Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-15, 20:00
  #37
Medlem
Carbuncles avatar
Fenwick är ett typiskt märke för husblattar. När jag och en affärsbekant var i Patagonien och fiskade steelhead hade vår värd Francisco just ett spö från Fenwick. Ett vitt dessutom...

Francisco är visserligen direktör inom kopparindustrin, men jag och min affärsbekant, som fiskar med Sage och Hardy, kunde inte låta bli att pika honom lite diskret medan vi fiskade av Rio Santa Cruz. Francisco tog det med jämnmod, och vi är fortfarande goda vänner.

Ja, jag säger Fenwick. Typisk blattemarkör.
Citera
2018-04-16, 21:52
  #38
Avstängd
mazedazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carbuncle
Fenwick är ett typiskt märke för husblattar. När jag och en affärsbekant var i Patagonien och fiskade steelhead hade vår värd Francisco just ett spö från Fenwick. Ett vitt dessutom...

Francisco är visserligen direktör inom kopparindustrin, men jag och min affärsbekant, som fiskar med Sage och Hardy, kunde inte låta bli att pika honom lite diskret medan vi fiskade av Rio Santa Cruz. Francisco tog det med jämnmod, och vi är fortfarande goda vänner.

Ja, jag säger Fenwick. Typisk blattemarkör.
Fiskar ens den sortens blattar som tråden handlar om?
En Francesco i Patagonien är ingen blatte eftersom han bor i sitt rätta hemland.
En blatte blir det inte förrän han kommer till Sverige.
Citera
2018-04-16, 22:08
  #39
Medlem
Carbuncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
Fiskar ens den sortens blattar som tråden handlar om?
En Francesco i Patagonien är ingen blatte eftersom han bor i sitt rätta hemland.
En blatte blir det inte förrän han kommer till Sverige.
Jo, men fatta! Ett VITT flugspö!

Franciscos fästmö Dagny är från USA och har försökt att få honom att åtminstone gå över till det amerikanska märket G. Loomis i grafitgrått eller smaragdgrönt. Men icke! Han fiskar med sina vita Fenwick som om det icke funnits en morgondag.
Citera
2018-04-17, 09:51
  #40
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engenberg
Vänta lite nu, det finns seriöst vuxna människor som vägrar ha/köpa saker inte för att det är produkten det är fel på, utan för att dom sett någon ha samma produkt, och därmed hatar produkten?. Här det är Rasism på dagisnivå eller bara en stor osäkerhet?.

Sen blir det ännu mer löjligt när det är mer svenskar som röker marlboro , då det existerar sisådär 8 miljoner mer svenskar än blattar i sverige.

Så nu knuter dom inte bara nävarna i fickan, utan dom tror att det är någon sorts "bojkott" att inte köpa marlboro .

Dessutom så är allt TS säger mer använt av svenskar, speciellt det folk kallar WT, så det är väl mer lämpande att kalla tråden "jag köper inte x för jag såg en blatte göra det"

En tråd som denna kan endast ha startas av en WT så.

Men för att inte gå offtopic, så är Canada goose det närmaste som jag aldrig sett någon svensk köpa, kanske lite för mycket att spendera på en jacka.

Sen så måste ju TS vara urtypen av svennen som knyter näven i fickan och gör trådar på fs medans han håller käft IRL.

Nej.

Jag har aldrig hållit käft IRL, även om jag mycket väl vet att jag hade tjänat fruktansvärt mycket på att göra det. Men till skillnad mot vad du tror så lever jag som jag lär.

Exempel:

Jag har sopat ner både en och två blattar som uppenbart försökt blåsa pensionärer
genom distraktion i kombination med stöldförsök.

Ett annat exempel är när jag som 16-årig gymnasieelev i en skola som helt dominerades av stans värsta blattar aktivt tog ställning mot invandring. Överlevde, och fick cred av vissa blattar för att jag inte hymlade.

Den här tråden är till för oss som inte använder vissa produkter (i Sverige, inte internationellt) för att vi inte vill förknippas med någon som helst blattekultur.
Jag har, till exempel, inga som helst problem med att köpa ett paket Marlboro i Kambodja.

Jag tvivlar inte heller på att, för att ta Marlboroexemplet, att det är fler svenskar än blattar (än så länge) som väljer detta märke, men detta beror ju bara såklart på att Svenskar dominerar populationen i Sverige.

De Svenskar som idag röker Marlboro är de som inte har fattat kopplingen, det vill säga Svenskar som inte har upplevt avigsidorna av mångkulturen, än. Där har du dina WT, som du gillar att benämna folk som.

Nu fattar ju jag, givetvis, att du är en blatte. Det märks, i och med hur du stavar och uttrycker dig.

Det är därför du inte fattar tråden.
__________________
Senast redigerad av Pitschka 2018-04-17 kl. 09:56.
Citera
2018-04-17, 09:55
  #41
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyserSozemdf
Halvlugnt ja, men det är fortfarande en stark DT stämpel man får, tyvärr. Man uppfattas väl som en kaxig restaurang ägare typ. Att spela högmusik i de fantastiska högtalarna jag har i stan är ett stort nej. Kanske jag som har komplex men många blatte vänner delar min känsla - de väljer istället Volvo.

Vänligen, vad är en "DT stämpel"?

Bara nyfiken.
Citera
2018-04-22, 22:35
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Vänligen, vad är en "DT stämpel"?

Bara nyfiken.

Med DT menas disco turk. Att man är en stökig blatte som tar plats och tror sig vara väldigt cool på nåt vis. DTn kör ofta BMW/Audi då det ger street cred i den bubbla han lever i.
Citera
2018-04-24, 22:55
  #43
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyserSozemdf
Med DT menas disco turk. Att man är en stökig blatte som tar plats och tror sig vara väldigt cool på nåt vis. DTn kör ofta BMW/Audi då det ger street cred i den bubbla han lever i.

Jag fattar.

Fast Discoturk?

Det där är ju bara standard turkbeteende? Jag menar, det är ju inte precis så att det är skillnad på gemene turk?

Vad menar du skiljer en "Discoturk" från en vanlig turk?
Citera
2018-04-24, 23:10
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Det där är ju bara standard turkbeteende? Jag menar, det är ju inte precis så att det är skillnad på gemene turk?

Självklart är det skillnad på turkar emellan, tror du att en välintegrerad turk beter sig likadant som turken som hänger i Rinkeby centrum? Sen är det också ett faktum att majoriteten av turkar som invandrat till Sverige kommer från en viss region som främst är känt för sitt jordbruk - bönder alltså. Det är större skillnad på en turk från västkusten och öst än en svensk och polack.
Citera
2018-04-28, 13:09
  #45
Medlem
Challenger-74s avatar
Min arbetsplats kryllar av Nema-invandrare, eritrianer och somalier och det som förenar samtliga av dessa är en förkärlek för DG- och MK-bling. Snubbarna stoltserar mer än gärna med sina DG-bältesspännen och DG-pikétröjor medan brudarna har sina handväskor solbrillor.

Något annar som har slagit mig är deras fabläss för olika typer av ”racingkläder”. Det är så mycket patchar, broderier och annat skit på kläderna så jag tror att de är med i något speedway-lag alternativt kör någon form av stockcar-racing.

Jag utgår dessutom kallt från att det mesta av det är stöldgods.
Citera
2018-05-14, 18:40
  #46
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeyserSozemdf
Självklart är det skillnad på turkar emellan, tror du att en välintegrerad turk beter sig likadant som turken som hänger i Rinkeby centrum? Sen är det också ett faktum att majoriteten av turkar som invandrat till Sverige kommer från en viss region som främst är känt för sitt jordbruk - bönder alltså. Det är större skillnad på en turk från västkusten och öst än en svensk och polack.

Välintegrerad Turk?

Är du full?

Det finns inga välintegrerade muskingar.

Du förstår, det krävs väldigt, väldigt lite för att skrapa av de till synes polerade fernissan hos en svartskalle för att denne ska påvisa sin sanna natur...
Citera
2018-05-14, 18:58
  #47
Medlem
sillåpotatiss avatar
semester på gotland
gucci
mercedes bens, bmv
Citera
2018-05-14, 20:16
  #48
Medlem
MartinStLouiss avatar
-Adidaskläder (alltid med luvan uppe).
-Nu är det också ganska populärt med små handväskor som hänger över axeln och går ner på magen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback