Citat:
Det sägs på de flesta ställen att Kim ringde upp PM - men jag stör mig på det som framkommit f.ö.
Att han pratar om mord på grannens fru - innan hon ringer.
Att han (enligt vad vittnet själv tror) har gått med sågen i ryggsäcken - innan hon ringer.
Enligt mamman åt Kim frukost den 9:e och pratade om sin pojkvän i köket. Det var sista gången hon såg henne om jag inte minns fel. Sen kanske hon då åker till Danmark.
Om PM har misslyckats x flera den 8:e att få med sig nån ut, så börjar jag undra jag om han iakttagit henne och planerade att ta kontakt men att hon själv hinner ringa upp (typ ödets ironi).
Det är oerhört nära till hangaren.
Bildtext.
"NABOER: Rakett-Madsens verksted (i forgrunnen), ligger rett ved bygningen (rød med hvite vinduer) hvor Kim Wall bodde i tida før hun ble drept."
https://dbstatic.no/69559850.jpg?imageId=69559850&width=1024&height=61 5
Att han pratar om mord på grannens fru - innan hon ringer.
Att han (enligt vad vittnet själv tror) har gått med sågen i ryggsäcken - innan hon ringer.
Enligt mamman åt Kim frukost den 9:e och pratade om sin pojkvän i köket. Det var sista gången hon såg henne om jag inte minns fel. Sen kanske hon då åker till Danmark.
Om PM har misslyckats x flera den 8:e att få med sig nån ut, så börjar jag undra jag om han iakttagit henne och planerade att ta kontakt men att hon själv hinner ringa upp (typ ödets ironi).
Det är oerhört nära till hangaren.
Bildtext.
"NABOER: Rakett-Madsens verksted (i forgrunnen), ligger rett ved bygningen (rød med hvite vinduer) hvor Kim Wall bodde i tida før hun ble drept."
https://dbstatic.no/69559850.jpg?imageId=69559850&width=1024&height=61 5
Lite tider nedan. Saxat lite här och var ur nedanstående länk.
https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/kim-walls-sista-uppdrag/
Första gången Kim Wall kommer in i Peter Madsens verkstad är tidigt på kvällen den 10 augusti. De har mejlat under våren och diskuterat en intervju. Nu hör Peter Madsen plötsligt av sig och vill ses redan samma dag, ombord på ubåten UC3 Nautilus.
Bara ett par hundra meter från parets lägenhet sitter Peter Madsen i sin verkstad, ett stort välvt plåtskjul krönt med en skylt som där det står ”Raketmadsens Rumlaboratorium”. Och han är alltså beredd att ge en intervju.
Klockan är kvart i sju när Kim lämnar festen. Hon räknar med att vara borta ett par timmar och vid 19-tiden lägger Nautilus ut.
Tidigare under dagen har Madsen setts förbereda ubåten för avfärd. Bland annat har han tagit ombord en träsåg med orange handtag. Märkligt kan tyckas, då det enda av trä på Nautilus är ett par mindre bord. Enligt vad polisens utredning senare ska visa har han även förberett sig genom att lasta rep, buntband, tunga metallrör och en kniv ombord på ubåten.
Kim Wall skickar flera meddelanden till sin pojkvän under kvällen. I ett av dem finns en bild av henne själv vid ratten, i ett annat bifogar hon ett foto på vindkraftverk till havs. Ingenting tyder på att något gått fel.
Men när klockan passerar midnatt kommer inga fler sms och pojkvännen blir allt oroligare. Han försöker sova, men ger sig snart ut på sin cykel och letar efter Kim på Refshaleøen. Klockan 01.43 kontaktar han polisen. Klockan 02.17 larmar han sjöräddningen.
Lite kuriosa, är det så här Madsens patetiska liv kommer se ut under de närmaste 20 åren?: Cellen där Peter Madsen nu sitter är sju kvadratmeter stor. Som alla häktade får han se på tv. Dessutom har han skaffat sig tillstånd att använda blyertspenna, linjal och miniräknare.
, därför retuscherar dessa fotona till en tjusigare bild, innan de lägger upp dessa på facebook o.dyl. Så det "stämmer bättre med sin egen självbild", typ.
Och när man äntligen har hittat en långsökt förklaring som pressats ihop likt udda pusselbitar kan man ÄNTLIGEN andas ut - the world makes sense again...