Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-07, 10:20
  #11869
Medlem
Jag gjorde en Lightforged Draenei för de är sjukt coola och jag har tänkt levla upp den nu till 110. Blizzard skalade ju typ hela världen (och ökade XP som krävs?) så man inte längre var bunden till en zon eller kunde få gula/gröna/röda/gråa quests nå mer. Med alla dessa förändringar så undrar jag vad det snabbaste sättet att levla är, speciellt för de lägre levlarna upp till typ 100.
Citera
2018-04-07, 10:55
  #11870
Medlem
Kyotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag gjorde en Lightforged Draenei för de är sjukt coola och jag har tänkt levla upp den nu till 110. Blizzard skalade ju typ hela världen (och ökade XP som krävs?) så man inte längre var bunden till en zon eller kunde få gula/gröna/röda/gråa quests nå mer. Med alla dessa förändringar så undrar jag vad det snabbaste sättet att levla är, speciellt för de lägre levlarna upp till typ 100.
Jag håller på just nu med en Highmountain Tauren. Tycker det går relativt fort att välja en zone man gillar att springa i och känner igen sig i. Så valde ghostland och köar instancer under tiden. Så när jag inte är i dungeon så gör jag alla quester jag har. Sen när alla är klara lämnar jag in dom. Nu har jag blivit 41 i Ghostland och beger mig vidare till Feralas och fortsätter likadant där med questa och dungeons.
Citera
2018-04-07, 17:40
  #11871
Medlem
deadhead.s avatar
Jag är lite sugen på att börja lira WoW igen, har inte spelat så mycket förut. Vilken server ska man köra när man är ny för att hitta så många andra spelare som möjligt i sina lvlar? Vad behövs köpas för att kunna lira? Battle Chest?
Citera
2018-04-07, 21:46
  #11872
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Jag är lite sugen på att börja lira WoW igen, har inte spelat så mycket förut. Vilken server ska man köra när man är ny för att hitta så många andra spelare som möjligt i sina lvlar? Vad behövs köpas för att kunna lira? Battle Chest?
Osäker på servrar, då de har klumpat ihop en massa servrar till sina shards. Sharding är att de delar upp populationen i olika phases/instancer för att bättra på lag och annat, så även om det är 1000 pers i Stormwind på din server kanske du bara ser 50-100st. Detta använder de även för att klumpa ihop folk, så om det är få pers i en zon så kommer de klumpa in fler personer i den sharden från olika servrar.
Givetvis är det ju effektivare att börja på en High.pop server men..

Vad gäller vad du behöver för att starta räcker det att du har grundspelet, Battle chest. Har du någonsin haft en aktiv prenumeration (dvs vanilla grundspelet plus eventuella expansioner) så kan du bara starta upp din prenumeration och lira upp till och med Warlords of Draenor. Vill du lira Legion får du köpa den expansionen. Dock kan vara värt att nämna att nästa expansion Battle for Azeroth släpps 14 augusti och Blizzard har för vana att släppa den "gamla" expansionen som fritt inkluderad i grundpaketet ett tag innan den nya släpps. Hänvisar till ett tidigare inlägg:
Citat:
(FB) World of Warcraft - officiella Wow-tråden v2
Legion släpptes 30 augusti 2016, Warlords of Draenor blev en del av grundspelet runt 17 maj 2016 (Det var då MMO-Champion rapporterade det).
Warlords of Draenor släpptes 13 november 2014, Mists of Pandaria blev en del av grundspelet 14 oktober 2014 (Enligt pressrelease).
Det var under MoP som de släppte Battlechest (Vanilla + tidigare expansioner) så fler datapunkter finns tyvärr ej.
Då är det upp till dig om du vill börja lira lite lätt (de har ju gjort om leveling som sagt, vilket gör att du kan avsluta en zon utan att du direkt blir för hög level) och invänta att Legion blir en del i grundpaketet och spara in de slantarna eller hur du vill göra. Många av de flitigare spelarna har nog tagit en paus från spelet för att inte vara utbrända vid releasen av nästa expansion.

Notera att du kan alltid logga in i spelet även om du inte har en aktiv prenumeration, så länge din karaktär är lvl20 eller lägre. Du kan alltså spela en ny karaktär upp till lvl20 utan att ha en prenumeration. Vissa restriktioner givetvis, tex du kan inte snacka i /Trade, inte viska random pers, något om att joina guilds etc.
Citera
2018-04-07, 22:03
  #11873
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
Osäker på servrar, då de har klumpat ihop en massa servrar till sina shards. Sharding är att de delar upp populationen i olika phases/instancer för att bättra på lag och annat, så även om det är 1000 pers i Stormwind på din server kanske du bara ser 50-100st. Detta använder de även för att klumpa ihop folk, så om det är få pers i en zon så kommer de klumpa in fler personer i den sharden från olika servrar.
Givetvis är det ju effektivare att börja på en High.pop server men..

Vad gäller vad du behöver för att starta räcker det att du har grundspelet, Battle chest. Har du någonsin haft en aktiv prenumeration (dvs vanilla grundspelet plus eventuella expansioner) så kan du bara starta upp din prenumeration och lira upp till och med Warlords of Draenor. Vill du lira Legion får du köpa den expansionen. Dock kan vara värt att nämna att nästa expansion Battle for Azeroth släpps 14 augusti och Blizzard har för vana att släppa den "gamla" expansionen som fritt inkluderad i grundpaketet ett tag innan den nya släpps. Hänvisar till ett tidigare inlägg:

Då är det upp till dig om du vill börja lira lite lätt (de har ju gjort om leveling som sagt, vilket gör att du kan avsluta en zon utan att du direkt blir för hög level) och invänta att Legion blir en del i grundpaketet och spara in de slantarna eller hur du vill göra. Många av de flitigare spelarna har nog tagit en paus från spelet för att inte vara utbrända vid releasen av nästa expansion.

Notera att du kan alltid logga in i spelet även om du inte har en aktiv prenumeration, så länge din karaktär är lvl20 eller lägre. Du kan alltså spela en ny karaktär upp till lvl20 utan att ha en prenumeration. Vissa restriktioner givetvis, tex du kan inte snacka i /Trade, inte viska random pers, något om att joina guilds etc.
Tack! Riktigt bra att man kan spela utan prenumeration tills lvl 20!
Citera
2018-04-07, 22:07
  #11874
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Tack! Riktigt bra att man kan spela utan prenumeration tills lvl 20!
Jo det var ett bra tag sedan som de sa att de tyckte det var lite konstigt hur någon kunde skapa Trial account efter Trial account och kunna fortsätta lira, men att någon som varit aktiv prenumerant i 10 år plötsligt inte kan logga in längre.
Så även med en inaktiv prenumeration kan du logga in på ditt konto och lira upp till lvl20, med samma restriktioner som ett Trial Account. Vissa skillnader dock, du kan tex joina ett guild men du kan inte använda guild-söknings funktioner, du kan inte initiera en viskning (bara svara om någon viskar dig) och och du kan inte skriva i /General eller /Trade. Tanken är väl att du ska ha folk på din RealID-lista som du kan viska och be dom bjuda in dig till ditt vanliga guild där du kan snacka med folk och de kan få dig intresserad av att börja lira igen. "Hey, join us in this raid, we need another Melee DPS!" etc.
Citera
2018-04-10, 14:00
  #11875
Medlem
Slängde igång wow igår efter några års uppehåll. Har en lvl 90 mage som jag ska försöka lite sporadiskt att dra till 100. Har inte köpt legion än. Vad är prio 1 att göra nu när man börjat lira igen?
Citera
2018-04-10, 18:17
  #11876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weafy
Slängde igång wow igår efter några års uppehåll. Har en lvl 90 mage som jag ska försöka lite sporadiskt att dra till 100. Har inte köpt legion än. Vad är prio 1 att göra nu när man börjat lira igen?
Mythic dungeons samt uppgradera din order hall så du kan ha 2 legendary.
Citera
2018-04-10, 21:08
  #11877
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weafy
Slängde igång wow igår efter några års uppehåll. Har en lvl 90 mage som jag ska försöka lite sporadiskt att dra till 100. Har inte köpt legion än. Vad är prio 1 att göra nu när man börjat lira igen?
90-100 är Warlords of Draenor. Storyn där var faktiskt rätt intressant byggd, där du följde med samma karaktärer mellan zonerna och allt eftersom du närmade dig zonerna med högst level så förbättrades även de NPC:er vars story du följer.
Så ta din tid i WoD med storyn. I övrigt var den expansionen kanske inte det mest fantastiska Blizzard har släppt men deras version av questing var absolut intressant! Så om du tänkte köra det lite lugnt, ta din tid och läs quest texts etc.

När du skaffar Legion, eller om du väntar tills det blir en del av grundpaketet, så är mitt tips inte längre questing på samma sätt. Storyn har inget flöde på samma sätt utan är isolerat till varje zon då de designade med tanken att du ska kunna ta zonerna i vilken ordning du vill med deras nya scaling-tech där monster blir samma level som dig. Där är det mer intressant att bli max level och köra Suramar.
Om du tänkt köra Battle for Azeroth så kan det vara värt att se till att questa klart i Suramar, Highmountain om du är Horde, och sedan göra storyn på Argus om du är Alliance (då det är genom att questa där och maximera reputation som du låser upp de Allied races som redan släppts till spelet).
I Legion är mitt tips, som nämnts innan, att hoppa in på Argus då de där har gear med hög level som droppar från Rare monster och annat så att du lätt kan börja med Mythic+ och liknande.
Citera
2018-04-11, 02:21
  #11878
Medlem
JoelSUOMIs avatar
Finns det några dolda shoulderbuffs för level 70?

Tjena. Jag har en 70 paladin tank som jag lekt med i några år. Av någon förbannad anledning har de stängt av setbonusar på gamla set, så jag håller på att försöka raida ihop nya "bis"-items.

Har för närvarande fastnat på shoulders: https://gyazo.com/e1b99f58c0bedad4d4d33a9b6efef42e
Om jag trycker i högsta möjliga stamgems i de nuvarande är de, trots mkt lägre itemlevel (ja, fixeringen från Legion är stark) bättre än de andra.
Mycket tack vara att de har en gammal shoulder-enchant. Wowhead hjälper mig inte ett skvatt, är det någon som känner till ett sätt att få tag i nya?
Citera
2018-04-11, 18:03
  #11879
Medlem
Phenom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jag gjorde en Lightforged Draenei för de är sjukt coola och jag har tänkt levla upp den nu till 110. Blizzard skalade ju typ hela världen (och ökade XP som krävs?) så man inte längre var bunden till en zon eller kunde få gula/gröna/röda/gråa quests nå mer. Med alla dessa förändringar så undrar jag vad det snabbaste sättet att levla är, speciellt för de lägre levlarna upp till typ 100.

1-70ish quest å random dungeon finder
70/73-80 kara. Döda alla mobs utom bossarna (du kan döda spindeln, fladdermusen och huden i källaren) sen ut och in du får 2.5k per mob i princip
80-90 questa i cataclysm zoner, och rdf
90-96 questa i draenor, glöm inte att köpa xp potion från din garrison 100 orderhall resources eller vad de nu hetter per flaska.
96-98 åk till zonen längst ner i draenor, kör mainquestline där ca 20 st tills du får din "bas" välj +xp fördelen
98 fixa ditt artefact wepon (kräver att du logger ut och in när du dingar 98 för att du ska kunna åka till legion)
98-100 tillbaka till draenor, du smälter mobs med det vapnet.
100-110 legion blanda legion invasions med vanligt questande.


Det är en rätt snabb väg till 110. går att optimera mycket mer men den körde jag på min voidelf.
Citera
2018-04-12, 12:38
  #11880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferdawoon
90-100 är Warlords of Draenor. Storyn där var faktiskt rätt intressant byggd, där du följde med samma karaktärer mellan zonerna och allt eftersom du närmade dig zonerna med högst level så förbättrades även de NPC:er vars story du följer.
Så ta din tid i WoD med storyn. I övrigt var den expansionen kanske inte det mest fantastiska Blizzard har släppt men deras version av questing var absolut intressant! Så om du tänkte köra det lite lugnt, ta din tid och läs quest texts etc.

När du skaffar Legion, eller om du väntar tills det blir en del av grundpaketet, så är mitt tips inte längre questing på samma sätt. Storyn har inget flöde på samma sätt utan är isolerat till varje zon då de designade med tanken att du ska kunna ta zonerna i vilken ordning du vill med deras nya scaling-tech där monster blir samma level som dig. Där är det mer intressant att bli max level och köra Suramar.
Om du tänkt köra Battle for Azeroth så kan det vara värt att se till att questa klart i Suramar, Highmountain om du är Horde, och sedan göra storyn på Argus om du är Alliance (då det är genom att questa där och maximera reputation som du låser upp de Allied races som redan släppts till spelet).
I Legion är mitt tips, som nämnts innan, att hoppa in på Argus då de där har gear med hög level som droppar från Rare monster och annat så att du lätt kan börja med Mythic+ och liknande.

Tack för bra info! Jag skaffade legion igår och började med min mage som då blev lvl 100 och gjorde lite quests i min order hall och i highmountain. Kanske dumt att börja där när jag är en liten gnome. Ska kanske börja i argus istället. En fråga, när kan man köpa flying så man kan flyga runt i WoD och legion? Blev iaf 101, spelar väldigt casual.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback