Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-16, 18:52
  #1
Medlem
Som rubriken lyder. Varför skaffar folk hundar när dem inte kan gå ut med dem, ber andra gå ut med dem, låter sina hund skita på tomten. Detta hatar jag. Min tjej släpper ut hunden vilket resulterat i massor med skit överallt ute sen i höstas. Förstår inte detta.

När inte hunden kommer ut märker jag hur den slickar upp sitt kiss, vilket är vidrigt. Detta beteende märker jag på många hundar när de inte blir rastade tillräckligt..hatar detta. Varför ska folk skaffa fanskapet när man inte gillar att va ute med hunden 365 dagar/året!
Citera
2018-04-16, 18:56
  #2
Medlem
199702042s avatar
Det är väl bara trevligt med en bakgårds-hund som ylar och skäller på förbipasserande dagarna i ända?
Skämt åsido, folk är idioter, börja med att säga åt din tjej istället....?

Men svar på din fråga, de flesta tänker kortsiktigt, och några andra tänker med kuken.
Citera
2018-04-16, 19:14
  #3
Medlem
TuckerandDales avatar
För att folk är korkade och inte tänker på att hunden ska passa in i deras liv.

Gillar man inte att motionera i ur och skur så ska man inte skaffa hund.
Citera
2018-04-16, 19:50
  #4
Medlem
DirtyNorths avatar
Finns hundar som behöver mindre motion än andra, men det betyder inte att dom inte behöver något alls. Många tänker nog inte på det när dom skaffar hund tyvärr utan går mest efter utseende.

Att rasta sin hund på gården kan vara bra, skulle jag gärna kunna göra ibland. Men inte bara att rasta på gården utan även stimulera den på andra sätt. Har man varit ute och cyklat eller låtit den springa i skogen så den är trött och nöjd är det inte alltid den vill ut och gå långt sen.

Många jobbar så dom inte kan gå ut med hunden själv under dagen och anlitar folk som kan göra det åt en, ser inget fel med det bara man aktiverar sin hund tillräckligt annars.
Skulle aldrig klara av att ha min hund om jag inte lät den motionera tillräckligt. Hunden skulle bli galen och jag galen på hunden.

Sen är ju inte motion allt för hunden. Den måste stimuleras psykiskt också för att må bra, inte bara fysiskt.
Citera
2018-04-16, 20:04
  #5
Medlem
Folk som inte rastar sina hundar borde verkligen inte ha hund. Stackars hundar!
Citera
2018-04-16, 20:05
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkomcface
Fråga din flickvän va fan det är på fel på henne först innan du startar en tråd. Du borde få svar snabbare ifrån henne än här på flash.


mvh

Håller med.

TS, vad fick du för svar?
Citera
2018-04-16, 21:17
  #7
Medlem
Jag har en mops och vissa dagar är det som att gå ut med en bojsten kommer kommer 100m in i skogen och sen hem.

Ibland kan vi knata runt i 5km utan problem dock så går det inte fort.

Fick hunden på köpet skulle aldrig köpt den själv.
Citera
2018-04-16, 21:35
  #8
Medlem
För att de vill ha någon litet keldjur att gosa med men tänker inte på att "oh shit, jag jobbar åtta timmar om dagen och har tre asjobbiga barn".
Citera
2018-04-17, 01:24
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 9204moki
Som rubriken lyder. Varför skaffar folk hundar när dem inte kan gå ut med dem, ber andra gå ut med dem, låter sina hund skita på tomten. Detta hatar jag. Min tjej släpper ut hunden vilket resulterat i massor med skit överallt ute sen i höstas. Förstår inte detta.

När inte hunden kommer ut märker jag hur den slickar upp sitt kiss, vilket är vidrigt. Detta beteende märker jag på många hundar när de inte blir rastade tillräckligt..hatar detta. Varför ska folk skaffa fanskapet när man inte gillar att va ute med hunden 365 dagar/året!

Om man skaffar en hund liksom alla andra husdjur så har man ett ansvar. Att ha en hund är ett STORT ansvar. Hunden skall ha mat och motion varje dag, flera gånger dessutom.
Citera
2018-04-18, 01:10
  #10
Medlem
Hundviskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 20152015
Om man skaffar en hund liksom alla andra husdjur så har man ett ansvar. Att ha en hund är ett STORT ansvar. Hunden skall ha mat och motion varje dag, flera gånger dessutom.
Alla hundraser behöver inte motion. Chihuahuor och mopsar tex behöver inte motion.
Citera
2018-04-18, 01:35
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundviskaren
Alla hundraser behöver inte motion. Chihuahuor och mopsar tex behöver inte motion.

Även små hundar mår bra av motion. Jag känner flertalet som har hundar av de två raser du nämnde och dom älskar att vara ute och promenera.
Citera
2018-04-18, 11:16
  #12
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9204moki
Som rubriken lyder. Varför skaffar folk hundar när dem inte kan gå ut med dem, ber andra gå ut med dem, låter sina hund skita på tomten. Detta hatar jag. Min tjej släpper ut hunden vilket resulterat i massor med skit överallt ute sen i höstas. Förstår inte detta.

När inte hunden kommer ut märker jag hur den slickar upp sitt kiss, vilket är vidrigt. Detta beteende märker jag på många hundar när de inte blir rastade tillräckligt..hatar detta. Varför ska folk skaffa fanskapet när man inte gillar att va ute med hunden 365 dagar/året!
De flesta rastar sina hundar.
De personer du pratar om är ett ytterst fåtal idioter.
Frågan du bör ställa är hur du kan vara tillsammans med en idiot som gillar att ha urin o avföring i sin bostad?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback