Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-12, 11:52
  #9349
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sean.wiklund
Svårt att tolka både inledande fråga och ditt svar - men - gäller det allt i C More:s utbud? Jag har provat att ta ner ett avsnitt av Sveriges Mästerkock, men när filen är klar, synkar inte ljud och bild (fördröjning med en sekund eller två).

Har senaste versionen av UWTD.
De material från TV4play som finns tillgängligt hos CMORE är ganska ofta inte krypterat, det finns en rad olika undantag dock. Material från TV4play kan nämligen också vara krypterat. Så i många av fallen beror det på, dock så är majoriteten av sport mer eller mindre alltid krypterat som var frågan i det här fallet.
Citera
2018-04-12, 12:12
  #9350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
De material från TV4play som finns tillgängligt hos CMORE är ganska ofta inte krypterat, det finns en rad olika undantag dock. Material från TV4play kan nämligen också vara krypterat. Så i många av fallen beror det på, dock så är majoriteten av sport mer eller mindre alltid krypterat som var frågan i det här fallet.
Hej!

Hmm, ja, det som är DRM-skyddat är en sak, men annat material en annan, kan jag tycka.

Sveriges Mästerkock går att ladda ner från TV4 och det fungerar klockrent - som det mesta därifrån. Däremot gör väl tydligen C More något med "samma" material, gissar jag, eftersom jag får ner både ljud och bild från C More, men när UWTD slutligen konverterar samma filerna till en MP4-fil så synkar det alltså inte.

Finns det något jag kan göra tror du, eller är det som det är?
Citera
2018-04-12, 12:15
  #9351
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sean.wiklund
Hej!

Hmm, ja, det som är DRM-skyddat är en sak, men annat material en annan, kan jag tycka.

Sveriges Mästerkock går att ladda ner från TV4 och det fungerar klockrent - som det mesta därifrån. Däremot gör väl tydligen C More något med "samma" material, gissar jag, eftersom jag får ner både ljud och bild från C More, men när UWTD slutligen konverterar samma filerna till en MP4-fil så synkar det alltså inte.

Finns det något jag kan göra tror du, eller är det som det är?
Har du provat att köra de osynkade filerna igenom ffmpeg igen?
Citera
2018-04-12, 12:33
  #9352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Har du provat att köra de osynkade filerna igenom ffmpeg igen?
Nej, jag har enbart använt Tv4premium.exe och när det väl har hämtat ljud- och bildfilen, så tar den ju bort filerna igen.

Visserligen har det gått några dagar sedan jag provade att spara ner ett avsnitt nu, men nu går det inte alls och jag får följande meddelande:

Kod:
ERROR: No videos found.
ERROR: This video is geoblocked

Det är följande avsnitt jag vill få ner:

https://www.cmore.se/serie/87897-sve...ges-masterkock
Citera
2018-04-12, 12:53
  #9353
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sean.wiklund
Nej, jag har enbart använt Tv4premium.exe och när det väl har hämtat ljud- och bildfilen, så tar den ju bort filerna igen.

Visserligen har det gått några dagar sedan jag provade att spara ner ett avsnitt nu, men nu går det inte alls och jag får följande meddelande:

Kod:
ERROR: No videos found.
ERROR: This video is geoblocked

Det är följande avsnitt jag vill få ner:

https://www.cmore.se/serie/87897-sve...ges-masterkock
Vad är det som hindrar dig från att köra filerna igenom ffmpeg? Det är slutfilen jag ber dig köra igenom ffmpeg en gång till inte temp filerna.
Citera
2018-04-12, 13:11
  #9354
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Y-Sophie
Vad är det som hindrar dig från att köra filerna igenom ffmpeg? Det är slutfilen jag ber dig köra igenom ffmpeg en gång till inte temp filerna.
Inget hindrar mig, mer än att jag inte har den felaktiga filen kvar.

Just nu är problemet att filerna är geotaggade och inget går att spara ner. Mycket konstigt.

Får kika på det senare ikväll...
Citera
2018-04-12, 13:19
  #9355
Medlem
S.Y-Sophies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sean.wiklund
Inget hindrar mig, mer än att jag inte har den felaktiga filen kvar.

Just nu är problemet att filerna är geotaggade och inget går att spara ner. Mycket konstigt.

Får kika på det senare ikväll...
Ganska stort hinder då...

C-More har gjort förändringar den 1:e April som många andra streaming operatörer och har varit tvungna att anpassa sig till nya EU-regler om att tillgänglig göra sina tjänster inom EU. Om detta har förändrar deras tjänst har jag inte tittat på än men kan tänka mig att de har förändrats.
Citera
2018-04-13, 04:27
  #9356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Har du REDAN glömt bort vad jag nyss skrev, och som du själv citerat in?



Som vanligt med umans 'vanliga' ( umans_webtv_downloader.exe ) så medföljer en Lös .SRT undertext även från URPlay, om undertexten inte är inbränd i videofilen från början.




Urplay.exe hämtar från URPlay (hörs väl på namnet ...), men det prg'et behövs inte längre, utan använd istället just umans 'vanliga', som funkar för både Svtplay och URPlay (förutom en massa andra ställen).

Stort tack lbl. Lite körigt nu men ska vanemässigt börja ladda ner de där textilerna och när det börjar lugna ner sig praktisera dina tips.

Bock och tack
Citera
2018-04-13, 05:39
  #9357
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lbl
Har du REDAN glömt bort vad jag nyss skrev, och som du själv citerat in?



Som vanligt med umans 'vanliga' ( umans_webtv_downloader.exe ) så medföljer en Lös .SRT undertext även från URPlay, om undertexten inte är inbränd i videofilen från början.




Urplay.exe hämtar från URPlay (hörs väl på namnet ...), men det prg'et behövs inte längre, utan använd istället just umans 'vanliga', som funkar för både Svtplay och URPlay (förutom en massa andra ställen).

lbl, angående textfilerna. Använder jag fel madiaspelare. Tror det är Windows mediaplayer eller dylikt, under alla omständigheter kommer det inte upp någon ikon nere i hörnet.

Och det finns inte något sätt att liksom slå ihop film- och textfil?
Citera
2018-04-13, 08:43
  #9358
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SRKP
lbl, angående textfilerna. Använder jag fel madiaspelare. Tror det är Windows mediaplayer eller dylikt, under alla omständigheter kommer det inte upp någon ikon nere i hörnet.

Mediaspelare?

Det jag skrev skrev och avsåg var att när du tittar på WEBBEN så finns det en IKON för Textning nere i högra hörnet av fönstret videon visas i.

Beroende på vilken Mediaspelare du använder på datorn, så väljer Mediaspelarna oftast undertexten automatiskt -- bara undertexten HETER EXAKT SAMMA (Förutom Filändelsen, som är .SRT på Undertexter, och t ex .MP4 på Videofilen) som Videofilen!

Dvs t ex namnet
minfil
är inte detsamma som
Minfil

Men har du en minfil.mp4 och en minfil.srt i samma mapp, så väljer de flesta Mediaspelare undertexten automatiskt.

Men gör den inte det så kan man oftast Högerklicka i Bilden, och där välja Undertext.
Eller i nån Meny, allt beroende på vilken Mediaspelare du använder.

Använd VLC Player, den är oerhört vanlig.


Citat:
Ursprungligen postat av SRKP
Och det finns inte något sätt att liksom slå ihop film- och textfil?

Det går väl, men då måste du använda FFMPEG separat och efter hämtningen (när du använder umans), och hur du gör det får du fråga t ex S.Y-Sophie, som brukar vara skarp på såna saker.
Citera
2018-04-13, 10:02
  #9359
Medlem
uman231s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SRKP
lbl, angående textfilerna. Använder jag fel madiaspelare. Tror det är Windows mediaplayer eller dylikt, under alla omständigheter kommer det inte upp någon ikon nere i hörnet.

Och det finns inte något sätt att liksom slå ihop film- och textfil?
I ffmpeg kan du:
Kod:
ffmpeg -i "dinvideo.mp4" -i "dintextfil.srt" -c:v copy -c:a copy -c:s mov_text "dinutfil.mp4
Citera
2018-04-13, 10:48
  #9360
Medlem
swede1775s avatar
Jag är inte speciallt kunnig angående sånt här. Ni pratar om loggar & grejer. Fattar ingenting. Finns det inte någon snäll själ därute som kan tipsa mig om något program man kan använda för att ladda ner avsnitt på Dplay?

Mvh, Inkompetent datoranvändare
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback