• 6 142 online
  • 1 166 007 medlemmar
  • 60 175 170 inlägg
2018-04-10, 23:42
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Dumheter

10mg är för nybörjare, ger inget rus snarare besvärligt att skita.

jag tar 30-100mg dagligen utskrivet av läkare numera antar jag att jag har en viss tolerans (5 år på den dosen) jobbigt att vara utan men inte absolut torsk ännu.

Jag håller med. Jag blir lagom svängd av att snorta 40 mg utan tolerans.
Citera
2018-04-10, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Hej,
-tog mig friheten att läsa dittt andra inlägg som du skrev 2016. 160mg/dag är både en hög dos och inte. Har du stått på dem 10 år har du ju utvecklat en tolerans ut med vägen. Det säger ju sig självt och det förstår varenda smärtläkare värd namnet.

Du måste ta tjuren vid hornen här och säga som det är. Egentligen hade jag viljat skriva ett pm till dig för jag vill heller inte blir förknippad med de här medicinerna av fb:are som aldrig kommer att förstå hur det är med dessa mediciner. Jag skriver här ändå för jag förstår varför du hamnat där du hamnat.

En sak som du skulle kunna fråga dina/din läkare är om de skulle kunna tänka sig medicinrotation nu när du är uppe på relativt höga doser. Tar man en och samma opi- i 10 års tid kommer man att hamna i din situation till 99,99% vare sig man vill det eller ej.

Försök få tag på dem. Förhoppningsvis ringer de dig i dag. Säg som det är. Jag tror inte de kommer att låta dig vara utan för att liksom straffa dig -förstår du vad jag menar?

Varit i din sits och då har de skrivit ut. Påtala att det kanske skulle kunna finnas ett annat vis. Rotation. Att du t.ex.-vis skulle kunna få gå på en annan opiat/opioid ett halvår för att få ned din tolerans på oxynorm och oxycontin. Nu har du ju redan gått genom din pubertet med dessa mediciner. Att jag skrev det sista är p.g.a. sedan 2,5-3 år så har smärtläkarna världen över efter forskningsresultat kommit på att opiater/opioider stör våra hormonella system.

I ditt fall så hade de/du ju inget val. Säg bara som det är till den läkare du får tag på. Du har ju inte gjort det här för att du tycker det är roligt -eller hur?
Du kanske inte bör ta upp det här med rotation i detta samtal men längre fram. Du skulle ju t.ex. kunna stå på metadon i ett halvår till ett år för att få ned toleransen på oxynorm och oxycontin.

Det är bara onsdag i dag så man tycker ju att nån läkare därifrån borde höra av sig men ligg på dem endå minst en gång varje dag så att du får någon att tala med om det här innan helgen.

Lyckta till nu. Tror det här kommer att ordna sig.

edit; felstavning

Fina du ❤️ Tack för ditt ärliga, fantastiska & lugnande svar du gav mig. Det ordnade sig den dagen du skrev och nu är allt i sin ordning igen. Det var jobbigt att ta samtalet då, men den känslan släppte direkt då dom förstod mitt mänskliga misstag. Otroligt glad nu att jag gjorde det. Tusen tack ännu en gång. Kram
Citera
2018-04-11, 14:09
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexzandraelin
Fina du ❤️ Tack för ditt ärliga, fantastiska & lugnande svar du gav mig. Det ordnade sig den dagen du skrev och nu är allt i sin ordning igen. Det var jobbigt att ta samtalet då, men den känslan släppte direkt då dom förstod mitt mänskliga misstag. Otroligt glad nu att jag gjorde det. Tusen tack ännu en gång. Kram

Ingen orsak som man brukar säga. Kände av den rädsla du bar på. Du grejjade det. Fantastiskt bra gjort av dig!

Nästa gång om det blir en nästa gång eller om du hamnar i en situation där du märker att du behöver ta mer än det står på askarna -ta upp det med dem. Några siffror som står på askar kan ju inte tala om för dig hur stor din smärta är. Det senaste meningen är nog något bra smärtläkare har nästan lika bra koll på som deras patienter. De kan ju inte hoppa in i din kropp och provkänna att så här och så här stor är värken utan de måste mer gå på den goda dialogen.
Citera
2018-04-15, 01:00
Medlem
Hej har oxycodone gl 5mg mörkblåa ingen skråma eller sifra/bokstav på den ngn rus ger dom ?
har en targiniq oxå, tagit 5 dolcontin 10mg och 3 morfin meda 10mg ska man ta den här oxå eller ?
Citera