Citat:
Ursprungligen postat av
HilluPillu
Känner likadant för första gången. Har alltid varit den som viftar bort sånt här men nu är jag på allvar orolig.
Är även jag oroad, situationen har benämnts som det nya kalla kriget men frågan är hur länge detta kommer vara s as kallt. Förhoppningsvis blir inte kukmätartävlingen allvarligare än hot och varningar.
När ska USA/Frankrikes hot förverkligas enligt de uppgifter som finns tillgängliga?
Jag har en hyfsat oinsatt sambo (men just nu känner även jag mig oinsatt) som frågar om det kommer bli krig nu och vad som kommer hända med oss. Svarar då att vi i Sverige historiskt sett har klarat oss undan liknande konflikter med skinnet i behåll och ser ingen anledning att tänka annorlunda nu.
Men vad är det
riktiga svaret (ni kanske fattar vad jag menar) på den frågan? Vad händer med oss på längre sikt om Trump ger klartecken och Putin svarar med eld? Har vi trupper nere i Syrien? Risken att vi blir straffade á Madrid/London (tänker på terrorattentaten 04 och 05) känns ju inte så långt ifrån om det vill sig riktigt illa.