Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-15, 04:05
  #649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Vad säger du? Ok du har förmodligen aldrig varit utanför Sverige.
Om du ärlig ge mig ett svar. Vad ska jag säga till minna döttrar????

Snälla alla här, Vem bekostar en kuk. Kan vi inte sluta betala skatt för allt denna regering gör mot oss och tillåter att kuk ska vara på byggnad. Jäkligt.sjukt
Citera
2018-04-15, 04:23
  #650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zampras
Du, har du barn? vad ska jag säga till mina små flickor!

Du är förmodligen inte klar i skallen. Man kan väll måla andrar objekt om det är så viktigt.
Blir så förbannad på din replik. Svara mig hur skulle du förklarat för dina barn? Omskuren kuk är det inga som har utom sjukdom...

Ps, jäkla tönt.. Kan väll måla blommor mm, har du så liten kuk så du protesterar

Inte kar skalen? vad menar du... jäkla påhopp. mina barn undrar över en målning!!! Vad säger du till dina barn? har gått på deras åsikt. Sen kan du prata klarspråk fattar du
Citera
2018-04-15, 06:49
  #651
Medlem
AlfaQhards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.James
Mysigt värre. Känns som könsdiskriminering på högsta nivån. När får man se en vagina?

Organet är könsstympat, om man ska sätta upp en fitta kommer den säkert också vara stympad och skuren i. Vilket inte bara är äckligt, tänk om man börjar måla stora organ som är sönderskurna?
Citera
2018-04-15, 07:53
  #652
Medlem
Vad är skillnaden mot att skicka en dick-pic?
Borde gå att anmäla konstnären på samma grunder
Citera
2018-04-15, 08:07
  #653
Medlem
mazdarikards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vad är problemet, att den är blå?

Problemet är att kuken inte är omskuren. PK-fittan som målat kuken är en jävla rasist och respekterar inte Sveriges alla muhammedaner.
Citera
2018-04-15, 08:12
  #654
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsurewasntme
Intressant att du tar upp förargelseväckande beteende. Jag vet i alla fall var jag tycker att gränsen borde gå i Sverige. Vad jag beskrev är ett gott exempel. Förmodligen har du rätt att så inte är fallet, vilket i så fall är sorgligt. Den åsikten är subjektiv.

Min starka åsikt att blåkuken rent objektivt är skit grundar sig i hur jag ser på bedömningen av god konst. Jag anser till fullo att god konst definieras av kvalitet som i sin tur definieras av konstkännare, eller konstvärlden om du så vill. På samma sätt anser jag att kvalitativ musik helt och hållet avgörs av människor med musikintresse, som tänkt över och förkovrat sig i musik. Inte av den breda massa som växt upp med Svensktoppen och gillar dansbandskvällar. Därför krävs det oftast ett starkt uttryck, talang och erfarenhet för att producera objektivt bra musik. Som ett ytterligare sammanfattning vågar jag påstå att Lasse som går igång på Cotton Eye Joe när det är festdags och myser till gamla godingar med Arvingarna inte på något sätt är skickad att avgöra vad som objektivt är bra musik. Detsamma gäller Britta som dekorerat köket med Carolina Gynnings "färglada" konst. Åh, tavlorna går så bra ihop med mina gardiner. Hon är inte kapabel att säga något om konstnärlig kvalitet och därmed inte vad som rent objektivt är bra konst. Jag vet inte vad du grundar ditt otydliga resonemang på. Kanske något flum om att allt i världen ligger i betraktarens ögon och att det därför inte går att säga vad som är bra eller dåligt om någonting överhuvudtaget. Det måste vara jävligt trist att glida runt i Foppatofflor, tycka att det är essensen av mode och god smak, samtidigt som man kallar alla som orkar förkovra sig för crybullies.

Om du inte har barn föreslår jag att du börjar köpa in tapeter med fittor och kukar till barnkammaren, och varför inte lite krydda med en blå farbror som kissar på en grön liten flicka? Om du redan har barn, kör något i samma stil redan ikväll, när barnen bänkat sig framför senaste Pixar, byt ut mot lite gammal hederlig pippa eller varför inte något riktigt jävla grovt? Vaddå barn? Värsta vitamininjektionen ju. Tycker du inte? Vad är i så fall ditt nästa steg Hitler?

Ja jag tog upp förargelseväckande beteende för jag är helt övertygad om att målningen inte hade varit laglig i till exempel Saudiarabien.

Tack för att du förklarade din syn. Du har ett fantastiskt språk och jag blev både fnissig och upprymd av att läsa det!

Jag delar inte din syn av någon elit som bör avgöra huruvida något är konst eller inte. Dessutom blir det väldigt märkligt i realiteten, Carolinas konst är ju erkänd eftersom hon blir anlitad att måla penisen. Med kravet på att konstvärlden ska godkänna henne så har de då gjort det? Eller bör det instiftas ett statligt verk som stämplar ja eller nej på konstverk?

Min syn på konst är en mer modern syn. Jag accepterar sanningen att om en konstnär hävdar att det är konst så är det konst. Däremot uppskattar jag som person inte all konst som görs. Bara för att det är konst behöver det inte tilltala mig. Med den inställningen gör också att jag aldrig någonsin blir provocerad av konst. Jag ser en bild från Kungsholmen och bryr mig inte ett skit om målningen. Jag tycker det är hysteriskt roligt att se moralpaniken och hur de fina invånarna i kungliga hufvudstaden ville ha kultur och fick kuk. Det är så ironiskt att man bara måste skratta.

Jag förstår inte varför du försöker lägga åsikten att jag ställer mig bakom verket på mig? Jag behöver inte överhuvudtaget köpa tapeter eller konst som jag inte uppskattar. Men om du har "pilträd vid väg" eller "gäss på skånska slätten" så har du en potentiell köpare här. För så ser majoriteten av mina tavlor ut.
Citera
2018-04-15, 08:27
  #655
Medlem
dementeds avatar
Lustigt att välja den omskurna varianten.
Är det ett medvetet politiskt val av konstnärinnan?
Citera
2018-04-15, 10:02
  #656
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdarikard
Problemet är att kuken inte är omskuren. PK-fittan som målat kuken är en jävla rasist och respekterar inte Sveriges alla muhammedaner.
Ok, så en svart, omskuren, snopp kanske skulle funka menar du. Men hur ser man att den är omskuren i erigerat tillstånd?
Citera
2018-04-15, 10:37
  #657
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.James
Mysigt värre. Känns som könsdiskriminering på högsta nivån. När får man se en vagina?
Det finns en liten fitta hugget i sten på fasaden i Götgatan ovanför ingången till trapphuset..kommer inte ihåg gatunumret.
Förresten vill jag se 5 våningar hög Ferrari röd proplapse i anus på väggen för valfritt moske i Sverige..eller nej...helst ska det vara på Södermalm!
Citera
2018-04-15, 11:37
  #658
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Eftersom du inte är kunnig inom konst klarar du inte av att se skillnad mellan konst och meningslöst klotter.
Du i ett nötskal: "Men hur kan en pissoar vara ett konstverk?"
Då tipsar jag dig nu att läsa på lite om modern konst. Allt handlar inte om det fysiska konstverket i sig, det kan även handla om ett budskap eller samhällskritik.
Aha, den värdenihilistiska pseudointellektuella liberalen, ingen tråd på flashback skulle vara fullständig innan han har yttrat sin åsikt: "intressant resonemang men tyvärr faller det eftersom du inte överväger MUH INDIVIDUAL FREEEDOM".

I och med att du är så "kunnig inom konst" och konstant påtalar att alla måste "läsa på lite om modern konst" innan de kan bilda sig en uppfattning av konstverket. Hur kommer det sig att du inte klarar av att särskilja mellan modern konst och kontemporär konst - två ganska elementära begrepp.
Citera
2018-04-15, 14:23
  #659
Medlem
superfreak94s avatar
Carolina Falkholt, innan målade hon också fittor, eller fortfrande. Gick eller går under graffititagen "blue" och fick för cirka 10 år sedan i Göteborg några målning "spittade" det vill säga andra graffitimålare tagade på hennes målningar då hon hade målat över en stor vila i frid mural till en avliden gbg målare. så hon har inte varit så omtyckt eller respekterad av andra graffititmålare alltid.


Vill också passa på att säga att det finns hundratals mer talangfulla graffitimålare i vårt land som aldrig kommer få samma uppmärksamhet som henne pga att de är män och inte har haft de "rätta" politiska åsikterna och påstått sig förmedla det med sin konst.

Dom sitter istället hemma med skadestånd för livet ut, för färg på ytor. Vem är det egentligen som är privligerad???
Citera
2018-04-15, 14:25
  #660
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Konstnären Carolina Falkholt har målat en erigerad jättepenis på en husfasad på Kungsholmen i Stockholm. Blå snopp på gul bakgrund.

Vad tycker ni om konstverket? Vilka budskap vill Falkholt förmedla? Är detta FB-dasen?

https://imgur.com/a/ztXsa

Kungsholmen...och jag som trodde hon hade varit modig och kladdat ner en fasad i ghettot.

Vad heter värden som tillåtit att det ska målas något sådant?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback