Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-09, 12:02
  #13
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Nej, stämmer inte alls. Nu tänkte jag att jag är ju en "gammal" stöt så jag frågade mina kollegor på jobbet som är i tidiga 20-års åldern. Dom bara skrattade och sa att det bara är incels, missanpassade idioter och lappjävlar som inte får något.
Deras erfarenheter skiljer sig inte ett dugg från mina, har man social kompetens, är hel och ren, vett och etikett så finns det massor av möjligheter överallt.

Vad säger dina manliga vänner DoraF? Har dom samma erfarenheter som mina kollegor och jag själv eller är vi ett unikum?
Jo, Tant DoraF😉 har hört och sett samma sak. Unga vuxna män har sex och relationer.
Det riktigt märkliga är att om det nu vore sant att en massa vanliga unga män inte har får något så måste det betyda att också en massa vanliga unga kvinnor inte heller får något. Dessa tjejer borde också spamma olika forum.
Citera
2018-04-09, 12:02
  #14
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolche
Tror inte att det primära problemet är sex.

Det rör snarare sammarbete, investeringar, barn och familjebildning. Det är väl på det planet det spruckit och det är vad som reflekteras i dessa trådar.

Många män har gått på indoktrineringen att de är jämställda och ska vara goda och snälla, samt leva för kvinnan och ställa upp. Klart många blir förbannade då.
Du får ta och läsa om dessa trådar, alla handlar om att kvinnor bara väljer att ligga med den absoluta toppen av männen. Typ de snyggaste männen ligger med alla kvinnor.

Sedan vill inte alla skaffa jobbiga ungar och familj, jag själv valde tidigt bort det, det är jag tydlig med när jag träffar kvinnor och inleder något med, förvånande så finns det kvinnor som är som jag, trodde alla kvinnor ville ha barn men ack så fel jag hade.

Man måste vara bra så jla misslyckad om man inte lyckas skaffa sig en bra kvinna i Sverige, det vimlar av dom, sedan så handlar det om att själv ge sig ut i verkligheten och inte snöa in bakom skärmen som många pissluffare gör här på Flashback.
Citera
2018-04-09, 12:11
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jo, Tant DoraF😉 har hört och sett samma sak. Unga vuxna män har sex och relationer.
Det riktigt märkliga är att om det nu vore sant att en massa vanliga unga män inte har får något så måste det betyda att också en massa vanliga unga kvinnor inte heller får något. Dessa tjejer borde också spamma olika forum.


Jag tror mycket av bitterheten kommer från att killar ofta är de som förväntas ragga och få ett ja eller nej, implicit eller explicit.
Sannolikheten att en 20-årig kille får ett antal nej (vilket skapar bitterhet i olika hög grad) jämfört med en 20-årig tjej är nog betydligt större. Dels för att den 20-åriga tjejen har ett högre värde, men också för att hon väntar på männens närmanden. Nu kan det givetvis vara så att båda går hem ensamma, men jag tror det är betydligt ovanligare att tjejen blivit avvisad gång på gång (eftersom hon oftare väntar på en kille).
Däremot kommer hon säkert att klaga på mängden idiotiska raggförsök, men det skadar inte hennes självbild på samma sätt som avvisanden.
Lägger vi nu till 20-25 år på dessa personer så börjar situationen bli en annan.

Kan man som kille acceptera att det är normala biologiska realiteter som ligger bakom, där det för honom är en god idé att trycka 2-3 tjejer på en kväll, medan det för en tjej är vettigare att välja den bästa av 2-3 killar och ligga med så kanske man kan sluta ta det så personligt.

Ofta tror jag också att den verkliga situationen är den att den bittre killen på forumet inte gjort några försök alls, eller ett och sedan behöver en lång återhämtningsperiod efter ett avvisande. Det är sällan man ser trådar som, "Kvinnor har så höga krav, jag fick ragga fyra gånger innan jag fick napp på den femte." Den "populäre killen" med medelutseende som alltid drar hem ett ragg gör helt enkelt ofta väldigt många fler försök.
__________________
Senast redigerad av RMgX 2018-04-09 kl. 12:35.
Citera
2018-04-09, 12:12
  #16
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Letrangere
Du får ta och läsa om dessa trådar, alla handlar om att kvinnor bara väljer att ligga med den absoluta toppen av männen. Typ de snyggaste männen ligger med alla kvinnor.

Sedan vill inte alla skaffa jobbiga ungar och familj, jag själv valde tidigt bort det, det är jag tydlig med när jag träffar kvinnor och inleder något med, förvånande så finns det kvinnor som är som jag, trodde alla kvinnor ville ha barn men ack så fel jag hade.

Man måste vara bra så jla misslyckad om man inte lyckas skaffa sig en bra kvinna i Sverige, det vimlar av dom, sedan så handlar det om att själv ge sig ut i verkligheten och inte snöa in bakom skärmen som många pissluffare gör här på Flashback.
Det fetade hävdas i tråd efter tråd efter tråd efter...men det blir inte mer sant för det.
För hur vet det som påstår att det är så detta? Jo, de har läst det på nätet. Gissningsvis i en tråd.
Citera
2018-04-09, 12:16
  #17
Medlem
SkepticalHippos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Gruppvåldtäkter, krav på att täcka sig och inte vara ute sent på kvällen, krav på sharialagar.

Sedan håller svenska kvinnor på att förlora svenska mäns beskydd också på grund av att de inte är lojala med sina egna. Sommaren 2018 blir den värsta hittills, och det kommer bara att bli värre.

Antingen måste relationen mellan könen omförhandlas helt, eller så kommer det att gå käpprakt åt helvete, inte bara för kvinnor, utan för hela landet. Tyvärr tror jag redan att utveckligen är irreversibel. Jag var ju själv väldigt tidigt ute med att snappa upp detta med bland annat den här tråden.

(FB) Dags att överge svenska kvinnor!

Ja, jag förstår att du kommer att försöka förminska och håna nu, men det spelar ingen roll för mig. Det stadiet är passerat sedan länge.

I de flesta fall har inte alls svenska kvinnor övergett svenska män. Visst, det finns kvinnor som hänger med invandrare (ofta inte de snyggaste tjejerna i ligan eller skarpaste knivarna i lådan om vi säger så, jag har fått intrycket att de vänder sig dit för att svenska män inte vill ha dem) och det finns de som är extremfeminister och anser än det ena och än det andra om män som grupp. Men det är avarter. De är verkligen inte signifikativa för den svenska kvinnan.

Jag vet inte ens hur man får den uppfattningen men någonstans måste det handla om vilken verklighet du lever i då du lämnar datorn? Jag är seriöst intresserad över hur den ser ut och hur den kan skilja sig så mycket från det jag ser omkring mig i min medelklassförort och i min bekantskapskrets som främst innehåller svenska kvinnor och män. Det du skriver om är inte en verklighet bland de jag känner, och jag hade nog inte ens kommit i kontakt med det här tankesättet om det inte vore för Flashback.
Citera
2018-04-09, 12:18
  #18
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Det fetade hävdas i tråd efter tråd efter tråd efter...men det blir inte mer sant för det.
För hur vet det som påstår att det är så detta? Jo, de har läst det på nätet. Gissningsvis i en tråd.

Precis, hur vet dom det? Och hur kommer det sig att en man som jag som verkligen inte är snygg ganska så enkelt får jättevackra kvinnor? Och gammal är jag också. Jag borde egentligen inte ens kunna få ihop det med en desperat, fattig, skitful 5 barns morsa för dom ligger ju också bara med dom på skalan 8,9,10. Mycket märkligt.
Citera
2018-04-09, 12:20
  #19
Medlem
Letrangeres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
I de flesta fall har inte alls svenska kvinnor övergett svenska män. Visst, det finns kvinnor som hänger med invandrare (ofta inte de snyggaste tjejerna i ligan eller skarpaste knivarna i lådan om vi säger så, jag har fått intrycket att de vänder sig dit för att svenska män inte vill ha dem) och det finns de som är extremfeminister och anser än det ena och än det andra om män som grupp. Men det är avarter. De är verkligen inte signifikativa för den svenska kvinnan.

Jag vet inte ens hur man får den uppfattningen men någonstans måste det handla om vilken verklighet du lever i då du lämnar datorn? Jag är seriöst intresserad över hur den ser ut och hur den kan skilja sig så mycket från det jag ser omkring mig i min medelklassförort och i min bekantskapskrets som främst innehåller svenska kvinnor och män. Det du skriver om är inte en verklighet bland de jag känner, och jag hade nog inte ens kommit i kontakt med det här tankesättet om det inte vore för Flashback.

Precis samma gäller för mig, mina vänner och kollegor på jobbet. Ingen har sett eller upplevt detta märkliga fenomen som beskrivs så ihärdigt av ett fåtal incels på Flashback.
Citera
2018-04-09, 12:22
  #20
Medlem
Janos avatar
Säkerligen så kommer det gå illa för en hel av dem som sjunker allt för djupt ner i bitterheten. Men det finns en underliggande problematik mellan könen i Sverige idag. Relationen där emellan är helt körd och feministerna bär en stor del av skulden. Så problemen är inte precis påhittade.

Men det är ju helt klart bättre att göra något konstruktivt med sitt liv istället för att gå runt och känna hat varje dag. Har man sen tur så kanske man hittar en godhjärtad tjej som gör en lycklig. Tror inte det är sunt att basera sitt egen värde på hur mycket man får knulla runt eller hur många flickvänner man haft. De är ju trots allt bara människor de också med sina fel och brister. Bättre att basera sitt värde på någor utöver det
Citera
2018-04-09, 12:23
  #21
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ett så stort problem måste synas i statistiken och i olika undersökningar.
Vad har du för belägg för att det är som du säger?

Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jo, Tant DoraF😉 har hört och sett samma sak. Unga vuxna män har sex och relationer.
Det riktigt märkliga är att om det nu vore sant att en massa vanliga unga män inte har får något så måste det betyda att också en massa vanliga unga kvinnor inte heller får något. Dessa tjejer borde också spamma olika forum.
ojoj, börja med att läsa den här (ej vinklade på något sätt) artikeln och börja därifrån. http://www.gp.se/nyheter/debatt/abno...verige-1.15076

Den är några år gammal så åldrarna i artikeln får du lägga på några år på. Sen ser det ännu värre ut idag som pricken över i:et.
Citera
2018-04-09, 12:24
  #22
Avstängd
Mertillens avatar
Internet har inget med detta att göra.

I min bekantskapskrets på 30 pers (varje familj har bestått av en hen och en annan hen) räknar jag 25 småhen. Vi är 40+ så det blir inga fler. Bara en intressant observation, svenskarna minskar i antal (vilket inte hade varit ett problem om de samtidigt inte ställt till det för sig med invandringen).

Svenska samhället är sjukt eftersom det dels är inställt på nationellt självmord, dels inte är ordnat så att de flesta svenska 25-åringar inte är gifta och satt igång med barnafödandet, likt det hade gjort vid samma ålder för 60 år sedan, på 1950-talet. Åter, jag säger inte att det är fel men det passar riktigt illa med massinvandringen. Är detta inte folkmord så ökar hela risken för att verkligt dödande kan börja.
Citera
2018-04-09, 12:30
  #23
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
ojoj, börja med att läsa den här (ej vinklade på något sätt) artikeln och börja därifrån. http://www.gp.se/nyheter/debatt/abno...verige-1.15076

Den är några år gammal så åldrarna i artikeln får du lägga på några år på. Sen ser det ännu värre ut idag som pricken över i:et.
Står det verkligen att en massa vanliga unga män blir utan sex och relationer i artikeln?
Edit: Hur definierar du "vanliga unga män"?
__________________
Senast redigerad av DoraF 2018-04-09 kl. 12:32.
Citera
2018-04-09, 12:33
  #24
Medlem
Swe1227s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Står det verkligen att en massa vanliga unga män blir utan sex och relationer i artikeln?
Om man har någon slutledningsförmåga så förstår man att om det går 123 pojkar på 100 flickor så kommer ett antal pojkar bli utan.

Du är ju så opåläst så du funderar på varför inte tjejer också gör trådar där dom klagar på samma sak.

Sen iom feminismen så har tjejer lärt sig att killar är inget värda, dom kan man dissa hur som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback