Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-17, 01:41
  #1
Medlem
Det är vår verklighet nu som unga män att familj och släkt står i vägen för vår mognad, de måste bort, de gamla banden som varat i otaliga generationer måste förintas för att vi ska ha den minsta chans till överlevnad i det verkliga livet.

Jag vill bli av med mor och far så att jag kan börja utvecklas på egen hand till en självständig individ dvs noll kontakt, zero zip nada. De måste sluta lägga sig i mitt liv villkorslöst och jag börjar bli desperat. Jag känner ju mig själv och min viljestyrka är svajig, så det räcker inte att förklara mina önskningar för dem för de kommer aldrig ställa sig bakom mitt beslut att klara mig på egen hand.

Så jag tvingas göra nåt jävligt dumt som de inte kommer förlåta mig för, jag måste få dem att hata mig med hela sitt hjärta eller bättre, bli helt kyliga mot mig och tänka att, den där killen är bortom hjälp. Samtidigt får de inte "ana oråd" och skicka psyket på mig för att jag beter mig konstigt. Jag tänker lämna ett dårhus, inte flytta in i ett annat men som sagt, det får inte finnas någon återvändo det ska vara permanent.

Och ni vet hur jävla daltande och förlåtande människor är i det här samhället, mina päron är inget undantag. Det kommer med ett pris förstås för de lämnar en aldrig ifred. Så det måste vara oförlåtligt och tänk på att det är 60-talister vi snackar om. Jag klippte kontakten med dem i ett år men de välkomnade mig tillbaks, nu är jag lika ynklig och beroende av dem som innan.

Hur ska jag gå till väga?
Citera
2018-04-17, 02:40
  #2
Medlem
sfrges avatar
Föräldrar brukar ju lägga sig i. Det är ju inget konstigt. Du säger att du brutit med dom ett tag men att dom har välkomnat dig tillbaka.

Jag tycker du verkar väl egocentrisk.
Om du nyktrar till nu så kanske det känns bättre.
Citera
2018-04-17, 02:43
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Båtarna? Hur mycket har du druckit?

Jag tror att ts menar "bränna broarna"
Citera
2018-04-17, 02:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Föräldrar brukar ju lägga sig i. Det är ju inget konstigt. Du säger att du brutit med dom ett tag men att dom har välkomnat dig tillbaka.

Jag tycker du verkar väl egocentrisk.
Om du nyktrar till nu så kanske det känns bättre.

Ts kanske borde gå och lägga sig och tänka om i morgon. Familjen är det viktigaste en människa har. Så att bryta kontakten tror jag bara skadar er.
Citera
2018-04-17, 04:28
  #5
Medlem
Buffedbygods avatar
Kan bara säga att jag håller med. Först nu i sena 20-årsåldern har jag insett hur daltad man blivit med. Försöker att hålla mig med så lite kontakt som möjligt ifrån mina föräldrar. Man kan inte mogna mentalt när de lägger sig i ens liv.

Varför göra något så extremt dock? Sluta ringa och texta till dom eller vad du nu gör.
Citera
2018-04-17, 10:53
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quantumtheory
Det är vår verklighet nu som unga män att familj och släkt står i vägen för vår mognad, de måste bort, de gamla banden som varat i otaliga generationer måste förintas för att vi ska ha den minsta chans till överlevnad i det verkliga livet.

Jag vill bli av med mor och far så att jag kan börja utvecklas på egen hand till en självständig individ dvs noll kontakt, zero zip nada. De måste sluta lägga sig i mitt liv villkorslöst och jag börjar bli desperat. Jag känner ju mig själv och min viljestyrka är svajig, så det räcker inte att förklara mina önskningar för dem för de kommer aldrig ställa sig bakom mitt beslut att klara mig på egen hand.

Så jag tvingas göra nåt jävligt dumt som de inte kommer förlåta mig för, jag måste få dem att hata mig med hela sitt hjärta eller bättre, bli helt kyliga mot mig och tänka att, den där killen är bortom hjälp. Samtidigt får de inte "ana oråd" och skicka psyket på mig för att jag beter mig konstigt. Jag tänker lämna ett dårhus, inte flytta in i ett annat men som sagt, det får inte finnas någon återvändo det ska vara permanent.

Och ni vet hur jävla daltande och förlåtande människor är i det här samhället, mina päron är inget undantag. Det kommer med ett pris förstås för de lämnar en aldrig ifred. Så det måste vara oförlåtligt och tänk på att det är 60-talister vi snackar om. Jag klippte kontakten med dem i ett år men de välkomnade mig tillbaks, nu är jag lika ynklig och beroende av dem som innan.

Hur ska jag gå till väga?

DU kan ju börja med att betala tillbaka vad du har kostat dem.
Lär väl vara en ca 2 miljoner kronor.
Sedan är du fri....
Citera
2018-04-17, 11:23
  #7
Medlem
Stygotiuss avatar
Du har ju uppenbara psykiska problem, så det är kanske ingen bra idé. Om du nu vill bryta kontakten är det väl bara att meddela att du vill stå på egna ben och därför inte vill ha någon kontakt ett tag framöver. Sedan svarar du inte när de ringer m.m.

Idiotisk lösning att göra något som för dem att hata dig..
Citera
2018-04-17, 19:24
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Jag tror att ts menar "bränna broarna"
När vikingarna gick i land under sina härjningar beordrades de bränna båten de anlände på. Det stärkte modet och försäkrade att krigarna gav sitt allt i strid.
Citat:
Ursprungligen postat av Buffedbygod
Kan bara säga att jag håller med. Först nu i sena 20-årsåldern har jag insett hur daltad man blivit med. Försöker att hålla mig med så lite kontakt som möjligt ifrån mina föräldrar. Man kan inte mogna mentalt när de lägger sig i ens liv.

Varför göra något så extremt dock? Sluta ringa och texta till dom eller vad du nu gör.
Jag är en bortskämd snorvalp, förr eller senare kryper jag tillbaks till gemenskapen och tryggheten. Det var tillräckligt förödmjukande sist. Jag känner dig inte, du kanske har mer viljestyrka än jag men du säger ju sjäv att du är bortskämd. Det sätter spår i dig som är svåra att bli av med. Du kanske bara är bekväm med din situation för tillfället, men nån gång brister det.
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Du har ju uppenbara psykiska problem, så det är kanske ingen bra idé. Om du nu vill bryta kontakten är det väl bara att meddela att du vill stå på egna ben och därför inte vill ha någon kontakt ett tag framöver. Sedan svarar du inte när de ringer m.m.

Idiotisk lösning att göra något som för dem att hata dig..
Haha, du får det att verka som du begriper vad du säger. Jag har gjort vad du beskriver, men har du? Lätt att läxa upp någon nu för tiden, ingen behöver erfarenhet att styrka sina ord med online. Och så har man psykiska problem också, stora ord min vän.

Följ nu detta resonemang: Om man mår dåligt, är det en bra idé att fortsätta sitt livsmönster? Eller är det dags att införa förändring? Du behöver inte svara, korkskalle. Jag vet precis hur såna som du tänker, att man ska vara så förbaskat snusförnuftig hela tiden och aldrig ta några risker. Du är väl nöjd med ditt liv då antar jag.
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
DU kan ju börja med att betala tillbaka vad du har kostat dem.
Lär väl vara en ca 2 miljoner kronor.
Sedan är du fri....
Allvarliga förslag nu tack.
Citera
2018-04-17, 20:41
  #9
Medlem
FlintheartGlomgolds avatar
Att bryta kontakten med sina föräldrar är väldigt elakt (och själviskt). Är garanterat väldigt smärtsamt för dina föräldrar och du kommer nog att ångra det när du blir äldre förutsatt att du inte är en psykopat eller liknande. Säg istället till dina föräldrar att dom ska sluta med "daltandet" och att du vill klara dig själv. Var väldigt tydlig med det.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback