen hem. Utan prover etc.

Smart för stunden då...borde nog stannat kvar för MR/CT undersökning känner jag nu i efterhand.

Ta't lungt med trammen!
Läskigt med dessa anfall.

Varför stannade du inte kvar och fick stesolid? Det jorde jag efter mitt kramanfall. Fast dom frågade aldrig om andra undersökningar. Kan man få hjärnskada av krampanfallen?
Det enda jag kände var en jävla smärta i nacken och axlar.
Citera
2018-04-21, 08:13
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Varför ska man berätta att man tagit tram? Jag tycker det bästa är att hålla tyst om det. Annars kan man få problem med myndigheterna som soc och snutarna.
Visst är det allmänt känt att man är knarkare och polisen m.m vet om att man brukar narkotika så visst kan man berätta då, det gör ju ändå inget. Men varför förstöra sitt liv med att berätta att man brukar narkotika? Och framförallt om någon krampar eller får problem ska man alltid ringa 112 och påkalla ambulans, DET ÄR LIVSVIKTIGT.

Sluta snacka skit. Läkare rapporterar ingenting till varken soc eller någon snut oavsett vad du tagit innan du hamnade på akuten, eller om du ens kommer dit påtänd. Okej visst, är du söndersyrad och viftar med en kniv får du nog skit men annars kommer det inte hända ett jävla piss av att man berättar för läkare om sina drogvanor.
Citera
2018-04-21, 23:07
  #18
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nahjiky
Sluta snacka skit. Läkare rapporterar ingenting till varken soc eller någon snut oavsett vad du tagit innan du hamnade på akuten, eller om du ens kommer dit påtänd. Okej visst, är du söndersyrad och viftar med en kniv får du nog skit men annars kommer det inte hända ett jävla piss av att man berättar för läkare om sina drogvanor.
Ja, läkarna har ju tystnadsplikt. Men jag tycker ändå att det är onödigt att berätta. Men visst det är upp till var och en att berätta om man vill eller inte. Själv så berättade jag inte och jag ångrar det inte alls.
Citera
2018-05-22, 20:34
  #19
Medlem
raven101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobelol
Precis. Krampanfall av tramadol är ju heller inte ovanligt. Det hör man ju talas om ofta.
Får man dock kramp/ep anfall utan att ha tagit nått. Ja då ska man garanterat uppsöka vård.
Men i detta fall vet vi ju alla vad TS kramp anfall berodde på. Luriga tramadol helt enkelt.
I mitt eget fall var det flunitrazolam rc bensen som orsakade det. Efter 1 veckas bruk av dem.
Jag drog hem dagen efter jag legat på sjukan över natten,.skippade röntgen av hjärnan mm då jag redan visste vad det berodde på fast läkarna tyckte jag skulle göra mer undersökningar. Då besparade jag staten lite pengar iaf.

Av ren nyfikenhet, vilken rc-benzo utlöste ditt krampanfall?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback