2018-04-08, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det sägs på de flesta ställen att Kim ringde upp PM - men jag stör mig på det som framkommit f.ö.

Att han pratar om mord på grannens fru - innan hon ringer.
Att han (enligt vad vittnet själv tror) har gått med sågen i ryggsäcken - innan hon ringer.

Enligt mamman åt Kim frukost den 9:e och pratade om sin pojkvän i köket. Det var sista gången hon såg henne om jag inte minns fel. Sen kanske hon då åker till Danmark.
Om PM har misslyckats x flera den 8:e att få med sig nån ut, så börjar jag undra jag om han iakttagit henne och planerade att ta kontakt men att hon själv hinner ringa upp (typ ödets ironi).

Det är oerhört nära till hangaren.
Bildtext.
"NABOER: Rakett-Madsens verksted (i forgrunnen), ligger rett ved bygningen (rød med hvite vinduer) hvor Kim Wall bodde i tida før hun ble drept."
https://dbstatic.no/69559850.jpg?imageId=69559850&width=1024&height=61 5

Lite tider nedan. Saxat lite här och var ur nedanstående länk.

https://www.expressen.se/kvallsposten/qs/kim-walls-sista-uppdrag/

Första gången Kim Wall kommer in i Peter Madsens verkstad är tidigt på kvällen den 10 augusti. De har mejlat under våren och diskuterat en intervju. Nu hör Peter Madsen plötsligt av sig och vill ses redan samma dag, ombord på ubåten UC3 Nautilus.

Bara ett par hundra meter från parets lägenhet sitter Peter Madsen i sin verkstad, ett stort välvt plåtskjul krönt med en skylt som där det står ”Raketmadsens Rumlaboratorium”. Och han är alltså beredd att ge en intervju.

Klockan är kvart i sju när Kim lämnar festen. Hon räknar med att vara borta ett par timmar och vid 19-tiden lägger Nautilus ut.

Tidigare under dagen har Madsen setts förbereda ubåten för avfärd. Bland annat har han tagit ombord en träsåg med orange handtag. Märkligt kan tyckas, då det enda av trä på Nautilus är ett par mindre bord. Enligt vad polisens utredning senare ska visa har han även förberett sig genom att lasta rep, buntband, tunga metallrör och en kniv ombord på ubåten.

Kim Wall skickar flera meddelanden till sin pojkvän under kvällen. I ett av dem finns en bild av henne själv vid ratten, i ett annat bifogar hon ett foto på vindkraftverk till havs. Ingenting tyder på att något gått fel.
Men när klockan passerar midnatt kommer inga fler sms och pojkvännen blir allt oroligare. Han försöker sova, men ger sig snart ut på sin cykel och letar efter Kim på Refshaleøen. Klockan 01.43 kontaktar han polisen. Klockan 02.17 larmar han sjöräddningen.

Lite kuriosa, är det så här Madsens patetiska liv kommer se ut under de närmaste 20 åren?: Cellen där Peter Madsen nu sitter är sju kvadratmeter stor. Som alla häktade får han se på tv. Dessutom har han skaffat sig tillstånd att använda blyertspenna, linjal och miniräknare.
Citera
2018-04-08, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag tror att PM skurit halsen av henne då hon levde. Han var ju extremt intresserad av själva dödsögonblicket.

Menar du att han ströp henne då eller?

Det tror jag med, han ville se hur livet sakta rann ur henne och till slut var helt borta. Det lär ha varit det bästa ögonblicket i hans liv och kan mycket väl väga upp för alla konsekvenser han nu måste leva med.
Citera
2018-04-08, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är väldigt konstigt om en extremt upptagen man plötsligt ger en ensam frilansjournalist utan ens ett färdigt kontrakt med en tidning, så mycket av sin tid också, och en privattur på en ubåt som hon inte ens bett om, helt plötsligt. VÄLDIGT konstigt.

Men männen säger ju ifrån av oro och kärlek. Sedan får tjejen dra då, om hon inte vill finna sig. Hur skulle det ha gått om de hade skaffat barn, och K skulle ha envisats med att ta risker, som kanske hade lämnat O ensam om ansvaret för två-tre små barn samtidigt som han skulle sköta sitt eget arbete..? Inte nödvändigtvis död, men i fängelse i Eritrea på obestämd tid t.ex.. Missförstå mig rätt, men han kan kanske få en mer passande kvinna att skaffa familj med nu...

Det var flera kvinnor som M bara träffat tillfälligt, som han erbjöd en åktur. Och DET var ju en av sakerna som var misstänkt. En privat ubåt är såpass ovanligt, att personen som äger den borde ha en lång lista på människor som har lust att följa med på en tur, han skulle inte behöva tjata. Men under trygga former. Och en kvinna och en man ensamma är inte trygga former, och har inte varit det sedan Hedenhös...
Snarare verkade det ju bra om han framförde att just för att han hade en lucka just denna helg eftersom han fick tid över efter att filmteamet var färdiga.
Nu har mängder med journalister familj och barn och det verkar ju fungera alldeles utmärkt att den ena föräldern tar det största ansvaret när den andre föräldern är på uppdrag, har då aldrig hört kritik mot manliga reportrar som åker på uppdrag och lämnar sina barn ensamma hemma med mamman
Citera
2018-04-08, 12:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Finns intervjun att titta på?

Han är så jävla sjuk så att jag inte kan begripa det.
(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-04-08, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Full pott på den analysen!
Blir lite en känsla av att vända obehaglig information till något fördelaktigt.
Försöka sy ihop allt till något som passar den egna tron, den egna verkligheten.
Desinformation, faktaförvanskning, vantolkningar och fria fantasier om bakomliggande orsaker till ditt och datt - allt är tillåtet för att den obehagliga känslan av att ens verklighet och uppfattning inte skulle stämma - ska försvinna, bort, bort med den dumma känslan. Tillbaka till den egna trygga verkligheten. Sin egen lilla säkra bubbla.

På något konstigt sätt får detta mig att tänka på folk som inte är nöjda med foton av sig själva, för de är ju egentligen mycket snyggare än så , därför retuscherar dessa fotona till en tjusigare bild, innan de lägger upp dessa på facebook o.dyl. Så det "stämmer bättre med sin egen självbild", typ.
Ok, konstig liknelse, men.....

Exakt så Och när man äntligen har hittat en långsökt förklaring som pressats ihop likt udda pusselbitar kan man ÄNTLIGEN andas ut - the world makes sense again...
Citera
2018-04-08, 12:45
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Finns intervjun att titta på?

Han är så jävla sjuk så att jag inte kan begripa det.

Nej den gör inte det, tyvärr. Dokumentären låg klickbar på Danska kulturrådets (eller något liknande) hemsida ända till den 20:de augusti, men jag missade det! Förbannat!!! Då tog de bort den med motiveringen att den "aldrig hann bli klar"...
Citera
Medlem
Citat:
Det är väldigt konstigt om en extremt upptagen man plötsligt ger en ensam frilansjournalist utan ens ett färdigt kontrakt med en tidning, så mycket av sin tid också, och en privattur på en ubåt som hon inte ens bett om, helt plötsligt. VÄLDIGT konstigt.

...
Extremt upptagen? Genom att kika på filmer och sitta med praktstånd? Åtminstone enl ett vittne i rätten. Nä du. Och det var HAN som ringde upp Kim. Han började bli desperat nu. Ordentligt taggad. Och kåt som fan. Den ultimata upplevelsen skall nu genomföras.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:
Varför har inte polisen/åklagaren frågat om det då? Hur kan man bara låta en så här viktig tråd bli hängande? Det är dessutom ett alltför "lyckligt" sammanträffande.

Du får ursäkta men dina frågor och antaganden är så sanlöst bakvänt korkade att man häpnar, även fast man borde lärt sig vid detta laget.

Det är ju inte svaret på frågan som avgör om frågan borde ställts, eller inte....

Oavsett varför filtret inte var smutsigt, borde frågan ha ställts. Det är många frågor som inte ställts i den här rättegången. Därav min kommentar om alla tvivel och slarvet från åklagarsidan. I detta fall är det slarv från bägge sidor.
Citera
2018-04-08, 12:51
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chess77
Nja. Att det skulle gått 8 tim mellan död och styckning är osannolikt. Speciellt med tanke på att åklagaren ställde frågan till PM "var det blod på Kim när du vaknade efter din vila?" Nej, svarade PM. Så med tanke på det enorma blodflödet så KAN det inte ha gått 8 tim mellan död och styckning.

Din slutsats förutsätter att PM talar sanning.
Vi vet att han inte talar sanning...

Därtill hindrar inte det stora blodflödet att det gått 8 timmar, även om PM talat sanning med uttalandet du nämner ovan. Vilket även rättsläkaren instämmer i, se mitt tidigare inlägg i saken.

(FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-04-08, 12:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror att PM skurit halsen av henne då hon levde. Han var ju extremt intresserad av själva dödsögonblicket.
Menar du att han ströp henne då eller?
Strypning (strangulation) verkar inte vara på tapeten - tungben och brosk intakt - det är kvävning och jag tycker de pratar mer om att hon kvävts via nån sorts munkavle isf.
Det ger inte punktblödningar i ögonen. Nu blir det jäkligt långt så jag sätter spoiler kring det som handlar om dödsorsak kvävning ihop med skador på huvud/ansikte/hals relaterat till "knebling/kneblet":
Citera
2018-04-08, 12:52
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morboso
Det tror jag med, han ville se hur livet sakta rann ur henne och till slut var helt borta. Det lär ha varit det bästa ögonblicket i hans liv och kan mycket väl väga upp för alla konsekvenser han nu måste leva med.
Ja, det är nog så att dödsögonblicket, och att under den tid det tar, titta in i hennes ögon var det ultimata. Han skonade ju hennes ögon och inga stick fanns där. Han har ju pratar/skrivit bloggen?) om just detta ögonblick tidigare. Det har stuckit ut för mig ända sedan ljudklippet med piloterna som störtade som finns på hsns blogg.
Citera
2018-04-08, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Vissa parafilier skrev jag. Eftersom den här personen jag svarade är expert enligt sig själv,tyckte jag att det var onödigt att predika för kören. Dvs att det förutsätter att en person oftast har andra störningar förutom parafilier för att det ska leda till mord.Du har naturligtvis följt hela konversationen från början (?)

Ja jag följde faktiskt hela konversationen från början, är en sån person som måste läsa alla inlägg i varje tråd jag följer och kan t.ex. heller inte sluta läsa en bok i mitten om jag inte gillar den. Måste läsa klart, vill hänga med, ha all information osv. Ja jag vet att du skrev vissa parafilier, men inget av det jag skrev påverkas av detta. Innebörden av det du uttrycker ändras inte av att person x eller y skrev a eller b innan dess. Vill du inte uttrycka dig entydigt så har du självklart all rätt i världen till det, men då får du nästan räkna med att bli missförstådd och att folk kanske reagerar starkt på det du skriver. Det är heller inte första gången jag reagerar på att du formulerar dig på ett sätt som är som upplagt för att misstolkas, har bara inte påpekat det än eftersom det är rätt meta och OT.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Tänk vad du är förutsägbar.
Rättsmedicin har förfalskat obduktionsprotokoll flera ggr.
Vittnen är jäviga. Feta,fula,okvinnliga kärringar som PM inte velat ligga med.
De manliga vittnena har inte velat ligga med PM och är sura på honom för hans skamliga förslag till dem som sårat deras manlighet.
Jens Möller är jävig. Han ligger nämligen med både KiMs mamma och pappa. Trekanten i Trelleborg. Allmänt känd.
Föräldrarna Wall har enorm makt över svensk och dansk media samt television (trots att de var helt okända för allmänheten före detta hände.)
Eftersom Betina, PMs försvarsadvokat är "fet och ful" vill inte "charmtrollet" ligga med henne heller.
Så därför gör hon nu allting i sin makt för att PM ska bli dömd för mord.

Jag tror du läst för många Tant- snusk- romaner.
Ditt fetade. Kan du belägga ditt påstående med något känt fall där poliser planterat bevis för att sätta dit en mordåtalad i Skandinavien? Hämtat ut verkligheten och inte fiktion,dvs kriminalfilm.

Snygg sammanfattning av otroliga utsagor Vi ska dock inte glömma att Kim var naiv, pappan är pengakåt och inte förtjänar plats i rättegången eftersom han tecknar/antecknar och inte förstår danskan flytande, mamman är mediakåt och utnyttjar sin dotters död för att få uppmärksamhet, polisen planterar bevis, åklagaren bara vill "go out with a bang" och därför skött utredningen efter egoistiska motiv... Ja det verkar som att ALLA inblandade har allvarliga skrupler, bortsett från den åtalade själv då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in