Flashback bygger pepparkakshus!
2018-04-16, 10:19
Medlem
Flamongos avatar
Tjejen hann inte få 4 av sina småpaket med babykläder till vår till kommande innan lagen slog till ..
Det var ju bara å skita i å hämta ut paketen som i samlat värde var typ 35-40 spänn när det lades på 300 spänn (75x4) för att få ut dom...och samt att vi nuförtiden gör allt för att inte använda Postnord när vi beställer nåt från nätet ...

jag tror ju inte vi är dom enda som bojkottar nu, dom så vi får väl se hur lång tid det går innan dom grävt färdigt sin egen grav ...
Citera
2018-04-16, 10:22
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flamongo
Tjejen hann inte få 4 av sina småpaket med babykläder till vår till kommande innan lagen slog till ..
Det var ju bara å skita i å hämta ut paketen som i samlat värde var typ 35-40 spänn när det lades på 300 spänn (75x4) för att få ut dom...och samt att vi nuförtiden gör allt för att inte använda Postnord när vi beställer nåt från nätet ...

jag tror ju inte vi är dom enda som bojkottar nu, dom så vi får väl se hur lång tid det går innan dom grävt färdigt sin egen grav ...
Det var nog tur ni inte löste ut dom det är så mycket gifter i kinesiska plastleksaker och syntetkläder att dom aldrig skulle få säljas i Sverige ändå.
Citera
2018-04-16, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Är paketet skickat som rekommenderat får du titta på det kinesiska trackingnummret.
Nej, det är skickat från USA, spårbart - USPS, och varken det nummer som USPS skickat med eller det kollinr som stod i tullförsändelsen fungerar att söka med hos postnord. Vilket nr ska man förvänta sig fungerar?
Citera
2018-04-16, 10:38
Medlem
Separatistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Du bör ha ditt paket på närmast utlämningsställe inom 2-3 dagar efter det skickats ut.

It ain't working!

Betalade 79 kr för ett paket för 4 kr. Det är flera veckor sedan.

Jag kommer att överklaga beslutet, så att de får mer att göra.
Citera
2018-04-16, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtAngle
Mina första par skor från Aliexpress kom utan avgift. Har storlek 42/43 och beställde 43.

Passade perfekt.

Det finns ju även reviews med bilder där folk från sverige osv har bild och storlek på produkten och visar i förväg hur stor/liten plagget är.
Storleken brukar inte ställa till något problem, bara att mäta foten med tumstock. Däremot doften, skinnskor/väskor verkar vara gjorda i skinn, berett i någon gudsförgäten håla i Bangladesh (?), det stinker kemikalier som inte försvinner på månader. Man måste uppleva det för att tro på det.
Senast redigerad av gold-teeth 2018-04-16 kl. 10:41.
Citera
2018-04-16, 10:44
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tranflatek
Nej, det är skickat från USA, spårbart - USPS, och varken det nummer som USPS skickat med eller det kollinr som stod i tullförsändelsen fungerar att söka med hos postnord. Vilket nr ska man förvänta sig fungerar?
Börjar trackingnummret med 9202 så är det USPS nummer du skall gå på. Pn nummer är bara för momshanteringen inte för spårbarhet av paketet.
Citera
2018-04-16, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElvisFan
PostNord kan knappast vara överraskat över paketberget som inte hämtats ut. Det förstod vem som helst. PostNord bidrar nu till ännu mer miljöpåverkan genom att skicka tillbaka allt.

tvärtom miljöpåverkan minskar med tanke på inflödet av paket har ju minskat betydligt mer än de 400000 som skickas tillbaka

t
Citera
2018-04-16, 11:15
Medlem
Hur är det med mindre saker som skickas som brev? Fastnar sånt också?
Citera
2018-04-16, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Hur är det med mindre saker som skickas som brev? Fastnar sånt också?

Ja
Citera
2018-04-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gold-teeth
Storleken brukar inte ställa till något problem, bara att mäta foten med tumstock. Däremot doften, skinnskor/väskor verkar vara gjorda i skinn, berett i någon gudsförgäten håla i Bangladesh (?), det stinker kemikalier som inte försvinner på månader. Man måste uppleva det för att tro på det.
Ok fokuserade mest på sneakers. Finns inga här förutom på footlocker där dom kostar 1200 kr.

Kan bara köpa nice sneakers på amerikanska hemsidor till samma pris som i Sverige, fast nu är det med avgift så det blir dyrare.

Det gick bra med dom jag köpte från Ali iallafall. Var nöjd och chockad att det ens fanns.
Citera
2018-04-16, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawwazx12
Ja

Finns det verkligen tulldeklaration på sånt, eller öppnar de paketen och kontrollerar vad som är i?
Citera
2018-04-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkurtAngle
Ok fokuserade mest på sneakers. Finns inga här förutom på footlocker där dom kostar 1200 kr.

Kan bara köpa nice sneakers på amerikanska hemsidor till samma pris som i Sverige, fast nu är det med avgift så det blir dyrare.

Det gick bra med dom jag köpte från Ali iallafall. Var nöjd och chockad att det ens fanns.
Visst, kul, jag köpte ett par antagligen-super-äkta-Nike-sneakers till dottern. Absolut inget fel på dem. För en spottstyver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in