Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-16, 18:41
  #1
Medlem
woofers avatar
Mina köksstommar är ur ikeas faktumserie som dom flesta säkert vet så tillverkas inte denna serie längre och är ersatt av deras metodserie. I en av dom lådhurtsar jag har så är det en låg låda och två djupa. Är det möjligt att byta ut en av dom djupa mot två av lådorna ur ikeas nuvarande metodserie? Typ följande:

https://www.ikea.com/se/sv/catalog/p...628/#/60221447

Det blir alltså från en hurts med 3 lådor i dag till en hurts med 4 lådor (eller möjligen 5)

Det ser ju ut att vara exakt samma typ av låda på utseendet. Att jag får borra några passande nya monteringshål i mina gamla stommar är jag medveten om men är det någon som vet om det är mer krångel än så? Passar dom sen gällande djup och bred?
Citera
2018-04-16, 20:12
  #2
Medlem
Senapstjuvens avatar
Tror inte djup och bredd är några problem, men hur hade du tänkt göra med lådfronterna?

Hur höga är dina nuvarande lådfronter?
Citera
2018-04-16, 21:57
  #3
Medlem
woofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senapstjuven
Tror inte djup och bredd är några problem, men hur hade du tänkt göra med lådfronterna?

Hur höga är dina nuvarande lådfronter?

Å fan det har dom också ändrat på, det stämmer ju inte alls med dom gamla måtten. Jävla ikea...
Är kanske tveksamt om det är värt att krångla på...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback