• 28 169 online
  • 1 184 483 medlemmar
  • 61 221 434 inlägg
2018-04-15, 20:38
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ser med spänning fram emot kommentarsspåret!

Ja, bara det att både Liam och Thorsten gör ju att man måste köpa den Kommer kännas konstigt att se den i HD dock, det är mer en film som gör sig bra i knastrig VHS-kvalitet
Citera
2018-04-16, 10:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Ja, bara det att både Liam och Thorsten gör ju att man måste köpa den Kommer kännas konstigt att se den i HD dock, det är mer en film som gör sig bra i knastrig VHS-kvalitet

Haha ja precis, man ska få samma känsla som då man såg Nattbuss 807 och 30:e November på VHS första gången då man gick i högstadiet och hyrde dom plus Sökarna på nött VHS-kopia!
Citera
2018-04-22, 17:44
Avstängd
nils.flygels avatar
Citat:
Är det någon som tänkt på hur jävla snabbt de fixar mötet på skolan?
Gurras pappa kommer med vaga utpressningshot mot studierektorn, som säger "Okej, jag hämtar grabbarna!" och går till deras klassrum.
När han sedan hämtat grabbarna är redan rektorn OCH Andys och Jockes föräldrar på plats. Och studierektorn har ju varit upptagen med att hämta ungarna, så är det Gurras pappa som på egen hand sökt upp rektorn och ringt de andras föräldrar och sett till att de kommit på detta akutmöte, allt på mindre än en kvart? Vilken jävla tur att att alla kunde komma med så kort varsel

Hela Sökarna utspelas i ett parallellt universum, en parodi på vår värld. Naturlagarna där skiljer sig från det vi är vana vid.
Citera
2018-05-10, 16:50
Medlem
Dobbelss avatar
Citat:
Kommer kännas konstigt att se den i HD dock, det är mer en film som gör sig bra i knastrig VHS-kvalitet
Källmaterialet för utgåvan verkar vara en visningskopia, baserat på kornbilden och kantskärpan i överlag. Den har inte genomgått någon restaurering öht vad jag kan se (en hel del damm, smuts, slitage etc), så den ser mycket mer ut som en biofilm från 90-talet än vad du kanske förväntar dig från Arrow. Rent kultmässigt är det ju charmigt, definitivt bättre än äldre utgåvor av filmen, men de flesta scenerna skulle ha kunnat sett mycket bättre ut om de hade scannat kameranegativet eller en mellankopia. Skälet till att jag säger de flesta scenerna och inte alla är för att flertalet sekvenser har genomgått en optisk kopiering och då försämras bildkvalitén avsevärt. Då hjälper det bara marginellt att utgå ifrån det klippta negativet.

Kommentatorspåret var väldigt intressant att lyssna på, även om det ibland blev lite tyst. Ska kolla på resten av bonusmaterialet. Snyggt med olika artwork på pappfodralet kontra inlagan.

EDIT: Jag köpte/såg Blu-Rayutgåvan. Vet inte hur DVD:n är.
Senast redigerad av Dobbels 2018-05-10 kl. 16:58.
Citera
2018-05-23, 20:56
Medlem
Hur går det med Sökarna 3? Nån som vet?
Citera
2018-05-23, 21:22
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dobbels
Källmaterialet för utgåvan verkar vara en visningskopia, baserat på kornbilden och kantskärpan i överlag. Den har inte genomgått någon restaurering öht vad jag kan se (en hel del damm, smuts, slitage etc), så den ser mycket mer ut som en biofilm från 90-talet än vad du kanske förväntar dig från Arrow. Rent kultmässigt är det ju charmigt, definitivt bättre än äldre utgåvor av filmen, men de flesta scenerna skulle ha kunnat sett mycket bättre ut om de hade scannat kameranegativet eller en mellankopia. Skälet till att jag säger de flesta scenerna och inte alla är för att flertalet sekvenser har genomgått en optisk kopiering och då försämras bildkvalitén avsevärt. Då hjälper det bara marginellt att utgå ifrån det klippta negativet.

Kommentatorspåret var väldigt intressant att lyssna på, även om det ibland blev lite tyst. Ska kolla på resten av bonusmaterialet. Snyggt med olika artwork på pappfodralet kontra inlagan.

EDIT: Jag köpte/såg Blu-Rayutgåvan. Vet inte hur DVD:n är.
Vore ju givetvis kul om de som har filmrättigheterna kunde skrapa fram en ordentlig Blu-Ray version, men att de är så här lata/snåla med Blu-Ray utgåvan, kanske är passande. Sökarna på Blu-Ray bevarar med andra ord den där skrotkänslan som man associerar med B-filmer av den här sorten (Stockholmsnatt, Ingen Kan Älska Som Vi, Nattbus 807 etc.), vore liksom inte Sökarna utan den där klassiska B-filmskvaliteten

Vi får hoppas att Blu-Ray utgåvan säljer bra så att de ordnar fram en digitally remastered version också, och att övriga svenska B-filmskultklassiker av den här sorten också får sig deras Blu-Ray utgåvor.
Senast redigerad av EliasAlucard 2018-05-23 kl. 22:18.
Citera
2018-05-31, 15:38
Medlem
XtraXs avatar
När Jocke och Tony sitter i cellen häller de upp vad jag antar är sprit i mjölkpaket, varför? Finns det inga glas eller muggar.
Citera
2018-05-31, 20:20
Avstängd
Dr.Feelgood.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
När Jocke och Tony sitter i cellen häller de upp vad jag antar är sprit i mjölkpaket, varför? Finns det inga glas eller muggar.

Är väl för att det inte ska synas om någon skulle komma in
Citera
2018-05-31, 22:16
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Feelgood.
Är väl för att det inte ska synas om någon skulle komma in

De verkar ju kunna göra precis vad de vill i det fängelset. Men är förmodligen som du säger.
Citera