Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-14, 23:27
  #13
Medlem
Tack
fick höra att huden förnyar sig var trettionde dag eller något sånt. Hoppas att mina brännskador och rynkor inte syns då
Citera
2018-04-14, 23:32
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Är 32 men har inte fått en enda rynka än så länge och folk tycker jag ser ut som 20. Rekommenderar mycket alkohol, droger, sol, skräpmat, inte mycket fysisk aktivitet. Så har jag levt. Acceptera att det är genetiskt hur du ser ut.
Knark konserverar har jag hört...
Citera
2018-04-14, 23:34
  #15
Medlem
Ajembacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
Är 32 men har inte fått en enda rynka än så länge och folk tycker jag ser ut som 20. Rekommenderar mycket alkohol, droger, sol, skräpmat, inte mycket fysisk aktivitet. Så har jag levt. Acceptera att det är genetiskt hur du ser ut.

Ja, det är väl nog så sant att det handlar om gener i de flesta fall.
Om inte annat var det ett ganska roligt inlägg
Citera
2018-04-15, 10:30
  #16
Medlem
För att förebygga rynkor och slapp hud så är det bra att:
*Skydda huden mot sol
*Äta bra kost som är rik på protein, vitaminer, mineraler och antioxidanter
*Motionera
Som daglig hudvård smörjer jag ansikte, hals och dekolletage med en blandning av arganolja och aloe vera.

För att få bort rynkor och förbättra hudens kvalitet så tycker jag att microneedling och radiofrekvensbehandlingar fungerar jättebra. Jag blir 41 i sommar och för något år sedan upptäckte jag några smårynkor vid ögonen, men efter några behandlingar med nålar och värme är de helt borta.
Citera
2018-04-15, 13:55
  #17
Medlem
NickLidstroms avatar
Ät skräpmat, drick mycket alkohol, ha en fuckad dygnsrytm, motionera mycket, allt handlar om balans.
Citera
2018-04-15, 13:56
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zookie
jag märker nu när solen kommer fram att jag har fått ett par nya rynkor. Inte alls kontra ett år sedan.. Har extrem åldersnoja! Jag vill inte gära en botoxbehandling direkt eftersom att jag är ung men vill ändå återställa mig så mycket som jag kan. Citronvatten med gurkor, funkar det?

Hjälp sökes?!

sluta med tobak, och knark, dra ner på vinet och annan alkohol. träna mer och ät nyttigare.
Citera
2018-04-15, 19:48
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tZx-73Rq
Hur får du ut vätskan? Tvärsnitt?

Japp. Jag tar en liten kniv och snittar den, då kommer det vara typ en fastare ”gele” där inne som jag försiktigt snittar lite med kniven (utan att förstöra ”ytterskalet”) så vätskan lättare kommer fram. Sen lägger jag det i ansiktet direkt från självaste ”lövet”. Sorry, väldigt dålig förklaring men vet inte hur jag ska förklara.

Lägger det även i håret när jag har tid, sover och sen tvättar. Händer inte så ofta då jag har väldigt långt hår och orkar inte ha ihjäl växten

Det är oerhört bra för din hud.
__________________
Senast redigerad av Krystalwhite 2018-04-15 kl. 19:51.
Citera
2018-04-15, 21:56
  #20
Medlem
Ringleaders avatar
Det bästa "knepet" är ett hälsosamt leverne.
Citera
2018-04-16, 23:35
  #21
Medlem
tZx-73Rqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krystalwhite
Japp. Jag tar en liten kniv och snittar den, då kommer det vara typ en fastare ”gele” där inne som jag försiktigt snittar lite med kniven (utan att förstöra ”ytterskalet”) så vätskan lättare kommer fram. Sen lägger jag det i ansiktet direkt från självaste ”lövet”. Sorry, väldigt dålig förklaring men vet inte hur jag ska förklara.

Lägger det även i håret när jag har tid, sover och sen tvättar. Händer inte så ofta då jag har väldigt långt hår och orkar inte ha ihjäl växten

Det är oerhört bra för din hud.

Tyckte det var mycket bra förklarat! Tack ska du ha
Citera
2018-04-18, 10:41
  #22
Medlem
Mosbulles avatar
Sova mycket. Mitt tips till dig.
Citera
2018-04-18, 10:56
  #23
Medlem
Jaifies avatar
Vitamin C och återfuktande krämer is the good $#1T.
Citera
2018-04-18, 11:01
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zookie
jag märker nu när solen kommer fram att jag har fått ett par nya rynkor. Inte alls kontra ett år sedan.. Har extrem åldersnoja! Jag vill inte gära en botoxbehandling direkt eftersom att jag är ung men vill ändå återställa mig så mycket som jag kan. Citronvatten med gurkor, funkar det?

Hjälp sökes?!
Rekommenderar Propyless. Samt att din foundation har hög SPF.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback