2018-04-11, 18:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Ja, ” kanske en mask ibland”, tror jag?
Jag har uppenbart missförstått innebörden av ordinärt husmanssex. Hahahaha.
Ihop med läppstift, nätstrumpor och högklackat alltså.
Citera
2018-04-11, 18:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ja, det är mycket möjligt. Man tycker ju att polisen borde ha genomsökt båten? Kan de inte ta sönder den bit för bit? De kan ju ersätta ägaren?

Ubåten kommer att bli konfiskerad. Åklagaren har begärt konfiskering och ägarna har meddelat att de stöder åklagarens begäran.

Ja, de skulle kunna ta isär den bit för bit, men det har de valt att inte göra. Istället tog de dit en mobil röntgenutrustning som röntgade ubåten, vill jag minnas, i ett sök efter dolda utrymmen ombord. Inga sådana utrymmen hittades. Men ett litet minneskort hittar man nog inte med en sådan undersökning. Men som sagt, jag tror han har slängt det överbord med övrig elektronik. Kameran sparade han eftersom den i sig inte innehöll något av vikt. Synd att kameran inte hade åtminstone sista bilden lagrad i någon form av cache-minne.
Citera
2018-04-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Ubåten kommer att bli konfiskerad. Åklagaren har begärt konfiskering och ägarna har meddelat att de stöder åklagarens begäran.

Ja, de skulle kunna ta isär den bit för bit, men det har de valt att inte göra. Istället tog de dit en mobil röntgenutrustning som röntgade ubåten, vill jag minnas, i ett sök efter dolda utrymmen ombord. Inga sådana utrymmen hittades. Men ett litet minneskort hittar man nog inte med en sådan undersökning. Men som sagt, jag tror han har slängt det överbord med övrig elektronik. Kameran sparade han eftersom den i sig inte innehöll något av vikt. Synd att kameran inte hade åtminstone sista bilden lagrad i någon form av cache-minne.

Ni pratar inte om samma båt.
Citera
2018-04-11, 19:00
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är nog många som imponerats av danskarnas hantering av detta fall. Hoppas att när väl allt detta är avslutat och viss distans infinner sig att det kanske blir en dokumentär. Den står på min önskelista i vart fall! Samtidigt tror jag också många har imponerats av vilka bedrifter en svensktränad hundnos är kapabel till.
Ja vilka duktiga svenska likhundar! Ace tror jag en hette 🐶❤️😁
Citera
2018-04-11, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Närbilderna (undantaget jmfr-masker) härrör från dels tillfället då han kramandes sin vattenflaska och gula räddningsfilt står vid polishelikoptern; dels promenaden fram till polisbilen, dvs det rör sig om en kortare tid efter landstigningen. - Det är klipp (screenshots) från den här videon:
https://www.tv2.no/v/1225038/
Hej letsdoit, det var länge sen
Hur kunde åklagaren missa att visa de bilderna i rätten för domarna?
Citera
2018-04-11, 19:05
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hans frisyr i nacken ger indikation på att han haft något fästat vid huvudet, troligtvis kameran.

Eller att han legat på en kudde och sovit, eller att han lutat sig mot något i båten som räddade honom, om bilderna nu är ifrån landstigninge vill säga.

I vilket fall som helst så är "störningen" av håret sådant att om det vore orsakat av en kamera-rem, så skulle den ha suttit alldeles för långt ner i nacken, så det stämmer inte riktigt. Jämför med svetsvisiret och fundera över hur en sådan "störning" uppstår, så inser man det.
Citera
2018-04-11, 19:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Kanske masken som han har på porträttbild från RML
Eller en gummimask av nån han beundrar då han klär ut sig till Kapten Vladimir med kaptensmössa.

Herregud så patetiskt detta rollspel ter sig ärligt talat. Det är ju snarare skrattretande.
Gällande BDSM så kommer jag tänka på maskerad eller nåt i klass med YMCA's klädsel a la tidigt 80-tal.
Förutom de förnedrande bilderna på Sasha alltså.
Citera
2018-04-11, 19:14
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Ni pratar inte om samma båt.

Jaha, avsågs motorbåten?

Den är väldigt enkel att gå igenom grundligt. Det skulle polisen göra på en dag om de ville. Och det skulle ägarna säkert inte ha något emot.
Citera
2018-04-11, 19:14
Medlem
Citat:
Ja vilka duktiga svenska likhundar! Ace tror jag en hette 🐶❤️😁

Ja, inga språkbarriärer hindrade deras resultat.
Citera
2018-04-11, 19:16
Medlem
develis avatar
Några fler frågor.
- Har PM byggt nån sorts luftskepp/ballong/zeppelinare nån gång eller var det bara en vision?

- Vad finns det för uppgifter han sysslade med efter avhoppade studier fram till år 2000? Att han roade sig med sina raketer tills han får en metallbit genom levern får man förmoda, men för övrigt?
Alltså större delen av 90-talet?
Senast redigerad av develi 2018-04-11 kl. 19:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Jaha, avsågs motorbåten?

Den är väldigt enkel att gå igenom grundligt. Det skulle polisen göra på en dag om de ville. Och det skulle ägarna säkert inte ha något emot.

Japp. Och bryggan. Skulle nästan vilja åka dit och undersöka själv ;-)
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hej letsdoit, det var länge sen
Hur kunde åklagaren missa att visa de bilderna i rätten för domarna?

Det kanske åklagaren har gjort. De har fått se massvis med bilder som vi inte sett.
Men den stora frågan är, varför de bilderna skulle visas för rätten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in