Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-16, 22:53
  #49
Medlem
Vänligen ta en titt på denna.

Jag spådde i början av året Oasmia som en av de stora vinnarna 2018.

Har hittills gått näst bäst, och inte ens börjat den riktiga resan.

God tur.
Citera
2018-05-10, 14:12
  #50
Medlem
Hehe jäävla tur man sålde över femman här!,,

Nu e frågan hur långt de dippar? Ema ska inte ge svar förän tidigast 60 dar.

Kan man hoppas på o plocka in den igen på 3-3,50?

Så hoppas man på ett rejs sen igen
Citera
2018-05-31, 11:26
  #51
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Hehe jäävla tur man sålde över femman här!,,

Nu e frågan hur långt de dippar? Ema ska inte ge svar förän tidigast 60 dar.

Kan man hoppas på o plocka in den igen på 3-3,50?

Så hoppas man på ett rejs sen igen
Nu börjar det ju dra ihop sig tycker man. Förlängning av lånet i en månad borde väl tyda på att man räknar med ett svar inom den perioden? Intressant läge och kursen borde ju inte dyka ner så mycket längre nu.
Citera
2018-07-23, 10:46
  #52
Medlem
ChristianXs avatar
Spännande idag. Runt klockan 14 kommer CHMP:s agenda som visar om man är med på agendan på månadens möte, och i så fall blir det besked på fredag.

http://www.ema.europa.eu/ema/index.j...01ac0580028d2a
Citera
2018-09-26, 14:06
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Vänligen ta en titt på denna.

Jag spådde i början av året Oasmia som en av de stora vinnarna 2018.

Har hittills gått näst bäst, och inte ens börjat den riktiga resan.

God tur.

Bengt min gode herre, vilken fin prediction, Resan har börjat nu iaf!
Citera
2018-09-27, 19:18
  #54
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vill3h
Bengt min gode herre, vilken fin prediction, Resan har börjat nu iaf!
Och den lär dessutom fortsätta. Potentialen är tämligen stor och riskerna minskat drastiskt. Hittills en av årets bästa aktier och kommer nog vara en av vinnarna nästa år också.
Citera
2018-10-03, 07:48
  #55
Medlem
Oasmia är ett bolag jag och en bekant har kartlagt under en längre tid. I princip hela min besparing, och pensionsförsäkring, ligger i detta bolag. Vi pratar närmare 600k aktier.

Kortsiktiga rörelser är fullständigt ointressant. Min exit i bolaget blir densamme som bolagets exit, vilket troligtvis innebär ett utköp från börsen. Min bedömning är att detta kan ske efter entry i USA, 2020 troligtvis.
Dock kan ett utköp ske tidigare beroende på utveckling.

Att gemene man inte har en aning om hur detta bolag skall värderas är inget konstigt.
Det jag vet med säkerhet är att det alltid korrigeras på sikt. Snart kommer de större drakarna dyka upp.
De som gör stora pengar på denna typ av bolag är sällan de otålmodiga "småspararna" utan det är de uthålliga trista gamla värdeinvesterarna som drar längsta strået. Jag har själv handlat läkemedelsaktier i snart 25 år.

Oasmia har en position just nu som är helt unik för ett svenskt småbolag, och jag är obrydd över hur kursen skuttar upp och ner på en 6-månadersperiod.

Kikar in här med ett inlägg lagom till jul, så förstår ni vad jag menar.

/Bengt
Citera
2018-10-05, 17:01
  #56
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Oasmia är ett bolag jag och en bekant har kartlagt under en längre tid. I princip hela min besparing, och pensionsförsäkring, ligger i detta bolag. Vi pratar närmare 600k aktier.

Kortsiktiga rörelser är fullständigt ointressant. Min exit i bolaget blir densamme som bolagets exit, vilket troligtvis innebär ett utköp från börsen. Min bedömning är att detta kan ske efter entry i USA, 2020 troligtvis.
Dock kan ett utköp ske tidigare beroende på utveckling.

Att gemene man inte har en aning om hur detta bolag skall värderas är inget konstigt.
Det jag vet med säkerhet är att det alltid korrigeras på sikt. Snart kommer de större drakarna dyka upp.
De som gör stora pengar på denna typ av bolag är sällan de otålmodiga "småspararna" utan det är de uthålliga trista gamla värdeinvesterarna som drar längsta strået. Jag har själv handlat läkemedelsaktier i snart 25 år.

Oasmia har en position just nu som är helt unik för ett svenskt småbolag, och jag är obrydd över hur kursen skuttar upp och ner på en 6-månadersperiod.

Kikar in här med ett inlägg lagom till jul, så förstår ni vad jag menar.

/Bengt
Visserligen är jag nybörjare med handel. Vad jag däremot inte är nybörjare på är läkemedel o då i formen att det ska in i kroppen.
Den här aktien var riktigt rolig en period även om den för tillfället är ett sorgebarn.
Men, ditt, att behålla är farligt.
Jag själv sitter med moderna läkemedel o har märkt hur patenter kringås då jag nu är inne på mitt tredje, liknande läkemedel på fyra år.
Konkurenterna kringår patenten genom att helt enkelt sno recepten för att sedan göra förbättringar. Då stendör det gamla.
Din inställning kan tyvärr ruinera dig. Så jag hoppas att du säljer i tid den dagen som konkurenten har snott receptet.
Citera
2018-10-09, 17:47
  #57
Medlem
Bettingpro1s avatar
Snart går tåget 👌😃
Citera
2018-10-10, 19:08
  #58
Medlem
Hirvis avatar
Är det bara den amerikanska man kan köpa?
Citera
2018-10-23, 07:44
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
Oasmia är ett bolag jag och en bekant har kartlagt under en längre tid. I princip hela min besparing, och pensionsförsäkring, ligger i detta bolag. Vi pratar närmare 600k aktier.


/Bengt

Du har hållt på med aktier i 25 år, och lägger alla ägg i en korg?
Det finns då folk till allt.
Citera
2018-10-27, 07:38
  #60
Medlem
Denna aktie hittade jag tack vare Bengt2017, och följt den sedan ca 1 år tillbaka.

Sjukt många triggers i närtid som kommer visa aktien/bolagets rätta värde enligt mig grovt undervärderad. Läs på själva vad som väntas komma just nu är det som att ta sig igenom en sandstorm men längre fram är det plogat och sandat
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback