• 27 130 online
  • 1 165 044 medlemmar
  • 60 152 189 inlägg
2018-03-29, 14:27
Medlem
PsychoChillers avatar
Justin Cronins mästerverk ska bli tv-serie. För er som inte läst böckerna kan jag berätta att det är en postapokalyptisk trilogi som sträcker sig över ett millennium, men huvuddelen av handlingen utspelar sig ca hundra år efter apokalypsen. Trilogin har jämförts med The Stand och visst finns det likheter men personligen tycker jag att The Passage är vida överlägsna böcker, främst på grund av Cronins nästintill poetiska språkbruk som gör The Passage till en så vacker läsupplevelse. Det hoppas jag att producenterna lyckas överföra till tv-serien. Valet av skådespelare har jag inte mycket att säga då dom flesta är okända för mig. Mark-Paul Gosselaar är säkert en duglig Wolgast och baserat på hans insats i Bloodline tror jag att Jamie McShane är ett suveränt val till att spela Tim Fanning.

Förväntningar? Synpunkter?

https://imdb.com/title/tt1074206/
Citera
2018-03-30, 13:39
Medlem
PsychoChillers avatar
Jag läste precis det här:

Citat:
As part of the creative changes, the storylines of three characters in the original pilot, Alicia Donadio, Peter Jaxon and Sarah Fisher, have been eliminated, and the actors who played them are departing the project.

Ingen Donadio, Jaxon eller Fisher betyder att jag inte kommer att se den här serien. Fox är ena jävla kukrövshoror. Hoppas serien floppar, JÄÄÄÄÄÄVLA SKIIIIIIIT.
Citera
2018-04-16, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag läste precis det här:

Ingen Donadio, Jaxon eller Fisher betyder att jag inte kommer att se den här serien. Fox är ena jävla kukrövshoror. Hoppas serien floppar, JÄÄÄÄÄÄVLA SKIIIIIIIT.

Nä det funkar inte då. Framförallt inte utan Alicia..... iof är alla de 3 bärande
Citera
2018-04-16, 17:41
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Nä det funkar inte då. Framförallt inte utan Alicia..... iof är alla de 3 bärande

Nej, jag fattar inte att man släpper Alicia Blades och två andra apostlar, det blir ju inte The Passage utan dom. Fox är ju inte känt för bra serier men vad fan... kunde dom inte ha hittat sämre böcker att våldta?
Citera