Citat:
Ursprungligen postat av
lobstok
edit:stämmer det att dessa billiga moser på svenska sajter är fake?
Först hade jag en men fästena gick sönder och jag tror den blev slö och ovass
Så är nu sugen på en modell där man kan byta ut kniven
En annan kunde man knappt klippa fast den kopplades med sladd
Så nu letar jag efter en tyst, utan batterier och med reservdelskniv
Vilken färg och modell var det på den/dem som du hade som gick sönder? Jag är sugen på att testa en Moser 1400, för att se om den är så bra som vissa påstår, och om den kan konkurrera ut min gamla Philips. Men alla skriverier på nätet om fejk-klippare får mig att tveka lite.
Här är en indier som visar upp en Moser 1400 som han påstår är fejk och en som ska vara äkta:
https://www.youtube.com/watch?v=ugHhf97bFIk&t=298s Men de är röda och vita, alla som jag hittar i de svenska butikerna är "Silver edition", och den färgen finns å andra sidan inte ens med i Mosers produktatalog. Samtidigt känns det väldigt konstigt att stora svenska återförsäljare som Elgiganten, NetOneNet och Webbhallen skulle ha så dålig koll att de sålde några taskiga kinakopior. Dessutom säljer tyska MediaMarkt silverversionen. Men jag känner mig rätt konfunderad nu...
Sen finns det en model som heter Moser Opal hos de svenska återförsäljarna också. Den är 200 kr dyrare än 1400, men då finns den med i Mosers produktkatalog och ska tydligen vara lite uppdaterad och bättre än den gamla 1400. Kanske är det bättre att satsa på den?